×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
جزئیات تغییر شماره های تلفن در سیرجان+جدول

به گزارش “سیرجان خبر”، طرح هم کد سازی تلفن های ثابت در سطح استان کرمان از ۲۶ شهریور اجرایی شده، با اجرای این طرح، شماره تلفن ها از هفت به هشت رقم تبدیل و کد استان کرمان از ۰۳۴۱ به ۰۳۴ تغییر یافت.
در طرح هم کد سازی، همه شماره های بین شهری و روستایی داخل استان کرمان بدون کدانجام می شود.
در شهر سیرجان، به جای سه رقم اول چهار رقم جایگزین شده و ابتدای همه شماره تلفن ها عدد ۴۱ یا ۴۲ اضافه شده و جهار رقم انتهایی بدون تغییر باقی مانده است.

همچنین سامانه ۶۰۶۰ برای اطلاع از شماره جدید مشترکین در حال حاضر فعال بوده و افراد می توانند ضمن تماس با این شماره و وارد کردن شماره فعلی خود همراه با کد، شماره جدید را دریافت کنند.
لازم به ذکر است شماره تلفن های مراکز خدماتی مثل اورژانس، پلیس، آتش نشانی و دیگر مراکز تغییر نمی کند.
همچنین افرادی که از طریق خط تلفن از اینترنت استفاده می کنند نگران تغییر نباشند چرا که هیچ اختلالی در دریافت اینترنت توسط مشترکین انجام نخواهد شد.
با اجرای این طرح، این امکان برای هم استانی ها فراهم می شود تا بدون نیاز به کد و با یک تعرفه و شرایط یکسان در سطح استان، با یکدیگر مکالمه کنند.
jadval ham kod sazi

افزایش ۱۴ درصدی هزینه مکالمات شهری
اما با اجرای طرح هم‌کدسازی و هشت رقمی شدن تلفن‌های ثابت داخل استانی، تعرفه‌های مکالماتی نیز تغییر می‌کند و باید طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعمال شود.
هرچند که در اجرای هم‌کدسازی و در راستای برقراری عدالت تعرفه‌ای، زون‌های بین شهری حذف شده اما در مقابل آبونمان پلکانی برای جبران کسری درآمدهای مخابرات در نظر گرفته شده است.
با این حساب نرخ مکالمات درون شهری با اجرای این طرح، رشدی ۱۴٫۴ درصدی یافته است اما تمامی شهرهای درون یک استان از این تعرفه واحد بهره‌مند می‌شوند.
در کل با اجرای هم‌کدسازی، مشترکان درون شهری که سابقا از تعرفه ۲۶٫۲۱ ریالی منتفع می‌شدند کمی متضرر می‌گردند اما مشترکانی که تماس‌های بین شهری (درون استانی) داشتند، کاهش چشم‌گیری را در هزینه‌های ارتباطی‌شان شاهد خواهند بود.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.