×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
توپ طلای ۲۰۱۳ به رونالدو رسید/ هاینکس بهترین مربی و زلاتان برنده جایزه زیباترین گل شدند +تصاویر

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از مشرق،مراسم بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ با اجرای رودگولیت و فرناندا لیما آغاز شد و بهترین های فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ معرفی شدند. مهمترین جایزه این مراسم بدون شک توپ طلای بهترین بازیکن جهان بود که به کریستیانو رونالدو رسید. این مراسم به طور زنده از شبکه ورزش سیما پخش شد.

۳ نامزد کسب توپ طلا و مربیان نامزد بهترین مربی جهان در نشست خبری پیش از مراسم شرکت کردند.

ریبری: بودن در کنار دو بازیکن بزرگ برایم افتخارآمیز است
فرانک ریبری یکی از سه بازیکن نهایی برترین فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ است که طی مراسمی در شهر زوریخ قرار است برنده آن تا ساعاتی دیگر اعلام شود.

فرانک ریبری در نشست خبری خود قبل از مراسم توپ طلای جهان گفت: من سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم و توانستم همراه بایرن مونیخ افتخارات زیادی کسب کنم که برای من بسیار مهم بودند. همچنین توانستم همراه تیم ملی فرانسه به جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کنیم که این‌ها دو اتفاق به یادماندنی برای من در سال ۲۰۱۳ بود. اینکه در بین سه نامزد نهایی برترین بازیکنان فوتبال جهان قرار دارم یک اتفاق خیلی خوب برای من است و به آن افتخار می‌کنم. در کل ۲۰۱۳ سال بسیار خوبی برای من بود. هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی. قرار گرفتن در کنار دو بازیکن بزرگ فوتبال جهان مثل لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برای من افتخار است.

او ادامه داد:‌ دوست دارم در سال ۲۰۱۴ نیز بتوانم به همراه بایرن مونیخ و تیم ملی فرانسه به افتخارات مهمی دست پیدا کنم. سال آینده باید همراه تیم ملی فرانسه در جام جهانی باشیم که برای ما بسیار مهم است و دوست دارم که در آن بازی‌های خوبی را از خود نشان دهم.

رونالدو: زندگی بدون بردن توپ طلا هم ادامه دارد
کریستیانو رونالدو یکی از سه نامزد نهایی دریافت توپ طلای فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ پیش از آغاز مراسم اهدای توپ طلا در نشستی خبری شرکت کرد.

او درباره احساسش از حضور در مراسم بهترین‌های فوتبال جهان گفت:‌ خیلی خوشحالم که اینجا هستم. می‌دانستم که یکی از سه نامزد نهایی برترین‌های فوتبال جهان خواهم بود. هر کدام از ما می‌توانیم برنده این عنوان شویم. اگر من بتوانم به این عنوان دست پیدا کنم خیلی فوق‌العاده خواهد بود اما اگر هم نتوانم اتفاقی نیفتاده و زندگی در جریان خواهد بود.

رونالدو درباره رابطه‌اش با سپ‌بلاتر گفت: آن موضوع گذشته‌ است. ما تلفنی با هم صحبت کردیم و سوء تفاهم‌ها برطرف شده است. حضور در بین سه نامزد نهایی توپ طلای فوتبال جهان مزد یک سال زحمت و تلاش شماست. امیدوارم که سال دیگر هم اینجا باشم.

مهاجم پرتغالی رئال مادرید درباره تمجید لیونل مسی از او گفت: من آدمی هستم که همیشه دوست دارم رقابت کنم از اینکه در فوتبالم با لیونل مسی و فرانک ریبری رقابت می‌کنم افتخار می‌کنم. ما همه سعی می‌کنیم که برای باشگاه‌هایمان تمام تلاش خود را انجام دهیم. این می‌تواند هم به سود ما باشد هم به سود فوتبال.

رونالدو درباره اوزه بیو که چندی پیش درگذشت نیز گفت: از اینکه در کنار اوزه بیو بودم افتخار می‌کنم. او همیشه نصیحت‌های قابل توجهی به من می‌کرد و همیشه از این نصیحت‌ها در راه رسیدن به موفقیت استفاده می‌کردم. او همیشه به عنوان یک انسان بزرگ در ذهن من باقی می‌ماند. درگذشت او باعث ناراحتی زیاد من شد.

