×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
بیش از ۲۳ هزار تخلف رانندگی در سیرجان اعمال قانون گردیده است/تخلفات حادثه ساز خط قرمز پلیس راه است

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر “در کشور ما هر ساله هزاران نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند وچند صد هزار نفر مصدوم و معلول می‌شوند و ناخواسته هزینه هنگفتی را بر خانواده و جامعه تحمیل می کنند.
فرمانده پلیس راه شهرستان سیرجان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت:از آغازطرح تابستانه تاکنون در سطح حوزه استحفاظی پلیس راه سیرجان بیش از بیست و سه هزار فقره تخلف راهنمایی و رانندگی اعمال قانون گردیده که از این تعداد قریب به دوازده هزار تخلف مشمول تخلفات حادثه ساز بوده است واین آمار نه زینت شهرستان و نه افتخاری برای پلیس راه سیرجان است.
محمدی افزود: لذا باعنایت به اینکه تخلفات حادثه ساز خط قرمز پلیس راه می باشد توقیف وسایل نقلیه دارای تخلف حادثه ساز چه به صورت ساعتی یا روزانه در چار چوب قانون و دستورالعمل و ابلاغیه به صورت جد در دستور کار قرار گرفته است.
فرمانده پلیس راه سیرجان اذعان کرد: از بین ۹ محور پر حادثه شمالی استان کرمان محور سیرجان_کرمان سیرجان-شهربابک،سیرجان-بندرعباس وسیرجان-بافت به ترتیب رتبه دوم،ششم،هشتم ونهم را دارا می باشد.
وی در ادامه افزود:پلیس راه سیرجان با دارا بودن بیش از ۲۱۰۰کیلومتر راه برون شهری تنها با مشارکت و همراهی مردم با پلیس است که می توان با ناهنجاری های موجود مقابله کرد واز حوادث عبور کند.

محمدی گفت:رسانه ها به عنوان نقش اول در کنار سایر سازمان های ذیربط می توانند در انتقال عناصر فرهنگی و منطبق کردن الگوی های رفتاری با هنجار های قانونی و همچنین ارتقا اگاهی مردم در زمینه ترافیک سهم بسزایی داشته باشد.
وی در ادامه افزود:با فرار رسیدن شهریور ماه و پیش بینی ترافیک سنگین ما به رانندگان عزیز توصیه می نماییم در صورت داشتن قصد سفر های برون شهری پیش از اقدام به رانندگی ذهن خود را برای رانندگی آماده کنند در صورت خستگی از ادامه سفر خودداری کنند،به ازای هر دوساعت رانندگی حداقل ۱۵دقیقه استراحت نمایند،از اقداماتی که موجب سلب توجه شما به جلو می شود مانند خوردن و آشامیدن و صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی و مجادله با سرنشینان را خیلی جدی بگیرید،با سرعت مطمئنه حرکت نمائید و سبقت غیر مجاز نگیرید و از عجله و شتاب بی مورد به شدت پرهیز نمایید .
محمدی در پایان گفت:پلیس راه سیرجان امنیت سلامتی و سربلندی را برای شما مسافران آرزومند است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.