×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
برگزاری جشن غدیر توسط گروه جهادی شهید محسن حججی

به گزارش“سیرجان خبر”همایش غدیر شناسی توسط گروه جهادی شهید محسن حججی بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان در روستای کفریز باحضور پرشور مردم و مسولان روستا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم  منو چهر شمس الدینی فرمانده اسبق ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیرجان افزود: مراسم عید سعید غدیر خم «عیدالله‌الاکبر» است و زنده نگه‌داشتن غدیر، زنده نگه‌داشتن اسلام است
مسئله‌ی امامت و مسئله‌ی ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است مسئله فقط مسئله‌ی شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) نیست.

وی گفت:اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئله‌ی غدیر میتواند وحدت‌آفرین باشد.

شمس الدینی ادامه داد:بحث اعتقاد قلبی و اتصال یک نحله‌ی دینی و مذهبی به یک اصل اعتقادی، یک بحث است؛ شناخت مسئله، بحث دیگری است.

وی اظهارداشت:اسلام عالی‌ترین مسئله در باب تشکیل جامعه‌ای اسلامی و نظام اسلامی و دنیای اسلامی را در مسئله‌ی غدیر متجلی کرده است وغدیر فقط مسأله جانشینی نیست توجه دادن به مسأله امامت است ماجرای غدیر فقط نصب یک جانشین برای پیغمبر نبود.

شمس الدینی افزود:غدیر دو جنبه دارد یکی جنبه‌ی نصب جانشین است. جنبه‌ی دیگر قضیه، توجه دادن به مسئله‌ی امامت است؛ امامت با همان معنائی که همه‌ی مسلمین از این کلمه و از این عنوان میفهمیدند. امامت یعنی پیشوائی انسانها، پیشوائی جامعه در امر دین و دنیا؛ این یکی از مسائل اصلی در طول تاریخ طولانی بشر بوده است.

وی در پایان گفت:مسئله‌ی امامت، یک مسئله‌ی مخصوص مسلمانها یا مخصوص شیعیان نیست. امامت یعنی یک فردی، یک گروهی بر یک جامعه‌ای حکمرانی میکنند و جهت حرکت آنها را در امر دنیا و در امر معنویت و آخرت مشخص میکنند. این یک مسئله‌ی همگانی است برای همه‌ی جوامع بشری.

در ادامه علی سلیمی دریابیگی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان گزارشی از فعالیت های گروه جهادی شهید محسن حججی را در روستاهای امیر آباد و کفریز شرح داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.