رونالدو در پایان درباره حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ گفت: پیش‌بینی می‌کنم که جام جهانی بسیار فشرده‌ای را در پیش داشته باشیم. بهترین بازیکنان و بهترین تیم‌ها در جام جهانی حضور دارند و مطمئنم که رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار خواهد شد. خوشحالم که توانستم همراه پرتغال یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی باشیم.

مسی: برای رسیدن به آرزوهایتان با تمام توان تا پایان بجنگید
به گزارش مشرق، لیونل مسی یکی از سه نامزد توپ طلای فوتبال جهان در مراسم برترین‌های فوتبال جهان در زوریخ شرکت کرد و درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت.

فوق ستاره آرژانتینی درباره حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: جام جهانی بالاترین رویداد فوتبالی برای هر بازیکن است. این که در جام جهانی حضور داری، خیلی خوب است. همه از ما انتظار موفقیت در جام جهانی را دارند. تیم ما انگیزه زیادی برای جبران آن چه در آفریقای جنوبی رخ داد را دارد و می‌خواهیم در جام جهانی ۲۰۱۴ آن‌ را جبران کنیم. امیدوارم که بتوانیم در جام جهانی عملکرد خوبی را از خود نشان دهیم.

مسی در ادامه درباره کریستیانو رونالدو رقیبش در کسب توپ طلای فوتبال جهان گفت:‌ آنچه کریستیانو رونالدو با باشگاهش و تیم ملی‌اش انجام داده است، قابل ستایش بوده فرقی ندارد که ما در دو تیم مخالف هستیم و همیشه با هم رقابت داریم. چیزی که واضح این است که همیشه باید بازیکنانی را که خوب هستند، ستایش کنیم و من کریستیانو رونالدو را برای آنچه در سال ۲۰۱۳ انجام داد، ستایش می‌کنم.

مسی درباره هفتمین حضورش در جمع‌ برترین‌های فوتبال جهان گفت: هیچ وقت به این دست مسایل فکر نمی‌کنم. تمرکز من روی موفقیت با بارسلونا و کسب قهرمانی با تیمم است. برای من موفقیت با تیمم از کسب جوایز فردی بااهمیت‌تر است. از اینکه توانسته‌ام از لحاظ فردی و تیمی جوایز مختلفی را در سال‌های مختلف کسب کنم، خوشحالم. همین که امسال در بین سه نامزد نهایی برترین‌های فوتبال جهان هستم به خودی خود برای من یک جایزه است. امیدوارم که به اندازه کافی خوش‌شانس باشم که یک توپ طلای دیگر را کسب کنم.

مسی در پایان به فوتبالیست‌های جوانی که می‌خواهند فوتبال را دنبال کنند، پیشنهاد کرد برای رسیدن به سطح بالای فوتبال جهان سخت‌کوش باشند. آنچه که من به بازیکنان جهان پیشنهاد می‌کنم این است که برای رسیدن به آرزوهایتان با تمام توان تا آخر بجنگید.

تیم برگزیده فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳
اسامی ۱۱ بازیکن تیم منتخب فیف‌پرو – فیفا در سال ۲۰۱۳ در مراسم اهدای توپ طلای فیفا در سال ۲۰۱۳ در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس اعلام شد.

بازیکنان تیم منتخب فیف‌پرو – فیفا در سال ۲۰۱۳ که به شیوه ۳-۴-۴ بازی می‌کند، به شرح زیر هستند:

دروازه‌بان: مانوئل نویر

مدافعان: فیلیپ لام، تیاگو سیلوا، سرخیو راموس، دنی آلوس

هافبک‌ها: آندرس اینیستا، ژاوی هرناندس، فرانک ریبری

مهاجمان: لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، زلاتان ابراهیموویچ

کلوپ: هاینکس سزاوار کسب جایزه برترین مربی سال است
به گزارش مشرق، مراسم توپ طلای فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ تا دقایقی دیگر در زوریخ سوئیس برگزار خواهد شد و در این میان برترین مربی سال ۲۰۱۳ هم انتخاب خواهد شد.

