×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
برگزاری نشست تخصصی خانه های کودکان و نوجوانان شهرستان ها در سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر”نخستین نشست تخصصی خانه‌های کودکان و نوجوانان شبه خانواده با حضور کارشناسان شبه خانواده بهزیستی استان کرمان، کارشناسان و  مدیران خانه‌های کودکان و نوجوانان شهرستان‌های سیرجان، بافت و شهربابک در شهرستان سیرجان برگزار شد.

مهتاب حسینی رئیس بهزیستی شهرستان سیرجان در این نشست اظهار داشت: تحلیل و آسیب‌شناسی روند خدمات ارائه شده در مراکز شبه خانواده توسط کارشناسان متخصص مسیر را برای خدمت‌رسانی مطلوب و بهبود کیفیت زندگی فرزندان مقیم در مراکز هموار می‌کند.

وی با بیان اینکه پنج مرکز شبه خانواده بهزیستی در سیرجان وجود دارد که ۱۰۰ نفر را زیر پوشش دارند افزود: از رویکردهای نوین علمی در اداره مراکز باید استفاده شود.

رئیس بهزیستی شهرستان سیرجان بر اهمیت فرآیند توانمندسازی در مراکز همگام با تربیت و پرورش فرزندان تأکید کرد و گفت: تجربیات مدیران و مربیان مراکز استان برای اداره مراکز و تربیت فرزندان مستندسازی شود.

اعظم پورخاتون مسئول دفتر شبه خانواده بهزیستی استان کرمان با تأکید بر انجام خدمات مددکاری روانشناسی و مشاوره‌های حقوقی برای ترخیص به هنگام فرزندان شبه خانواده و بازگشت آنان به خانواده گفت: میانگین نگهداری این فرزندان ۶ تا ۲۴ ماه است.

وی با اشاره به اینکه مراکز شبه خانواده فضایی همچون فضای خانواده را در مدت نگهداری برای این فرزندان فراهم می‌کند خاطرنشان کرد: اما این مراکز مناسب رشد و تربیت فرزندان نیستند.

بتول دلیری کارشناس دفتر شبه خانواده بهزیستی استان کرمان به تشریح فعالیت‌های مورد نیاز و با اهمیت  مراکز شبه خانواده پرداخت و اظهار داشت: توانمندسازی فرزندان در زمینه مهارت‌های عملی در زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

وی با اشاره به اینکه باید شرایط برای بازگشت کودکانی که در مراکز  پذیرش می‌شوند، به خانواده فراهم شود؛ گفت:   ترخیص موفق و بازگرداندن فرزندان به خانواده از اصول اساسی فرآیند توانمندسازی است.

کارشناس دفتر شبه خانواده بهزیستی استان کرمان  با تأکید براینکه مدیران مراکز باید ارتباط وتعامل مستمر را با مدیران مدارس حفظ کنند، خاطرنشان کرد: مددکاران مراکز علاوه بر انجام خدمات تخصصی به فرزندان باید آنان را در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مشارکت دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.