×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
توصیه های ایمنی چهارشنبه سوری سازمان آتش نشانی سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس حوادث “سیرجان خبر”، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان به منظور تامین ایمنی هر چه بیشتر شهروندان در شب چهارشنبه آخر سال توصیه می کند:

*کلیه موادی که در نارنجک،ترقه،منور و سایر مواد آتش زا و محترقه استفاده می شوند، از مواد منفجره و آتش گیر هستند که ماده ای خطرناک است و صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

* این مواد خودبه خود خاصیت آتش گیری و انفجاری دارند، لذا از نگهداری آنها حتی به مقادیر بسیار کم در منازل، زیرزمین، محل کار و… جداً خودداری نمائید.

*از حمل مواد محترقه ، آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف جداً خودداری نمائید.

* هر ساله شاهد حوادث رقت آوری از جمله سوختگی های شدید، از دست دادن بینایی یا شنوایی در ایام چهار شنبه سوری هستیم، این مواد را شوخی نگیرید زیرا با سلامتی خود بازی کرده اید.

* کودکان و نوجوانان از اقشار آسیب پذیر محسوب میگردند، استفاده از این مواد توسط آنان خطرات جدی به همراه داشته، سلامت آنان را به خطر انداخته و مرگ را به دنبال خواهد داشت.

* جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، فرزندانتان را در تهیه و استفاده از وسایل آتش‌بازی بی‌خطر و مفرح همراهی کنید.

* از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن در واحدهای مسکونی ، معابر ، کوچه و خیابان خودداری نمایید، چرا که ضمن آلودگی شدید هوا سایر خطرات را هم در بر خواهد داشت.

* از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست‌های برق یا ایستگاههای تقلیل فشار گاز و پارکینگ‌های عمومی خودداری نمائید.

*با رعایت حقوق شهروندی از پرتاب نارنجک و مواد محترقه بر روی درختان ، بام و بالکن منازل که موجب آسیب رساندن و بد منظر نمودن سیمای شهرمان می‌گردد ، خودداری نمایید.

* از والدین گرامی و واحدهای محترم آموزشی می خواهیم، در این چند روز باقی مانده سال با هشدار به نوجوانان و جوانان ، آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش و ترقه و مواد منفجره آگاه سازند.

* کودکان در صورت دسترسی نداشتن به کبریت و مواد آتش زا در منزل برای تهیه مواد محترقه به فروشگاه های رنگ و مواد شیمیایی و داروخانه ها مراجعه می کنند لذا به فروشندگان مواد توصیه می شود از فروش مواد آتش زا به کودکان و نوجوانان خودداری نمایند.

* از برافروختن آتش در کنار درختان و یا داخل بوستان ها خودداری نموده و از این طریق فضای سبز و محیط زیست را در معرض نابودی قرار ندهید.

* از انداختن مواد تحت فشار( مانند کپسولها ، اسپری حشره کش و ….) و وسایل شیشه ای (مانند شیشه آب، آمپول،… ) و قوطی های فلزی (مانند قوطی های اسپری و کنسرو ) به درون آتش جدا بپرهیزید؛ زیرا به علت دارا بودن خاصیت انفجاری، ذرات آن پرتاب و وارد چشم می شود.

* وجود یک کپسول خاموش کننده پودر و گاز و جعبه کمکهای اولیه در نزدیک محوطه آتش ضروری است.

* مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار افراد باشید و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

* در صورت بروز هر گونه حریق یا حادثه، ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۲۵ آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهید.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.