یورگن کلوپ که خود به عنوان نامزد برترین مربی سال در این مراسم حضور دارد، اظهار داشت: حضور در این مراسم خوشحال کننده است و این یک افتخار بزرگ برای من است که اینجا حضور دارم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم یوپ هاینکس بتواند جایزه برترین مربی سال را به دست آورد و او از همه بیشتر سزاوار کسب این عنوان است.

یورگن کلوپ در کنار هاینکس و فرگوسن نامزد کسب برترین مربی مرد سال ۲۰۱۳ هستند.

ژاک روگ جایزه ریاست فیفا را دریافت کرد
به گزارش مشرق، در مراسم اهدای بهترین‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳،  ژاک روگ جایزه ریاست فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا را دریافت کرد.

سیلویا ناید برترین مربی زن سال ۲۰۱۳ شد
مراسم اهدای توپ طلای فیفا امشب در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و برترین مربی زن سال ۲۰۱۳ انتخاب شد.

رالف کلرمن (ولفسبورگ)، سیلویا ناید (آلمان)، پیا سانداژ (سوئد) نامزدهای این بخش بودند که سیلویا ناید از آلمان این عنوان را کسب کرد. جایزه وی را روی هاجسون سرمربی تیم ملی انگلیس به وی اهدا کرد.

یوپ هاینکس برترین مربی فوتبال جهان شد
به گزارش مشرق، مراسم اهدای توپ طلای فیفا امشب در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و یوپ هاینکس موفق شد عنوان برترین مربی فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ را بدست آورد.
الکس فرگوسن و یورگن کلوپ هم در این بخش نامزد بودند.

هاینکس: ۱۰ سال پیش رویای چنین افتخاری را هم نمی‌دیدم
یوپ هاینکس، سرمربی فصل گذشته بایرن مونیخ پس از دریافت جایزه‌اش به عنوان بهترین سرمربی فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳ گفت: بی‌نهایت خوشحالم و قدران موقعیتی هستم که به من داده شد، موقعیتی که باعث شد در اینجا حضور پیدا کرده و این جایزه را کسب کنم. کسب این جایزه در پایان دوران کاری‌ام برای من ارزش فراوانی دارد. معمولاً در ورزش‌های تیمی مانند فوتبال رو به راه کردن اوضاع کاری بسیار سخت است. موفقیتی که بایرن مونیخ در فصل گذشته به دست آورد تنها به خاطر حضور من نبود بلکه به لطف تلاش تمامی اعضای باشگاه بود. همه کنار هم کار کردند تا بایرن این دوره موفق را تجربه کند.

هاینکس افزود: ما در تیم‌مان بازیکنان طراز اول و بزرگی داریم که شاهد ارائه بازی‌های حیرت‌آوری از سوی آنها بودیم. البته کادر فنی هم تاثیر خود را گذاشت. می‌خواهم از همه کسانی که در کنار یکدیگر تلاش و به من کمک کردند تا این تیم قهرمان را بسازم تشکر کنم. شاید ۱۰ سال پیش من حتی رویایی چنین روزی را هم نمی‌دیدم. از بودن در این مراسم احساس شعف می‌کنم. از همه شما بسیار متشکرم.

جایزه بازی جوانمردانه سال ۲۰۱۳ به تیم ملی افغانستان رسید
به گزارش مشرق، در مراسم اعلام برترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳ جایزه بازی جوانمردانه سال به تیم ملی افغانستان رسید.

ایبراهیموویچ جایزه پوشکاش را به دست آورد
فیفا در مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳، جایزه پوشکاش که به زیباترین گل اختصاص دارد را به زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم تیم ملی سوئد به خاطر گل زیبایش به تیم ملی انگلیس در یک بازی دوستانه اهدا کرد. جایزه زلاتان را جولیو سزار، دروازه‌بان تیم ملی برزیل اهدا کرد.
در این بخش نیمار ستاره تیم ملی برزیل و نمانیا ماتیچ از صربستان هم نامزد بودند

نخستین توپ طلای افتخاری جهان در دستان پله
به گزارش مشرق، فیفا برای اولین بار جایزه برترین بازیکن گذشته فوتبال جهان را به پله اسطوره فوتبال برزیل اهدا کرد. او پس از حضور روی سن بابت این تقدیر گریست.

فیفا در سال ۲۰۰۰ پله را به عنوان فوتبالیست قرن برگزید. پله موفق شد ۳ بار قهرمان جام جهانی شود ولی هرگز موفق به دریافت توپ طلا نشد چرا که در آن زمان این جایزه وجود نداشت!

