×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
جاسوسی هکرهای ایرانی از مقامات عالی رتبه آمریکا

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از تسنیم،شرکت امنیت سایبری آی سایت مدعی شد این جاسوسی سایبری در ارتباط با جمع آوری اطلاعات در مورد تحریم های اقتصادی، جاسوسی اینترنتی از یک فرمانده چهار ستاره ارتش آمریکا و تلاش هایی مبنی بر گسترش سلاح های هسته ای بوده است.

بر اساس این گزارش گروهی از هکرهای ایرانی از طریق وب سایت های اجتماعی مانند فیس بوک و لینکدین با اهداف خود ارتباط برقرار کرده و آنها را برای دادن اطلاعات شخصی و کسب اطلاعات فریب داده اند.

این هکرها از سال ۲۰۱۱ مشغول به فعالیت هستند و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و اصولا بر روی اهداف آمریکایی و اسرائیلی در بخش های دولتی و خصوصی متمرکز شده اند. همچنین مقامات ارشد سیاسی در کشورهایی مانند انگلستان، عربستان سعودی، سوریه و عراق نیز هدف این گروه از هکرها قرار گرفته اند.

این گروه توسط محققان امنیتی و سایبری آی سایت کشف شده و ردیابی آنها بر سر این موضوع از شش ماه پیش آغاز شده است.

بر اساس گزارش ادعایی آی سایت، عملیات جاسوسی سایبری گسترده ای که علیه مقامات آمریکا توسط هکرهای ایرانی صورت پذیرفته، نشانگر توانایی بالای آنها برای انجام چنین حمله سایبری می باشد و اینکه آنها در طول این مدت، افراد کلیدی و رده بالا را هدف قرار داده اند. روشی که هکرهای ایرانی از آن بهره می برند در قالب جاسوسی های اینترنتی چین بیان می شود.

بنا به این گزارش، هکرهای ایرانی شهرت بسیار زیادی در تخریب وب سایت های شرکت ها و شبکه های کامپیوتری، به خصوص بانک های آمریکا، نیروی دریایی آمریکا و شرکت های انرژی خاورمیانه دارند. اما تاکتیک های اینترنتی مخفیانه آنها کمتر قابل فهم می باشد.

ایران همواره تاکید کرده است هیچ نقشی در اقدامات هکری علیه آمریکا ندارد بلکه خودش هدف حملات هکری آمریکا قرار گرفته است.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.