×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

“سیرجان خبر” در پی مراجعه تعدادی از شکات و مالباختگان به دادسرای ناحیه دو تهران مبنی برشکایت از شرکت “نگین خودرو آفتاب ” پرونده ای با موضوع “کلاهبرداری” تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۲ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی:

با آغاز رسیدگی به پرونده و تحقیقات بعمل آمده از دهها مالباخته که هر روز به تعداد آنها افزوده می شد ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که شرکت “نگین خودرو آفتاب” با تبلیغات بسیار گسترده رسانه ای اقدام به جذب تعداد بسیار زیادی از متقاضیان خرید خودرو نموده و برابر قراردادهای تنظیمی مقرر شده تا شرکت پس از دریافت مبلغ یک سوم پول خودرو نسبت به تحویل آن در مدت ۴۵ روز کاری اقدام نماید اما با گذشت چندین ماه از زمان تعیین شده جهت تحویل خودرو ، این شرکت هیچگونه اقدامی نسبت به تحویل خودرو به شکات و مالباختگان نکرده است .

تغییر کاربری شرکت خرید و فروش زعفران :

در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره چهاردهم با مراجعه به دفتر شرکت در خیابان “بهبودی” و بررسی اسناد شرکت اطلاع پیدا کردند که شماره ثبت اولیه ی شرکت در سال ۸۹ جهت خرید و فروش محصولات کشاورزی و به صورت مشخص “خرید و فروش زعفران” و بنام ” نگین زعفران آفتاب” ثبت گردیده که پس از مدتی ، با تنظیم چندین صورتجلسه کاربری نسبت به تغییر فعالیت آن اقدام و عنوان شرکت به “نگین خودرو آفتاب” تغییر نام پیدا کرده است .

تحقیقات پلیسی و دستگیری اعضای شرکت :

با توجه به گستردگی اقدامات صورت گرفته و ارزش چند ده میلیارد تومانی پرونده ، تحقیقات گسترده ای جهت دستگیری اعضای شرکت آغاز و کارآگاهان اداره چهاردهم در چندین نوبت موفق به دستگیری تمامی اعضای متواری شرکت شدند اما با این وجود متهم اصلی پرونده که همان مدیریت شرکت بنام “حمیدرضا . ج” (۳۲ ساله) بود با اطلاع از موضوعطرح شکایت شکات و مالباختگان در مرجع قضایی و دستگیری اعضای شرکت توسط پلیس آگاهی ، از تهران متواری شده بود .

اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار اداره چهاردهم قرار داشت تا سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه “حمیدرضا . ح” در شهرستان رامسر شده و سرانجام وی را دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت : “در ادامه رسیدگی به پرونده مشخص شد که متهم اصلی پرونده با هدف جلب اعتماد افراد متقاضی خرید خودرو اقدام به تحویل دهها دستگاه انواع خودرو های سواری ایرانی ( پراید ، پژو پارس ریال ال ۹۰ و … ) و بعضا خودروهای خارجی به تعدادی از متقاضیان خودرو نموده است ” .

سرهنگ محمدیان ، با اعلام دستور مقام قضایی در خصوص واریز اقساط از سوی افرادی که شرکت نگین خودرو آفتاب نسبت به تحویل خودرو به آنها اقدام نموده اما از تحویل اسناد مالکیت خودرو خودداری نموده ، عنوان داشت : ” با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه دو تهران ، مقرر گردیده تا تحویل گیرندگان خودرو  برابر دستور مقام محترم قضایی و با عنایت به افتتاح حسابی از سوی دادسرای ناحیه دو نزد بانک ملی شعبه علامه طباطبایی سعادت آباد (کد ۱۴۵۵) به شماره حساب ۰۳۴۶۹۶۷۳۶۶۰۰۹ ، نسبت به واریز اقساط خود به این حساب اقدام و از واریز وجوه به سایر حساب ها یا پرداخت وجه به اشخاص ثالث جدا خودداری نمایند ” .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.