×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

“سیرجان خبر” روز یکشنبه میلیون‌های نفر در سراسر فرانسه، بالاخص پاریس، و هزاران نفر دیگر در شهرهای بزرگ اروپا به خیابان‌ها آمدند تا در یک نمایش گسترده اتحاد خود را پس از حملات تروریستی سه روزه که منجر به مرگ ۱۷ شهروند و سه مهاجم شد، نشان دهند.

در راهپیمایی پاریس که تقریبا ۱/۵ میلیون نفر شامل خانواده‌های ۱۲ قربانی حمله به هفته‌نامه “شارلی ابدو” نیز حضور داشتند، رهبران و مقامات عالی‌رتبه بیش از ۵۰ کشور جهان در کنار فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، حضور یافتند.

در بعد از ظهر سرد پاریس، رهبران اروپایی چون آنگلا مرکل، صدراعظم  آلمان؛ دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا؛ ماتئو رنزی، نخست‌وزیر ایتالیا؛ ماریو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا؛ پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین؛ احمد داوداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه و دیگر مقامات اروپا به ابراهیم بوبکر کیتا، رئیس‌جمهور مالی و ملک عبدالله، پادشاه اردن پیوستند تا با گره زدن بازوهای‌شان در خیابان ولتر راهپیمایی کنند.

اما شب گذشته و پس از برپایی این راهپیمایی مقامات فرانسوی به رسانه‌های خبری اعلام کردند که دولت این کشور تمایلی برای شرکت بنیامین نتانیاهو در “راهپیمایی وحدت” نداشته‌اند و وی علی‌رغم اعلام نظر منفی دولت و شخص خود فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، اصرار بر شرکت در تجمع پاریسی‌ها داشته است. رهبر بزرگترین و قدیمی‌ترین تشکیلات تروریستی جهان در گسترده‌ترین راهپیمایی ضد تروریستی در صف اول حضور داشت.

فرانسه: نتانیاهو به پاریس نیاید

ماجرا از آنجا شروع شد که روز شنبه (۲۰ دی) دفتر نخست‌وزیری کابینه صهیونیستی شروع به انتشار اعلامیه‌هایی ضد و نقیض درباره حضور بنیامین نتانیاهو ‌کرد. ابتدا بیانیه‌ای صادر شده و اعلام گردید که نتانیاهو به دلایل امنیتی در راهپیمایی پاریس مشارکت نمی‌کند ولی این دفتر چند ساعت بعد در بیانیه‌ای دیگر، از سفر نتانیاهو به پاریس برای حضور در این راهپیمایی خبر داد.

پیش از آن نیز خبرگزاری فرانسه اعلام کرده بود که نتانیاهو و محمود عباس، رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین  نیز در راهپیمایی روز وحد حضور خواهند داشت.

اما گزارش‌های شب گذشته نشان می‌دهند که  پیش از اعلام این تصمیم‌ تماس‌های مکرری بین مقامات اسرائیلی و فرانسوی‌هایی که مخالف حضور نتانیاهو بودند برگزار شد.

اولاند شخصا نسبت به حضور نتانیاهو در پاریس اظهار بی‌میلی کرده بود

آنگونه که رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند الیزه ابتدا با این توجیه که حضور نتانیاهو در این راهپیمایی، توجهات را از هدف اصلی آن یعنی وحدت در اروپا به مناقشه عربی-اسرائیلی معطوف خواهد کرد، مخالف حضور وی است. پس از این تماس‌ها بود که دفتر نخست‌وزیر کابینه صهیونیستی اعلام کرد وی به دلیل اقتضائات امنیتی از شرکت در این راهپیمایی منصرف شده است. پس از این بیانیه معلوم شد آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه، و نفتالی بنت، وزیر دارایی اسرائیل، به پاریس سفر خواهند کرد.

