×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
جزئیات انتخاب استاندار جدید کرمان

namad vezarat keshvar ostandariبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،علیرضا رزم‌حسینی در حالی به عنوان گزینه نهایی برای استانداری کرمان معرفی شده است که طیف‌های سیاسی مختلف در اظهار نظرهایی رضایت خود را از این انتخاب ابراز کرده‌اند.

خوشحالی کرمانی‌ها از ۲ توافق

گرچه طی هفته گذشته مردم کشورمان با توافق ایران و گروه ۱ + ۵ در مذاکرات هسته‌ای شادمان شدند، اما مردم استان کرمان شاهد توافق دیگری هم بودند، زیرا طیف‌های سیاسی مختلف پس از حدود سه ماه کشمکش بر سر گزینه نهایی استانداری کرمان در نهایت طی هفته قبل به توافق رسیده و علیرضا رزم‌حسینی را به عنوان گزینه نهایی معرفی کردند و حالا همگان منتظر هستند تا هیئت دولت هم با تایید و معرفی وی، پرونده انتخاب استاندار کرمان در دولت یازدهم را هم مختومه کند.

تمام گزینه‌های استانداری کرمان رد شدند

بعد از آغاز به کار دولت یازدهم و شنیده شدن زمزمه‌ها در مورد تغییر مدیران ارشد دولت در استان‌ها، گروه‌های سیاسی مختلف در استان کرمان هم گزینه‌های بسیاری را برای تصدی استانداری کرمان معرفی کردند.

از مهمترین گزینه‌های مطرح شده برای تصدی استانداری کرمان می‌توان به اسماعیل نجار، محمد جلال‌مآب، شهباز حسن‌پور، رضا انجم‌شعاع و سردار پلارک به عنوان افراد مدنظر مجمع نمایندگان و همچنین گزینه‌های ستاد اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان استان کرمان شامل کریمی، فرشاد، ابوسعیدی، مصطفوی، بختیاری، میرزایی و سردار بنی‌اسد اشاره کرد.

این در حالی است که نام گزینه‌های دیگری مانند ابوالقاسم سیف‌اللهی شهردار کرمان هم برای سکان‌داری استان کرمان مطرح بود، اما در نهایت به نظر می‌رسد هیچ یک از این افراد نتوانستند بر صندلی مدیریت ارشد استان کرمان تکیه زند و اکنون نام علیرضا رزم‌حسینی گزینه‌ای که گفته می‌شود از نیروهای معتدل است به عنوان گزینه نهایی و مورد توافق طیف‌های سیاسی مختلف مطرح شده است.

خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که علیرضا رزم‌حسینی علاوه بر اینکه مورد تایید و توافق مجمع نمایندگان و گروه‌های مختلف سیاسی استان  کرمان است، مورد تایید وزارت کشور هم قرار گرفته است.

گرچه هنوز مشخص نیست که رزم‌حسینی از سوی کدام فرد و یا گروهی به عنوان گزینه استانداری کرمان مطرح شده است، اما وی چند روز قبل نشستی را با ۹ نفر از ۱۰ نماینده استان کرمان در مجلس برگزار کرده است.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در کرمان هم بعد از اعلام نام رزم‌حسینی به عنوان گزینه نهایی استانداری کرمان با  تبریک این انتخاب رزم‌حسینی را از اعتدالیون اصلاح‌طلب استان کرمان خواند.

علیرضا رزم‌حسینی کیست؟

اما جدای از گرایش‌های سیاسی رزم‌حسینی سابقه حضور وی در دوران دفاع مقدس و همچنین عرصه اقتصادی موجب امیدواری کرمانی‌ها به این گزینه شده است.

 

 

حضور رزم‌حسینی در دوران دفاع مقدس و همچنین سپاه پاسداران بیانگر این امر مهم است که وی دارای روحیه ایثارگری و بسیجی است و بی‌شک این دو ویژگی به عنوان دو ضرورت و نیاز اصلی استان کرمان است.

رزم‌حسینی متولد سال ۱۳۴۰ در شهر کرمان است و  بومی بودن هم از دیگر ویژگی‌های  این فرد به شمار می‌رود.

نام رزم‌حسینی به عنوان موسس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کشور و کرمان و رئیس ستاد فرماندهی سپاه هشتم صاحب الزمان (عج) هم ثبت شده است.

حضور در بنیاد مستضعفان و عرصه فعالیت‌های اقتصادی به عنوان مشاور بازرگانی این بنیاد و مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت‌های معدنی و صنعتی از دیگر سوابق رزم‌حسینی است.

باهنر هم برای انتخاب رزم‌حسینی نظر داد

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان به خبرنگار فارس گفت: مجمع نمایندگان و طیف‌های سیاسی استان برای انتخاب رزم‌حسینی توافق کرده‌اند.

محمدمهدی زاهدی از سوابق بسیجی و سپاهی رزم‌حسینی در دوران دفاع مقدس خبر داد و بیان داشت: در کارنامه این فرد ولایتمداری و دینداری به اثبات رسیده است و دلیل دیگر این است که وی فردی کرمانی است و به مشکلات استان اشراف دارد که با سابقه درخشان فعالیت‌های خلاق اقتصادی در کارنامه‌اش می‌تواند در پیشرفت و توسعه استان کرمان گام بردارد.

 

وی تصریح کرد: فضای استان کرمان نیازمند روی کار آمدن فردی اقتصادی و نوآور است که رزم‌حسینی با فعالیت‌های خصوصی که در زمینه‌ اقتصاد داشته است با سرمایه‌گذاری در استان کرمان می‌تواند این استان را در جهشی مثبت سوق دهد.

وی افزود: یکشنبه آینده قرار است این فرد به دولت معرفی شود و امیدواریم با نظر مثبت دولتمردان مواجه شویم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به خبرنگار فارس که از وی خواست تا نام افرادی را که از گروه‌های مختلف برای انتخاب استاندار کرمان با مجمع نمایندگان تعامل کرده اند را اعلام کند، بیان داشت: باهنر یکی از افرادی است که نظرش را برای انتخاب رزم‌حسینی اعلام کرد.

آیا یکشنبه تکلیف کرمان مشخص می‌شود؟

گرچه به نظر می‌رسد با توافق صورت گرفته بین طیف‌های مختلف سیاسی حالا دیگر تکلیف مدیر ارشد استان کرمان در دولت تدبیر و امید مشخص شده است، اما باز هم چشم کرمانی‌ها به جلسه یکشنبه هیئت دولت است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.