×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
بساط دلالی حواله بار در سیرجان جمع شد

به گزارش “سیرجان خبر” دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان گفت: شهرستان سیرجان سهم عمده‌ای از حمل بار کشور و استان را به خود اختصاص داده است به نحوی که بیش از ۶۰ درصد ظرفیت بار استان متعلق به شهرستان سیرجان است.

محسن نیک ورز با بیان اینکه بیش از ۸ هزار کامیون دار در شهرستان سیرجان در حوزه حمل بار اشتغال دارند، گفت: شهرستان سیرجان در سطح استانی و کشوری دارای بیشترین تعداد کامیون دار است.

این مقام قضایی با اشاره به اعتراضات سال ۱۳۹۷ رانندگان و درخواست آن‌ها مبنی بر عدالت در توزیع بار بیان کرد: بی عدالتی در توزیع بار که تبعاتی هم مانند خرید و فروش حواله بار داشت، به این نحو که راننده به دلیل اینکه بیکار نماند و درآمد و کارکردی با خودرو داشته باشد حواله بار را به وسیله برخی از دلالان یا شرکت‌های حمل و نقل متخلف خریداری می‌کرد.

نیک ورز اظهار کرد: این موضوع ناراحتی زیادی را در بین رانندگان به وجود آورده بود و به همین جهت جلسات متعددی در کمیته حمل و نقل سوخت شهرستان تشکیل شد، اما تعدادی از شرکت‌ها و نیز تعدادی از رانندگان که منافع آن‌ها در خطر بود زیر بار این موضوع نمی‌رفتند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان گفت: در راستای دستورالعمل حفظ حقوق عامه و برنامه‌های دولت الکترونیک مبنی بر به روزرسانی عملکر‌دها و به روز رسانی صنعت حمل ونقل با توجه به حذف بارنامه کاغذی در آینده و دستور‌العمل مبارزه با قاچاق کالا و‌ارز (ثبت کد پستی محل بارگیری و تخلیه و کد ملی و شناسه شرکت) بعد از برگزاری چند جلسه و شنیدن نقطه‌ نظرات متولیان و ذینفعان اعم از نماینده انجمن صنفی کامیون داران، انجمن شرکت‌های حمل و نقل و نماینده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصمیم گرفته شده جهت شفافیت و عدالت در توزیع بار یک سامانه اینترنتی مکانیزه راه اندازی شود.

وی اعلام کرد: در این سامانه هر شرکتی که حمل بار دارد حمل بارشان را در این سامانه ثبت می‌کنند و رانندگان متقاضی با اطلاعاتی که در این سامانه به دست می‌آورند از جمله نوع بار، مسافت، مقصد و کرایه بار را انتخاب می‌کنند و در ساعت مقرر به مبدا جهت حمل بار مراجعه می‌کنند و بارشان را تحویل می‌گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان گفت: این سامانه اخیرا در شهرستان راه اندازی شده است و رضایت مندی مناسبی را در بین رانندگان داشته است.

این مقام قضایی گفت: توزیع بار به صورت عادلانه، تسریع در امور دریافت بار و کاهش حضور رانندگان در سالن‌های اعلام بار و دفاتر حمل ونقل از دیگر مزایای این طرح به شمار می‌رود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.