×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
تلفات انفجارهای روز یکشنبه عراق به ۶۵ نفر افزایش یافت

enfejar khodroبه گزارش“سیرجان خبر”  به نقل از تسنیم،صبح روز یکشنبه انفجار هفت خودروی بمب گذاری شده در بغداد که عمدتا مناطق تجاری و شیعه نشین این شهر را هدف قرار داد، ۶۵ نفر کشته شدند.

به گفته منابع امنیتی و پزشکی، مرگبارترین این حملات در مناط «الشعب»، «ابوتشیر» و «البیاع» بود که در مجموع ۳۸ نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

وزارت کشور عراق نیز در بیانیه ای رسمی از کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ تن دیگر در انفجارهای بغداد خبر داده بود.

در انفجار انتحاری که در شهر موصل واقع در چهارصد کیلومتری شمال بغداد روی داد ۱۴ نفر کشته و ۵۵ نفر زخمی شدند. عامل انتحاری با نزدیک شدن به دهها نظامی که برای گرفتن حقوق خود صف کشیده بودند، کمربند انفجاری خود را منفجر کرد. شهر موصل از هفته ها پیش شاهد خشونت ها و بویژه حملات انتحاری علیه نیروهای ارتش و پلیس است.

همچنین در جریان یک حمله مسلحانه در «بعقوبه»، ۲ غیر نظامی کشته شدند. «سالم الویسی» یکی از سران عشایری الویسی نیز در جریان انفجار بمبی که بر خودروی شخصی وی کار گذاشته شده بود، جان خود را از دست داد.

در همین حال، «اسامه النجیفی» رئیس پارلمان عراق «انفجارهای جنایتکارانه که غیر نظامیان را هدف قرار می دهند»، محکوم کرد و «از نهادهای امنیتی خواست در خصوص این کارشکنی های مداوم و ناامنی توضیحاتی ارائه دهند.»

سفارت آمریکا در بغداد نیز این انفجارها را «بزدلانه و خشونت بار» خواند و خاطرنشان کرد «آمریکا شریک قوی برای عراق در جنگ علیه تروریسم باقی خواهد ماند و به حمایت خود از دولت عراق در راستای برقراری امنیت این کشور ادامه خواهد داد.»

مقامات امنیتی عراق اعلام کردند، در جریان سلسله انفجارهایی که روز یکشنبه مناطق مختلف این کشور را لرزاند، ۶۵ نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.