×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
ترویج معارف اسلامی و شیعی موجب تقویت پشتیبانی مردم از دولت آذربایجان می‌شود

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز (سه‌شنبه) در دیدار آقای «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به روابط سیاسی خوب و مشترکات فراوان ایران و آذربایجان بخصوص اشتراکات دینی و مذهبی دو ملت خاطرنشان کردند: ترویج معارف اسلامی و احترام به مظاهر و شعائر دینی موجب اقبال عمومی و پشتیبانی مردم در مقابل تهدیدها خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، نگاه جمهوری اسلامی به مردم آذربایجان را در چهارچوب برادری و فراتر از مسئله دوستی و همسایگی خواندند و گفتند: ثبات سیاسی، امنیت، آرامش و رفاه عمومی مردم آذربایجان برای ما بسیار مهم است و با وجود تفاهم قلبی دو ملت، باید مبادلات اقتصادی و همکاری در بخش‌های مختلف افزایش یابد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اشتراکات مذهبی مردم ایران و آذربایجان تأکید کردند: اعتقادات اسلامی و شیعی مردم آذربایجان سرمایه گران‌بهایی است و هر چه دولت نسبت به این مظاهر و عقاید دینی مردم احترام و اقبال بیشتری نشان دهد، پشتیبانی مردم از دولت و مقاومت آنها در مقابل دشمنی برخی ابرقدرتها، بیشتر خواهد شد.

ایشان مقابله با فتنه‌انگیزی گروه‌های تکفیری در میان ملت‌ها را در گروی تقویت فعالیت‌های اسلامی برشمردند و گفتند: منطقه آذربایجان از لحاظ دینی، ریشه‌دار و خاستگاه برخی علمای بزرگ اسلامی است و مردم آذربایجان نیز مردمی آگاه و هوشیار هستند که تشویق و کمک دولت در فعالیت‌های دینی در گرایش و جلب عواطف آنها بسیار مؤثر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأیید اظهارات رئیس‌جمهور آذربایجان درباره واحد بودن منبع اغلب تهدیدها علیه دو کشور، افزودند: ترویج معارف اسلام و تشیّع موجب جلب نصرت خداوند و عنایت ائمه اطهار(ع) در مقابل مشکلات و تهدیدها خواهد شد.

در این دیدار که آقای روحانی رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به روابط نزدیک تهران و باکو، مذاکرات خود در کشورمان را بسیار مهم و سازنده خواند و گفت: فرهنگ، دین و تاریخ مشترک، پیوند عمیقی میان ایران و آذربایجان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به امضای بیش از ۱۰ سند همکاری میان تهران و باکو، روابط دوجانبه را برادرانه و بسیار عالی دانست و افزود: در زمینه همکاری‌های تجاری، حمل و نقل، انرژی و صنعت گام‌های خوبی برداشته شده و تلاش می‌کنیم تا اتحاد و روابط دو کشور را در همه زمینه‌ها گسترش دهیم.

رئیس جمهوری آذربایجان، تهران و باکو را در زمینه مسائل بین‌المللی هم عقیده خواند و گفت: ایران در زمینه برقراری صلح و ثبات در دنیا نقش بسیار مهمی بازی می‌کند و ما امنیت ایران را امنیت خود می‌دانیم.

آقای «علی‌اف» با بیان اینکه تهدیدها علیه دو کشور از یک منبع سرچشمه می‌گیرد، گفت: در این سفر توافق شد که با همکاری ایران علیه تروریسم مبارزه کنیم تا صلح و ثبات در منطقه برقرار شود.

وی با تأکید بر احترام به ارزش‌های اسلامی به خدمات دینی دولت آذربایجان اشاره کرد و افزود: در دوره استقلال آذربایجان دو هزار مسجد ساخته شده است که نیمی از آنها در دوره مسئولیت من بوده است.

رئیس جمهوری آذربایجان با تقبیح حرکت‌های ضد اسلامی، علت دشمنی‌ها علیه این کشور را اعتقادات دینی مردم دانست و گفت: اسلام و تشیّع در آذربایجان محبوب مردم هستند و وجود شخصیت بزرگی همچون شما در منطقه نیز به ما نیرو و انرژی فراوانی می‌دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.