پله: همیشه به برندگان توپ طلا حسودی می‌کردم!/ قول داده بودم گریه نکنم
به گزارش مشرق، پله، اسطوره فوتبال برزیل در مراسم معرفی برترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳ جایزه توپ طلای افتخاری فیفا را از دستان سپ بلاتر گرفت تا به نوعی از حسرت او برای پیوستن به فهرست ستاره‌های دارنده توپ طلای دنیا کاسته شود.

پله پس از دریافت این جایزه اظهار داشت: من به خانواده‌ام قول داده بودم که در این مراسم گریه نکنم اما من آدم احساساتی هستم و نتوانستم جلوی خودم را بگیرم. اول از همه باید از خدا تشکر کنم که به من سلامتی داد تا سال‌های متمادی بازی کنم.

وی در ادامه افزود: البته من هرگز تنها نبودم. زمانی که ما درباره دوستانم حرف می‌زنیم، مردم بازیکنان را به یاد می‌آورند اما ما نباید حتی آن پسری که کفش‌های‌مان را تمیز می‌کرد، ماساژور تیم و افرادی دیگری که در تیم مان بودند را از یاد ببریم. من این جام را با همه آنها تقسیم می‌کنم.

پله تصریح کرد: من در طول حرفه‌ام جام‌ها و جوایز بسیاری کسب کرده‌ام اما همیشه به همه آن بازیکنانی که توپ طلا را می‌بردند، حسادت می‌کردم. توپ طلا جایزه‌ای بود که من هرگز نمی‌توانستم آن را ببرم، چون در فوتبال اروپا بازی نمی‌کردم. حالا خدا را شکر می‌کنم که با دریافت این جایزه می‌توانم ویترین جام‌های خانه‌ام را کامل کنم.

آنجرر برترین بازیکن زن فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳
مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان در زوریخ سوییس برگزار شد و نادین آنجرر، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان آلمان به عنوان برترین بازیکن زن فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد.

آنجرر: تصور نمی‌کردم برنده جایزه برترین فوتبالیست زن سال باشم
به گزارش مشرق، نادین آنجرر، دروازه‌بان تیم ملی بانوان آلمان که سال گذشته به همراه ژرمن‌ها برای ششمین دوره متوالی قهرمان جام ملت‌های اروپا شد، پس از دریافت جایزه بهترین فوتبالیست زن سال ۲۰۱۳ اظهار داشت: باید بگویم که کمی تعجب کردم اما بابت دریافت این جایزه از همه آنهایی که به من رای داده‌اند، تشکر می‌کنم. من فقط می‌خواهم به مارتا و ابی ومباک (۲ نامزد دیگر دریافت جایزه برترین بازیکن زن سال) که آنها هم سالی باورنکردنی داشتند، ادای احترام کنم.

آنجرر افزود: یک بازیکن هرگز به تنهایی نمی‌تواند چنین موفقیتی را کسب کند. من باید از هم‌تیمی‌هایم و همینطور مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی بانوان آلمان تشکر کنم. او مرا به سطحی رساند که هرگز تصورش را نمی‌کردم. همچنین باید از همه اعضای خانواده‌ام که همیشه با تمام وجود از من حمایت کردند، قدردانی کنم. ضمن اینکه دوستانم نیز همواره حامی من بوده‌اند. از همه متشکرم.

رونالدو توپ طلای ۲۰۱۳ را به دست آورد

ستاره پرتغالی در شرایطی به این عنوان رسید که از سوی کارشناسان در حدود ۲۷٫۹۹ درصد رای آورد و این درحالی بود که اختلافش با نامزدهای دوم و سوم بسیار اندک بود.

لیونل مسی در رای‌گیری انجام گرفته ۲۴٫۷۲ درصد رای آورد و فرانک ریبری ۲۳٫۳۶ درصد و اختلاف بسیار اندکی با دو ستاره فوتبال جهان داشت. رونالدو پیش از این در سال ۲۰۰۸ هم توپ طلای فوتبال جهان را کسب کرده بود.

مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳ در مراسمی در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و در آن کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم رئال مادرید به عنوان بهترین فوتبالیست دنیا انتخاب شد تا برای دومین بار در طول دوران بازیگری خود توپ طلا را َاز آن خود کند.

