×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
جشنواره رسانه‌ای «سردار آسمانی» با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد

به گزارش “سیرجان خبر” آئین اختتامیه جشنواره سراسری مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری «سردار آسمانی» با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شامگاه پنج‌شنبه با معرفی برگزیدگان و با حضور معاون استاندار کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس خانه مطبوعات استان و مسئولین شهرستان سیرجان و جمعی از معاونین و ‌مدیران شرکت گل‌گهر و اهالی رسانه در سیرجان برگزار شد.

محمدرضا نژادحیدری مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت تخصصی و سراسری و با حمایت شرکت گل گهر برگزار شد، گفت: از بین ۵۱۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره ۳۱۶ اثر به مرحله داوری نهایی رسیدند. ۲۵ استان کشور در جشنواره شرکت کردند و کرمان با ۱۸۶ اثر بیشترین تعداد آثار را داشت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام‌جمعه سیرجان با بیان اینکه هدف، بیان مکتب حاج قاسم است، گفت: مکتب او یعنی مکتب اسلام ناب محمدی است و وظیفه ما تبیین اسلام ناب و مکتب حاج قاسم است.

در این آئین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیرجان نیز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند به شهید سلیمانی به شکل یک مکتب و مدرسه درس آموز نگاه کنید.


سرهنگ پاسدار علی دستوری بیان کرد: علاوه بر اینکه خداوند متعال به انبیاء و ائمه جامعه رسالت داده و آنها را به عنوان الگو و اسوه به جامعه معرفی کرده است، در طول تاریخ افرادی بوده اند که با تأسی به انبیاء و اولیاء الهی خود به اسوه و الگوی تراز جامعه تبدیل شده اند که مالک اشتر و حضرت عباس (ع) نمونه بارز از این دسته انسان ها هستند و در زمان ما حاج قاسم یک الگو است که جریان ساز و مکتب ساز شده است برای دست یابی به این الگو اول باید مطالعه و شناخت صورت گیرد و دوم ویژگی های این الگو به صورت جداگانه و در کنار هم مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت به جامعه معرفی شود و رسانه می تواند در این خصوص نقش بسیار اثر گذاری را ایفا کند.

مدیر حراست شرکت گل گهر نیز در این آئین گفت: حاج قاسم سلیمانی فقط متعلق به دنیای اسلام نبود بلکه متعلق به تمام عدالت خواهان جهان و کسانیکه داعیه دفاع از مظلومان را دارند، بود.

مهندس حسین شاهمرادی افزود: این جشنواره به منظور تبیین و ترویج دستاوردهای سردار سلیمانی برگزار شد و از آنجا که شرکت گل گهر خود را در قبال مسائل فرهنگی مسئول می داند، برنامه ها و جشنواره های دیگری را همچون گذشته برگزار خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان سخنران بعدی بود و گفت: ظرفیت سیرجان در حوزه فرهنگ و رسانه بالاست و چون مدیران اجرایی و دولتی نگاه ویژه ای به فرهنگ دارند، شاهد رویدادهای مستمری در سیرجان هستیم.

محمدرضا علیزاده افزود: جشنواره حاضر هم از جنبه رسانه ای و هم موضوع آن که درباره سردار سلیمانی است، حائز اهمیت است. ما در وزارت ارشاد تلاش کردیم از قالبهای مختلف برای ترویج مکتب سردار استفاده کنیم. رسانه بایستی از ابزارهای رسانه ای در جهت معرفی شخصیت و منش سردار سلیمانی استفاده کنند.

معاون استاندار کرمان نیز ضمن ابلاغ پیام استاندار کرمان به این جشنواره، گفت: چون در زمان جنگ سرباز حاج قاسم بودم فکر می کردم کسانی که او را می شناسند و دیده اند، دوستش دارند، ولی بعد از شهادتش متوجه شدم کسانی وجود دارند که او را ندیده اند ولی شناخت و مهر بیشتری نسبت به او دارند.

دکتر حسین محرابی تاکید کرد: خیلی خوب است شرکت‌های اقتصادی کارهای فرهنگی عمیق انجام بدهند و از شرکت گل گهر برای پیگیری ایده چنین جشنواره‌ای تشکر میکنم.

در پایان این آئین، برگزیدگان جشنواره معرفی و از ایشان به شرح ذیل تجلیل شد:
در رشته تیتر هیات داوران اثری را شایسته رتبه‌ی اول؛ رتبه دوم به صورت مشترک به نسیم سلیمانی از هفته نامه تجارت معدن و فولاد و هدی رضوانی از فصلنامه معراج تعلق گرفت و رتبه سوم به صورت مشترک به عبدالله الماسی از خبرگزاری ایرنا استان کرمانشاه و نجمه حسنی از ایرنا استان کرمان تعلق گرفت.

در رشته مصاحبه محسن فاطمی نژاد از روزنامه قدس مشهد، مریم سادات آجودانی از خبرگزاری فارس استان تهران و هادی کاربخش از هفته نامه یزدان کرمان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته گزارش مهری فروغی از خبرگزاری تسنیم استان اصفهان نفر اول و رتبه دوم به صورت مشترک به مصطفی قطبی جشوقانی از خبرگزاری ایرنا مشهد و هدی رضوانی از فصلنامه معراج تعلق گرفت و مینا مولایی از روزنامه جام جم تهران رتبه سوم را کسب کرد.

در رشته یادداشت و سرمقاله احمدرضا تخشید از هفته نامه پاسارگاد سیرجان نفر اول شد و رتبه دوم به صورت مشترک به رقیه توسلی از روزنامه قدس و خلیل همایی‌راد از خبرگزاری میزان تعلق گرفت و کبری سعادتی از دوهفته نامه آزنا از استان اردبیل سوم شد.

در رشته طراحی و صفحه آرایی نرگس بامری از روزنامه کرمان امروز، فریدون حسینی از هفته نامه آذریورد اردبیل و محمد کرمی از روزنامه صبح ساحل استان هرمزگان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته عکس محمدحسن صلواتی از شهرآرانیوز مشهد، مهدیه غفوریان از خبرگزاری فارس شهر مشهد و ابوذر احمدی زاده. از «ایرنا استان کرمان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.