×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
به داد بوستان های سیرجان برسید


به گزارش” سیرجان خبر” بر اساس فرضیات علمی ثابت شده است که تفریح و گردش، یکی از نیازهای ضروری جامعه بوده و اجتماعی که از مکان تفریحی مناسبی برخوردار نیست، با معضلات و مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد که برای رفع آن باید میلیاردها هزینه کند.

پارک‌ها در گذران اوقات فراغت همه به ویژه کودکان و نوجوانان نقش مهمی را ایفا می‌کنند، اما کمبود و فرسودگی وسایل بازی، زمین‌های چمن فوتبال و تجهیزات ورزشی پارک‌ها نه تنها مردم را از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی دور کرده بلکه در به وجود آمدن افسردگی و دوری از اجتماع نیز موثر است.

شهرستان سیرجان با سابقه و پیشینه تاریخی و مذهبی که دارد و یک شهر اقتصادی محسوب می شود و شاهراه اقتصادی شمال به جنوب کشور است اما از داشتن مکان های تفریحی و پارک های مجهز محروم است.

این یک حقیقت تلخ و ناراحت کننده است که سیرجان با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزارنفر از داشتن چندین مکان تفریحی مناسب محروم بوده و از مراکز تفریحی و گردشگری مجهز و به روز برخوردار نیست.

در سال های گذشته مسئولان قول های بیشماری برای ایجاد تفرجگاه ها و تعمیر پارک ها داده اند اما اکثر این پروژه ها بر روی کاغذ مانده، پارک های این شهرستان به دلیل عدم وجود وسائل بازی و ضعف شدید امکانات، مورد استقبال همه شهروندان قرار نمی گیرد.

عدم وجود مراکز تفریحی و آموزشی مناسب یکی از برجسته ترین معضلات مناطق کم برخوردار سیرجان است و خانواده ها عملا مکانی برای گذران اوقات فراغت خود و فرزندانشان ندارند که این امر مشکلات دیگری اعم از اختلالات اخلاقی و انزوای اجتماعی را در این مناطق به وجود می آورد.

فضاهای تفر یحی این شهر به صورت ناعادلانه تقسیم شده است عمده پارک و بوستان های سیرجان در یک محدوده (بلوارســیدجمال الدین اسدآبادی) بنا شده است در حالی که شهروندان سیرجانی در بسیاری نقاط شهر یک پارک۵۰ متری هم ندارند و اگر هم پارکی احداث شده به علت عدم رسیدگی به مخروبه ای تبدیل شده است اهالی محله های ولی عصر، پرسی گاز، آباده، مکی آباد و …. از کدام بوستان و یا پارک واقع در محدوده خود باید بهره ببرند.؟

یکی از شهروندان با انتقاد از کمبود فضای تفریحی در سیرجان ، اظهار کرد: بسیاری از مسئولان قول بهبود وضعیت و ارتقای سطح امکان تفریحی را دادند اما عملا تغییری در این زمینه احساس نشده و باید همه مدیران با عزم ملی و مدیریت جهادی در این زمینه گام های موثرتری را بردارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.