×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
جشنواره موسیقی نواحی ایران در سیرجان برگزار شد/تصاویر

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” جشنواره ملی موسیقی نواحی و مقامی که از ۱۶آبان ماه به میزبانی استان کرمان در حال برگزاری است،شب گذشته با حضور گروه های محلی سیرجان و اجرای گروه هایی از استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کردستان به میزبانی باشگاه گل گهر در مجموعه ورزشی گل گهر سیرجان برگزار شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سیرجان در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت استفاده از موسیقی در زندگی گفت: همان طور که می دانید تعاریف مختلفی برای موسیقی در نظر گرفته شده است. آدمی، حرف های نشنیده و ناگفته و هر آنچه را که انسان به زبان نمی تواند مطرح کند، شادی و اندوه را در قالب موسیقی در طول تاریخ توانسته بیان کند.

محمودآبادی گفت: آنچه که موسیقی را ماندگار کرده هماهنگی است که با فطرت وجودی انسان دارد و موسیقی را ابدی، دائمی و یکی از لوازم حیات اجتماعی بشر کرده است.

وی موسیقی محلی را بیانگر ویژگی های بومی قوم های مختلف ایرانی خواند و گفت: موسیقی محلی یا همان موسیقی نواحی زیباترین موسیقی ماندگار تاریخ در ایران است که زبان و ارتباط بین اقوام مختلف ایرانی را برقرار کرده است.

محمودآبادی خاطرنشان کرد: زبان هنر بهترین ابزار برای برقراری ارتباط است و موسیقی بهترین هنر برای بهره‌گیری از این ارتباط می باشد. به مرور ثابت شد هم آوایی و همنوایی کلمات و ساز می تواند عمق مفهوم را برای افراد مشخص کند و ماندگاری مفاهیم است که از طریق موسیقی به تبادل اندیشه ها بخصوص اندیشه اسلامی و دینی می‌پردازد.

همچنین پیش از برگزاری این جشنواره با حضورجمعی از مسئولین شهرستان از هنرمندان پیشکسوت هنر موسیقی سیرجان نیز تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.