ستاره رئال مادرید پس از کسب این جایزه در حالی که می گریست از همسر و پسرش هم تشکر کرد. لیونل مسی و فرانک ریبری هم نامزد دریافت توپ طلای فوتبال سال ۲۰۱۳ بودند.

رونالدو که پیش از این در سال ۲۰۰۸، زمانی که توپ طلا به تنهایی توسط نشریه فرانس فوتبال ارائه می‌شد، این افتخار را کسب کرده بود، به لطف گل‌های پرشمارش در سال ۲۰۱۳  که او را به گلزن‌ترین مهاجم دنیا تبدیل کرد توانست توپ طلای فیفا را از آن خود کند. این در حالی است که او در فصل گذشته نتوانست هیچ افتخار تیمی را به همراه کهکشانی‌ها کسب کند.

کاپیتان تیم ملی پرتغال در سالی که گذشت ۶۳ گل به ثمر رساند که مهم‌ترین آنها ۴ گلی بود که در دور پلی‌‌اف مرحله انتخابی ۴ جام جهانی در ترکیب تیم ملی کشورش به سوئد زد. رونالدو در بازی رفت در لیسبون یک گل و در بازی برگشت در استکهلم ۳ گل زد تا به تنهایی تمام گل‌های پرتغال را در دور پلی‌آف به ثمر رسانده باشد.

به این ترتیب کریستیانو رونالدو به سلطه لیونل مسی بر فوتبال جهان که ۴ سال اخیر به طور پیاپی توپ طلا را تصاحب کرد پایان داد.

رونالدو: بدون کمک هم‌تیمی‌هایم امکان نداشت توپ طلا را ببرم
کریستیانو رونالدو پس از دریافت توپ طلای فیفا و معرفی شدن به عنوان برترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۳ اظهار داشت: اول از همه باید از همه هم‌تیمی‌هایم در رئال مادرید و تیم ملی پرتغال یک قدردانی بزرگ انجام دهم. بدون تلاش‌های آنها کسب این جایزه امکانپذیر نبود. من بسیار خوشحالم چون بردن این جایزه بسیار سخت است.

رونالدو افزود: تمام کسانی که به من برای کسب این جایزه انفرادی کمک کردند سزاوار تقدیر و تشکر هستند، همسرم، دوستانم و پسرم. اکنون برای من لحظه فوق‌العاده احساسی است. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که از همه کسانی که سبب شدند این جایزه به من برسد تشکر می‌کنم.
رونالدو در شرایطی موفق به کسب توپ طلا شد که در مسیر رسیدن به این افتخار رقبایی مانند لیونل مسی و فرانک ریبری داشت.

رونالدو با چند اختلاف برنده توپ طلا شد؟
سایت فیفا امتیازاتی که کریستیانو رونالدو، فرانک ریبری و لیونل مسی به عنوان ۳ نامزد نهایی کسب توپ طلا دریافت کرده‌اند را منتشر کرد. در میان این ۳ نامزد، رونالدو، ستاره پرتغالی خط حمله رئال مادرید با کسب ۱۳۶۵ امتیاز به عنوان نفر اول انتخاب و برنده توپ طلا شد. پس از او لیونل مسی، مهاجم آرژانتینی بارسلونا با کسب ۱۲۰۵ امتیاز عنوان دومین بازیکن برتر و فرانک ریبری، بال فرانسوی بایرن مونیخ با ۱۱۲۷ امتیاز به عنوان سومین بازیکن برتر دنیای فوتبال در سال ۲۰۱۳ معرفی شدند.
برای مشخص شدن چهره برترین بازیکن فوتبال جهان ۱۸۴ سرمربی و ۱۸۴ کاپیتان تیم‌های ملی عضو فیفا و همچنین ۱۷۳ کارشناس رسانه‌ای رای دادند.
در بخش زنان نیز آرای کسب شده توسط ۳ نامزد نهایی اعلام شد به طوری که نادین آنجرر، دروازه‌بان تیم ملی آلمان و برنده جایزه برترین فوتبالیست زن سال ۶۱۲ رای، ابی ومباک، مهاجم تیم ملی آمریکا ۵۳۹ رای و مارتا، ستاره تیم ملی برزیل با ۴۹۳ رای به ترتیب اول تا سوم شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.