×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
تشدید نظارت بر فعالیت صنوف و برخورد با تخلفات کرونایی در سیرجان/ حضور جدی بازرسان بسیج و اداره صمت برای نظارت های صنفی

به گزارش “سیرجان خبر” گشت های مشترک بین اصناف،صنعت معدن تجارت و بسیج اصناف،به منظور نظارت بر واحد های صنفی و برخورقانونی با افراد متخلف در سطح شهرستان سیرجان ادامه دارد.

فرمانده بسیج سپاه شهرستان سیرجان درگفت وگو با خبرنگار ما اذعان کرد: کار نظارت بر بازار با دقت بالا انجام می شود و به خصوص قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم زیر ذره بین بازرسان است.

سرهنگ علی دستوری با اشاره به اینکه طرح نظارت و بازرسی از صنوف با سه هدف در سطح شهرستان در حال انجام است گفت: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گزاری های اجتماعی که باید در صنوف رعایت شود در دستور کار بازرسان قرار گرفته است.

وی اذعان کرد: به منظور کنترل قیمت کالا های اساسی بازرسان بر قیمت اجناس نظارت دارند و تمامی فروشندگان موظف هستند اجناس داخل واحد صنفی آن ها اتیکت داشته باشد و کالا ها را به قیمت مصوب در اختیار شهروندان قرار دهند و در صورت گران فروشی و کم فروشی با واحد صنفی متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

فرمانده بسیج سپاه شهرستان سیرجان اظهار کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که برخی از افراد سودجو در برهه های خاصی از زمان اقدام به احتکار کالاهای اساسی و ارزاق عمومی می کنند که به شدت با این افراد برخورد قانونی خواهد شد و کالاهای احتکار شده با نرخ دولتی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره صمت شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: گشت های مشترک بین اصناف،صنعت معدن تجارت و بسیج اصناف حدود یک ماه است که در سطح شهرستان فعال شده اند که در این بازه زمانی در این طرح ۵۵۰ واحد صنفی در سیرجان مورد بازرسی قرار گرفته است.

محمد رضا خواجویی اذعان کرد: در بازرسی های صورت گرفته ۱۵۸ واحد صنفی متخلف در سیرجان شناسایی و ۱۸۷ مورد تخلف صنفی ثبت شده است که با واحد های صنفی متخلف به صورت قانونی برخورد خواهد شد.
خواجویی خاطر نشان کرد: از همه شهروندان گرامی تقاضا می کنم در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی و یا احتکار هر نوع کالایی با سامانه خبری ۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیرجان تماس حاصل نمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.