×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
توزیع بسته حمایت غذایی ۷.۵ میلیون مشمول آغاز شد/ حداقل ۴ بار در سال

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از فارس، علی ربیعی درخصوص توزیع اولین بسته حمایت غذایی دولت اظهارداشت: این برنامه مطابق مصوبه هیأت دولت و به منظور حمایت غذایی از اقشار آسیب‌پذیر و برای مبارزه با فقر مطلق انجام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امسال دولت برای انجام این طرح ۲۴۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته تا آن دسته از افرادی که پروتئین و کالری مورد نیاز را در سر سفره‌هایشان ندارند بتوانند استفاده کنند.

*بسته حمایت غذایی دولت با سبد کالای عمومی متفاوت است 

وی اضافه کرد: بسته حمایت غذایی دولت با سبد کالای عمومی متفاوت است چون هدف دولت از توزیع بسته‌های حمایتی، مبارزه با فقر است که در سیاستهای ابلاغی سلامت مقام معظم رهبری هم ذکر شده است.

ربیعی با بیان اینکه خانواده‌ها و اقشار آسیب‌پذیر مورد نظر دولت از سازمانهای حمایتی شناسایی شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۷٫۵ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشمول دریافت اولین بسته حمایت غذایی هستند.

ربیعی ادامه داد: ضمناً در راستای سیاستهای دولت و دستور رئیس جمهور، توزیع شیر رایگان در مدارس آغاز می‌شود که این کار از سال تحصیلی آینده به مدت ۸٫۵ ماه به صورت هفته‌ای دو بار انجام می‌شود.

ربیعی درخصوص نحوه اطلاع‌رسانی دریافت بسته‌های حمایت غذایی گفت:مشمولان بسته‌های حمایت غذایی به صورت پیامک فراخوان و اطلاع‌رسانی می‌شوند ضمن اینکه از طریق مددکاران آنها هم اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در این مرحله گوشت، مرغ، برنج، روغن مایع، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و خرما در بسته حمایت غذایی قرار داده شده که مشمولان می‌توانند از بین این اقلام تا سقف مصوب دولت اقدام به خرید کنند و هیچ عجله‌ای در این کار وجود ندارد.

*افراد مشمول حمایت غذایی ۴ ماه برای تحویل این بسته‌ها فرصت دارند

ربیعی خاطرنشان کرد: افراد مشمول حمایت غذایی ۴ ماه برای تحویل این بسته‌ها فرصت دارند بنابراین با خیال راحت و بدون عجله می‌توانند این کار را انجام دهند.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه دولت هر نفر ۳۰ هزار تومان، خانوار دو نفره ۶۰ هزار تومان و خانوارهای بیش از ۲ نفر به ازای هر نفر اضافه‌تر ۱۰ هزار تومان تا سقف ۱۲۰ هزار تومان می‌توانند از این بسته‌های حمایتی استفاده کنند.

ربیعی گفت: ۶ هزار دستگاه کارتخوان فروشگاهی در شبکه توزیع برای این کار در نظر گرفته شده و تمام امکانات برای انجام این کار مهیا شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.