×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
تشریح جزئیات کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳

به گزارش“سیرجان خبر” حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ گفت: این آزمون برای پذیرش دانشجو در ۱۴۲ کدرشته امتحانی شامل ۵۱ کدرشته امتحانی علوم انسانی ۱۶ کدرشته امتحانی علوم پایه ۲۹ کدرشته امتحانی فنی و مهندسی ۲۵ کدرشته امتحانی کشاورزی ۱۳ کدرشته امتحانی هنر و ۸ کدرشته امتحانی دامپزشکی برگزار می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام از داوطلبان ۱۳۶ کدرشته امتحانی از ۱۴۲ کدرشته امتحانی بطور متمرکز و از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org انجام شده است و ثبت نام از داوطلبان شش کدرشته امتحانی دیگر از ۱۴۲ کدرشته امتحانی با هماهنگی و نظارت سازمان سنجش از سوی ارگان‌های ذی‌ربط انجام گرفته و می‌گیرد.

توکلی ادامه داد: تعداد ۹۵۰ هزار و ۹۴۳ داوطلب در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ و نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۱۳۶ کدرشته امتحانی ثبت‌نام کردند که تا ۱۹۳ هزار و ۷۲۲ نفر زن و ۴۵۷ هزار و ۲۲۱ نفر مرد هستند. به عبارتی ۵۱٫۹۲ درصد ثبت‌نام کنندگان زن و ۴۸٫۰۸ درصد داوطلبان مرد هستند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به افزایش آمار داوطلبان در آزمون ناپیوسته ارشد سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ گفت: آمار داوطلبان کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ نسبت به داوطلبان در سال ۹۲ تعداد ۵۴ هزار و ۸۱۸ نفر بیشتر است.

وی اضافه کرد: از تعداد ۹۵۰ هزار و ۹۴۳ داوطلب در ۱۳۶ کدرشته امتحانی تعداد ۱۱۲ هزار و ۹۳۳ داوطلب در دو کدرشته امتحانی شرکت کردند.

وی ادامه داد: اطلاعیه سازمان سنجش به منظور اطلاع‌رسانی در مورد تاریخ و نحوه پرینت کارت شرکت در آزمون روز یکشنبه ششم بهمن ماه سال ۹۲ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و همچنین در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه هفتم و چهاردهم بهمن ماه نیز منتشر می‌شود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت شرکت در جلسه آزمون و برگ راهنمای مذبور نیز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و هر داوطلب بر حسب مورد و با توجه به برگزاری آزمون هر کدرشته امتحانی باید در مهلت تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و برای دریافت پرینت کارت آزمون اقدام کنند.

توکلی گفت: برای ۱۱۲ هزار و ۹۳۳ داوطلب علاقه‌مند به شرکت در کدرشته امتحانی دوم دو کارت شرکت در آزمون صادر می‌شود بنابراین یک میلیون و ۶۳ هزار و ۸۷۶ کارت ورود به آزمون صادر می‌شود.

وی گفت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد در صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه شانزدهم پنجشنبه هفدهم و جمعه هجدهم بهمن ماه سال ۹۲ در ۶۲ شهرستان کشور برگزار می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.