×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
جزئیات بورسیه دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد/ شرایط قطع بورسیه

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از مهر،دانشگاه آزاد اسلامی از میان پذیرفته شدگان دوره دکتری، تعدادی را به صورت (Ph.D) تخصصی بورسیه می پذیرد و برای پذیرفته شدگان در برخی از رشته ها که امکان بورسیه نیست، از طریق حوزه معاونت دانشجویی وامهای بلند مدت در نظر گرفته شده است.

تمام دانشجویان دوره دکتری تخصصی (اعم از بورسیه یا آزاد) باید به طور تمام وقت به تحصیل در این دوره بپردازند؛ از دیگر شرایط پذیرش در این دوره از بورس دکتری دانشگاه آزاد نداشتن بیش از ۳۵ سال سن برای آقایان و ۳۳ سال سن برای خانمهای دوره دکتری تخصصی تا اول مهرماه ، اعلام شده است.

سپردن تعهد خدمت دو برابر سنوات استفاده از بورس تحصیلی در دفتر اسناد رسمی همچنین سپردن وثیقه که نوع و میزان آن را دانشگاه تعیین و اعلام می کند؛ لازم است تهیه شود.

دانشجویان بورسیه در صورت اعزام به خدمت وظیفه عمومی پس از اتمام طرح سربازی طول مدت خدمت و در صورتیکه طرح سربازی خود را در همان واحد دانشگاه آزاد اسلامی بگذرانند سنوات مربوط به گذراندن طرح سربازی آنان با تعهد یک برابر اضافی که جمعاً مدت ۴ سال خواهد بود به مدت تعهد اضافه شده و تأثیری در کاهش ایام تعهد خدمت موضوع ماده ۴۵ فوق نخواهد داشت.

متقاضیان استفاده از بورس تحصیلی پس از قبولی قطعی در دوره دکتری تخصصی می توانند با مراجعه به سایت استخدام اینترنتی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی jazb.iau.ir نسبت به شرکت در فراخوان راتبه دانشگاه
اقدام کنند.

متقاضیان پس از طی مراحل جذب و تأیید شورای مرکزی بورس دانشگاه می توانند از مزایای بورس تحصیلی استفاده کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی پس از پایان مهلت مقرر برابر آیین نامه های جاری تقاضاها را مورد رسیدگی قرار داده در صورت انطباق با شرایط، زمان مصاحبه را که منحصراً برای پذیرش بورسیه انجام می گیرد به طریق مقتضی به اطلاع داوطلبان خواهد رساند.

دانشجوی بورسیه مکلف است برابر مقررات در هریک از واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور بنا به تشخیص شورای بورس سازمان مرکزی دانشگاه بدون عذر و بهانه ای به انجام وظایف دانشگاهی محوله ادامه دهد، مگر آنکه قبلاً در مورد محل خدمت او توافق حاصل شده باشد.

قطع بورسیه تحصیلی محدود به موارد زیر است:

الف) دانشجوی بورسیه به دلایل آموزشی قادر به ادامه تحصیل نباشد

ب) دانشجو از عهده انجام برنامه های آموزشی ارائه شده از طرف گروه آموزشی مربوط برنیاید

ج) دانشجو، دلیل قانع کننده ای برای انصراف از ادامه استفاده از بورس ارائه دهد

دانشجویان بورسیه موظفند به طور تمام وقت و برابر آیین نامه های مربوط، به امر تحصیل و تحقیق ادامه دهند.

دانشگاه آزاد اسلامی هیچ گونه تعهدی جهت بورسیه پذیرفته شدگان ندارد و در رشته های مورد نیاز خود بنا به تشخیص شورای بورس دانشگاه دانشجوی دوره دکتری تخصصی را با توجه به ضوابط، بورسیه می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.