×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
تمهیدات دامپزشکی سیرجان برای ذبح بهداشتی دام قربانی همزمان با عید بندگی

به گزارش “سیرجان خبر” دکترعلیرضا زینلی پور رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان اظهار کرد: در راستای تأمین بهداشت عمومی به منظور ذبح دام در روز عید قربان، ۷ اکیپ ثابت و سیار نظارت بر بهداشت دام قربانی در سطح شهرستان سیرجان استقرار یافته و فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: اکیپ های نظارتی آماده ارائه خدماتی همچون معاینه دام‌های زنده عرضه شده و معاینه رایگان لاشه دام‌ها در مکان‌های در‌نظر گرفته شده به شهروندان است.

دکترزینلی پور با بیان اینکه رعایت نکردن مسائل بهداشتی و کشتار دام در منازل و معابر احتمال بروز و انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو را افزایش می‌دهد، افزود: درخواست می‌شود شهروندان سیرجانی برای قربانی دام خود به کشتارگاه دام مراجعه نمایند.

دکتر زینلی پور همچنین به شهروندان توصیه کرد از خرید دام‌های بیمار خود‌داری کرده و در راستای اطمینان از سلامت دام، از اکیپ‌های ویژه دامپزشکی مستقر در جایگاه‌های مورد‌نظر که با نصب پلاکارد، برای عرضه دام در روز عید سعید قربان پیش‌بینی شده است، راهنمایی‌های لازم را بخواهند و دام‌های قربانی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی عنوان کرد: همشهریان می‌توانند جهت پرسش سوالات یا گزارش موارد تخلف با شماره تلفن‌ گویای ۴۲۲۰۵۰۳۶ شبکه دامپزشکی سیرجان تماس حاصل نمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.