اما شخصیت متکبر و خودبین نتانیاهو اجازه نمی‌داد از این فرصت خودنمایی و کسب محبوبیت صرف‌نظر کند. دفتر نخست‌وزیری بار دیگر تماس‌ها با مقامات فرانسوی را از سر گرفت تا آنها را برای موافقت با شرکت نتانیاهو تحت فشار قرار دهد. این بار اوسی کوهن، مشاور امنیت داخلی اسرائیل، طرف مذاکره با فرانسوی‌ها شد. این بار الیزه به وی گوشزد کرد که مراسم بزرگداشت قربانیان تروریسم را تبدیل به شوی تبلیغاتی نتانیاهو نخواهد کرد. به گزارش کانال ۲ تلویزیون اسرائیل ” فرانسوی‌ها مخالفت شدید خودشان را با حضور نتانیاهو اعلام و تاکید کردند مشارکت نخست‌وزیر اسرائیل در این راهپیمایی بخشی از تبلیغات انتخاباتی حزب لیکود تلقی می‌شود.”

به گزارش تلویزیون اسرائیل، فرانسوی‌ها پس از آنکه با اصرارهای نتانیاهو مواجه شدند، به طرف اسرائیلی گفتند این اقدام آنها تا زمانی که اولاند رئیس جمهوری فرانسه و نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل باشد بر روابط پاریس و تل‌آویو اثرات مخرب و معکوسی دارد، همچنین تهدید کردند در صورت ادامه این پافشاری، فرانسه نیز بر حضور و مشارکت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، در این راهپیمایی تأکید خواهد کرد.

اصرار نتانیاهو برای حضور در راهپیمایی پاریس دولت فرانسه را وادار به تسلیم کرد

بالاخره فشارهای اسرائیل ثمر داد و فرانسوی‌ها در مقابل درخواست‌ صهیونیست‌ها تسلیم شدند. البته آنها عباس را نیز برای شرکت در این راهپیمایی دعوت کردند. در تمام مسیر راهپیمایی اولاند از رئیس‌جمهور مالی را در کنار خود داشت تا حائلی بین وی و نتانیاهو باشد. خشم وی از حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به حدی بود که به گزارش هاآرتص حضار به شنیدن سخنان وی  در کنست اصلی پاریس نشد و در حالیکه در تمام زمان و برنامه‌های “راهپیمایی اتحاد” حضور داشت، حاضر به شنیدن اظهارات نتانیاهو نشد.

بزرگترین تروریست در وسیع‌ترین راهپیمایی ضدتروریستی

ژست انسان‌دوستانه و انتخاباتی نتانیاهو در پاریس در میان جمع محافظینش که آن نیز بیشتر به شویی تبلیغاتی می‌ماند تا اقدامی امنیتی (هیچیک از رهبران شرکت‌کننده تا بدین حد محافظ با خود به همراه نداشتند) در حالی در فرانسه در برابر دوربین‌های تلویزیونی خودنمایی می‌کرد که در نوار غزه، و در مخروبه‌هایی که هنوز بوی باروت از آنها به مشام می‌رسد هر روز تعدادی از کودکان غزه جایی به غیر از آغوش مرگ برای پناه بردن از سرما ندارند.

در روز ۸ جولای ۲۰۱۴ (۱۷ تیر ۱۳۹۳) و زمانی که هنوز خرابه‌های ناشی از جنگ‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ غزه به صورت کامل بازسازی نشده بودند، ارتش رژیم صهیونیستی دست به حمله‌ای همه‌جانبه و گسترده علیه مردم غزه زد. در بمباران‌های هوایی و زمینی که به مدت هفت هفته ادامه یافت ۲۲۰۰ فلسطینی کشته شدند.

آمار و تصاویر خود گویای این هستند که بزرگترین حملات تروریستی در کجا روی داده است

اما آمار خود گویای همه چیز درباره غزه هستند. در جریان این جنگ ارتش رژیم صهیونیستی ۵۲۶۳ مکان را بمباران کردند و ۲۰ هزار تن بمب بر روی سر فلسطینی‌ها ریخته شد. در حدود ۲۱۲۷ تا ۲۱۹۲ فلسطینی غزه شامل ۵۱۳ کودک کشته شدند و بین ۱۰۸۹۵ تا ۱۱۱۰۰ فلسطینی در غزه زخمی شدند. جالب است که در سوی دیگر از بین ۷۱ کشته صهیونیست تنها ۵ نفر از آنها غیرنظامی بودند که در حملات تلافی‌جویانه رزمندگان حماس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین کشته شدند.

