×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

“سیرجان خبر” بنابر اعلام مسوولان مخابراتی تاکنون تماس با کدهای خدماتی سه‌رقمی رایگان بود و افراد بابت تماس با این کد‌ها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کردند، اما به تازگی با ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اینگونه اعلام شده است که تماس با کدها‌ی سه‌رقمی غیراضطراری مشمول هزینه برای تماس گیرنده خواهد بود و چنانچه فرد با شماره تلفن ثابت با کد‌های خدماتی تماس گرفته باشد به اندازه تماس درون‌شهری و در صورتی که از تلفن همراه با این شماره‌ها تماس گرفته باشد معادل هزینه تماس همراه با ثابت ملزم به پرداخت هزینه می‌شود.

بدین ترتیب شرکت مخابرات ایران موظف می‌شود برای این تماس‌ها هزینه‌های اعلام شده را در قبض مشترکان اعمال و محاسبه کند.

داوود زارعیان – سخنگوی شرکت مخابرات ایران – در گفت‌وگویی با ایسنا به ارائه‌ی توضیحاتی در این زمینه پرداخت و گفت: شرکت مخابرات ایران به عنوان یک اپراتور طبق مصوبات عمل خواهد کرد و در شرایطی که اعلام شود لازم است جهت تماس با شماره‌ای هزینه دریافت شود ما تبعا براساس مصوبه عمل خواهیم کرد.

وی در عین حال یادآور شد: در میان کدهای خدماتی اورژانس، ۱۱۰ و ۱۱۸ بیشترین میزان تماس دریافتی را دارند. حال در میان این سه شماره، دو شماره اول با توجه به این‌که جزو کدهای اضطراری به شمار می‌روند همچنان برای تماس گیرندگان رایگان خواهد بود، اما تماس با ۱۱۸ از این پس مشمول هزینه می‌شود که البته با توجه به مدت زمان کوتاه مکالمه با این‌ کدها، به‌طور طبیعی هزینه چندانی بابت این تماس‌ها ایجاد نمی‌شود.

زارعیان همچنین متذکر شد: در میان سه کد اشاره شده ۱۱۸ به دلیل ماهیتی که دارد حجم بالاتری از تماس‌های دریافتی را تجربه می‌کند و به‌طور معمول روزانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار مشترک با این مرکز تماس می‌گیرند که از این پس مشترکان جهت این تماس‌ها ملزم به پرداخت هزینه خواهند شد.

وی در پایان گفت: البته همان‌طور که اشاره شد هزینه این مکالمات با توجه به آنکه مدتی کوتاه دارند و درون‌شهری محسوب می‌شوند رقم بسیار ناچیزی است که حتی این ارقام هزینه نگهداری مرکزی مانند ۱۱۸ را هم جبران نمی‌کند، چرا که علاوه بر هزینه‌های نگهداری در این مرکز نیروی انسانی زیادی نیز در حال کار هستند.

طبق مصوبه اخیر تماس با کدهای سه‌رقمی فوریتی همچنان رایگان خواهد بود. لیست این کدها در جدول ذیل آمده است.

 جدول 1

جدول ۱

اما همان‌طور که اشاره شد تماس با سایر کدهای خدماتی سه‌رقمی که جدول آنها در ادامه آمده است مشمول پرداخت هزینه خواهد بود.

 جدول 2

جدول ۲

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.