×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
بیانیه جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی سیرجان بمناسبت ۱۶ آذر

به گزارش “سیرجان خبر” جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی سیرجان با بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و امام شهیدان، جامعه دانشگاهی کشور را به همدلی، یکپارچگی و وحدت در سایه سار ولایت فقیه دعوت کرد.

بسم الله القاسم الجبارین

اذ اوی الفتیه الی الکهف فقالوا ربّنا آتنا من لدنک رحمه و هیّی لنا من امرنا رَشَدا

“زمانی را به خاطر بیاور که آن جوانان به کهف پناه بردند، و گفتند: پروردگارا! به ما از سوی خودت رحمتی عطا کن، و راه نجاتی برای ما فراهم ساز .. ”

دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود ( شهید بهشتی)

شانزدهم آذر سال ۱۳۳۲، روزی است که سه دانشجوی دانشگاه تهران ، شهیدان  احمد قندچی، مصطفی  بزرگ نیا  و شریعت رضوی در اعتراض به دخالت های آمریکا و انگلیس در امور ایران و سفر “ریچارد نیکسون” معاون رییس جمهوری امریکا به تهران، همراه دیگر دانشجویان بپاخاستند و سینه خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.

شاید آن روز که سنگ فرش‌های دانشکده فنی دانشگاه تهران به خون سه شهید دانشجو رنگین شد، سردمداران استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار، گمان نمی‌کردند که این روز، نقطه آغازین جنبشی خواهد بود که از قلب آن چمران‌ها، علم‌الهدی‌ها، باکری‌ها و … به پا خواهند خواست و هیمنه پوشالین امپراطوری شرق و غرب را در هم خواهند شکست.

تاریخ گواه است که اساس یادبود این روز، بر تقویت روحیه تهاجم علیه استکبار است و هر برداشت و تفسیری که منافی این جهت گیری باشد اگرچه در ظاهر به جریان دانشجویی منتسب شود، ولی آشکارا یک انحراف و تحریف در روح حادثه ی شانزدهم آذر است.

امروز کمتر ملتی است که روح انسانیت و آزادی خواهی  و اسلام گرایی در وجدان آن بیدار نگردیده باشد که ناشی از روح عزت خواهی، اسلام خواهی و استکبار ستیزی امام روح الله است .

دشمن نقشه های خطرناکی برای دانشگاه و دانشجویان ما دارد. دشمن پیشرفت علمی ما را برنمی تابد و در صدد است پیشرفت های دهه های اخیر را تحت الشعاع قرار دهد و دانشجویان عزیز حرکت پرشتاب علمی را با جدیت پی گیرند زیرا “کلید اصلی بازکردن قفل های گوناگون اهمیت دادن به علم است.”

یکی دیگر از نقشه های دشمن ایجاد روحیه بی تفاوتی در دانشجویان است در حالی که شأن دانشجو این است که عدالت را بخواهد و حرفش را روشن و صریح و آشکار بزند و دچار سیاسی‏کاری نشود.

اکنون در شرایطی که فتنه‌ها از هر سو نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراگرفته و ناحق در صدد حق جلوه دادن خود می‌باشد، جنبش دانشجویی به عنوان قشر آگاه جامعه وظیفه‌ای صد چندان بر دوش دارد تا با نصب العین قرار دادن منویات ولی امرمسلمین حضرت آیه الله العظمی خامنه‌ای (دامه برکاته) مبنی بر مسلح شدن به سلاح بصیرت از سوء استفاده مجدد از دانشجو و دانشگاه جلوگیری کنند.

شعار حق طلبی همواره مورد سوء استفاده جریان های تقلبی نیز قرار گرفته که به نام آزادی و دموکراسی سودای حاکمیت غرب و ارزش های غربی را براین کشور داشته اند و روزی به نام مشروطه خواهی،  راه  را  برسلطنت رضاخانی هموار کردند و روزی دیگر با تمسک  موهوم  به تقلب، امنیت ملی کشور را مخدوش نمودند.

متأسفانه  این  جریان که هیچ گونه احترامی برای رأی اکثریت قائل نیست،امروز نیز همچنان در حصار توهم سبز خویش باقی مانده و به یاوه سرایی ها ودروغ پردازی مشغول است و هیچ گونه اثری از ندامت نسبت به این خیانت اسف بار که توأم با افسانه پردازی وکشته سازی و ریخته شدن خون پاک جوانان است نیست.

تجربه ی برجام سوت پایان غرب زدگان بود چرا که نتیجه ی اعتماد به غرب شد تقریبا هیچ و در سنای آمریکا همگان قاطعانه بر علیه ما رای دادند.

اگر به تاریخ از کودتا علیه دولت مردمی مصدق تا فیلم ۳۰۰ که علیه کورش کبیر است نگاه کنیم به حرف وندی شرمن مسئول آمریکا می رسیم که می‌گوید ما با dna ایرانیان مشکل داریم.

و در شرایطی که جنگ سخت دشمن تبدیل به جنگ نرم شده به عنوان افسران جنگ نرم در خط مقدم مقابله با دشمنان داخلی و خارجی وظیفه داریم با تمام توان از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع نماییم.

سال گذشته رهبر معظم انقلاب تاکید بسیاری بر فعالیت تشکل های دانشجویی داشتند امید است همه ی مسئولان دست به دست هم دهند تا فضای دانشگاه ها انقلابی شود و حوانانی در دانشگاه ها تربیت شوند که روحیه انقلابی آنها زبان زد تمام دنیا باشد و بدانند که اگر هزینه ی کار فرهنگی را پایین بیاوند هزینه ی کار ضد فرهنگی بالا میرود و بالعکس و نتیجه فضای بسته می‌شود دانشجوی که روحیه دانشجویی نیز ندارد.

جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی سیرجان با بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و امام شهیدان، جامعه دانشگاهی کشور را به همدلی، یکپارچگی و وحدت در سایه سار ولایت فقیه و تلاش برای پیمودن هر چه بیشتر قله های رفیع علم و فناوری توام با تبعیت از علوم اسلامی و ارزش های اخلاقی و دینی دعوت کرده و سربلندی، عزت و پیشرفت ایران اسلامی را از حضرت حق تعالی خواستار است و اعلان می دارد مبارزه با استکبار تا کور شدن چشم فتنه و خشکاندن ریشه ظلم ادامه دارد و بنا بر فرمایشات امام امت حضرت روح ا… « تا شرک هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.»

والسلام علی من تبع الهدی

جامعه اسلامی دانشجویان

آذر ماه ۹۵

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.