وزارت بهداشت غزه، سازمان ملل و گروه‌های مستقل حقوق بشری اعلام کردند که بین ۶۹ الی ۷۵ درصد از شهیدان فلسطینی غیر نظامی بوده‌اند. سازمان ملل تخمین می‌زند که ۵۲۰ هزار فلسطینی (تقریبا ۳۰ درصد کل جمیت) در غزه آواره شده‌اند که ۴۸۵ هزار نفر از آنها فورا به مواد غذایی نیاز دارند. ۱۷۲۰۰ خانه غیرنظامی‌های فلسطینی در جریان این حملات تخریب شد و ۳۷۶۵۰ خانه نیز دچار خسارات‌های زیاد شدند.

گزارش‌ها حاکی از این است که بازسازی در حدود ۷/۸ میلیارد دلار هزینه خواهند داشت که سه برابر تولید ناخالص داخلی غزه در سال ۲۰۱۱ است. ۲۰ الی ۲۵ درصد ساختمان‌های غزه ویران شدند و در بیت‌ حانون ۷۰ درصد بناها غیر قابل سکونت شدند. روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که جنگ سوم غزه بسیار شدیدتر از دو جنگ قبلی بود.

بازی تبلیغاتی نتانیاهو در پاریسی که عزادار بود

نتانیاهو تنها به شرکت در راهپیمایی وحدت بسنده نکرده است. او هنوز هم در پاریس مانده و به تور تبلیغاتی خود در فروشگاه کوشر،‌ جایی که چهار شهروند یهودی فرانسه در آن جان باختند، ادامه می‌دهد. وی اعلام کرده این چهار فرانسوی را در بیت‌المقدس دفن خواهد کرد، شهری که فرآیند صهیونیست‌سازی آن ظاهرا نه تنها با اسکان یهودیان در آن بلکه با دفن یهودیان کشورهای دیگر نیز با سرعت هر چه تمام ادامه دارد.

همین توسعه  دست‌اندازی صهیونیست‌ها به سرزمین‌های فلسطینی یکی از دلایلی است که انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی برگزار خواهد شد زیرا حتی هم‌پیمانان سابق نتانیاهو نیز بر این باورند که توسعه شهرک‌ها چنان آهنگی به خود گرفته که هر روز بر تعداد کشورهایی که از زیاده‌خواهی‌های اسرائیل به تنگ آمده‌اند بیتشر و بیشتر می‌شود. تا جایی که در این اواخر اخبار زیادی از درخواست‌های پارلمان‌های اروپایی از دولت‌های‌شان برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطنینی می‌شنویم. نتانیاهو در روزهای گذشته در پاریس می‌خواست داستان هولوکاست را بار دیگر برای اروپایی‌ها تکرار کند و با ترسیم فضایی ناامن برای یهودی‌ها – تا جایی که حلقه‌های امنیتی دور خودش نیز نشان از یک حس ناامنی هیستیریک را منتقل می‌کرد – به آنها یادآوری کند که بار دیگر بی‌قید و شرط در کنار اسرائیل و شهرک‌نشین‌هایش باشند.

تصاویر بازی تبلیغاتی نتانیاهو در پاریس چهره کودکان غزه را از ذهن هیچ کس پاک نخواهد کرد

وی روز گذشته پس از راهپیمایی وحدت در کنیسه اصلی پاریس بار دیگر داد مظلومیت یهودیان را سر داده و به بهانه سامی‌ستیزی و هولوکاست و این نوع ترفند‌های کلیشه‌ای، سعی کرد تا از کشتار فرانسوی‌ها به دست افراطیونی که یاران‌شان را در بیمارستان‌های اسرائیلی درمان می‌کند، چهره رژیم صهیونیستی را تطهیر کند. وی در این روزها می‌خواهد خود را در قامت فردی ضدتروریسم و صلح ‌طلب، دوست یهودیان و اروپایی‌ها ترسیم کند تا آراءش را در انتخابات آتی افزایش دهد و از سوی دیگر باز تصویر اسرائیل به عنوان قربانی تروریسم را در صفحه اول رسانه‌ها حک کند و همدردی اروپایی‌هایی که اکنون در شوک حملات افراطی‌ها هستند را برای صهیونیست‌های شهرک‌های سرزمین‌های اشغالی بخرد.

منبع:تسنیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.