×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
جناب استاندار؛نظارت امام جمعه بر مثلث توسعه دروغ است/بنده یک‌ ساعت آخر صحبت‌های استاندار از حضور وی خبردار شدم

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از دقیانوس،حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان گفت:شرط موفقیت اقتصاد مقاومتی مبارزه با مفاسد اقتصادی است و اگر مبارزه با فساد صورت نگیرد اقتصاد مقاومتی به نتیجه نخواهد رسید ، وام های کلان با بهره پائین بهره به افراد اندکی اعطا می شود  و افراد نیازمند که مشکل خاصی دارند باید به اندازه مبلغ وام بدوند و در آخر ممکن است دستشان را بگیرد یا نگیرد وظیفه قوه قضائیه مبارزه بی تعارف با فساد اقتصادی و ویژه خواری است.

طرح های اقتصاد مقاومتی شفاف سازی شود که آیا برای شهر منفعت دارد

وی راه دیگر موفقیت اقتصاد مقاومتی را شفاف سازی در سرمایه گذاری ها دانست و گفت : قوه قضائیه باید بررسی کند کسانی که بودجه دولتی می گیرند آن را کجا خرج می کنند و طرح حایی که اجرا شده یا در حال اجرا است را در اختیار کارشناسان و رسانه ها بگذارند که بررسی شود آیا این طرح ها برای شهر ما و ایجاداقتصاد مقاومتی منفعت دارد یا خیر و مردم در جریان کارها قرار بگیرند.

جناب استاندار؛نظارت امام جمعه بر مثلث توسعه دروغ است/من در جلسه مثلث توسعه جیرفت دعوت نشدم

کرمی‌پور با اشاره به اینکه استاندار کرمان یکی از اضلاع مثلث توسعه را امام جمعه عنوان کرده است، تصریح کرد: مگر شما نمی‌گویید که امام جمعه بر مثلث توسعه نظارت دارد این‌ها همه دروغ است، چون تا حالا من در جلسه مثلث توسعه شهرستان جیرفت دعوت نشدم و شرکت نکردم.

وی افزود: من دو سال در شهرستان جیرفت هستم، طی این دو سال یا جلسه مثلث توسعه برگزار نشده یا شده و از امام جمعه دعوت نکرده‌اند.

بنده یک‌ساعت ساعت آخر صحبت‌های استاندار خبردار شدم

وی با اشاره به سفر هفته گذشته استاندار کرمان به شهرستان جیرفت گفت: بنده یک‌ساعت ساعت آخر صحبت‌های استاندار خبردار شدم که ایشان به شهرستان آمده و جلسه برگزار کردند.

وی تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند، من در جلسه شرکت نکردم، این دروغ است به من هیچکس خبر نداده است.

مثلث توسعه بدون حضور امام جمعه حرکت در شب تاریک بدون چراغ و نور است

کرمی‌پور عنوان کرد: مثلث توسعه بدون حضور امام جمعه حرکت در شب تاریک بدون چراغ و نور است و این خلاف صحبت‌های مسؤولان است.

جامعه دچار رکود شده/صدا و سیما فقط خبر تعطیلی کارخانه های با سابقه را منتشر می کند

نماینده ولی فقیه در شهرستان جیرفت بیان کرد:جامعه دچار رکود شده و صدا و سیما بعضا خبرهای بسیار مهم در خصوص تعطیلی کارخانه های مهم و با سابقه را منتشر می کند و رهبر انقلاب هفته گذشته در دیدار با کارگزاران نظام در زمینه بیکاری و تورم روز افزون هشدار دادند.

اگر مثلث توسعه و اقتصاد مقاومتی در راستای برداشتن مشکلات مردم نباشد، بی‌فایده است

امام جمعه جیرفت اظهار داشت: اگر مثلث توسعه و اقتصاد مقاومتی در راستای برداشتن مشکلات مردم نباشد، بی‌فایده است، اگر مسئولان می‌گویند در هفته آینده تورم تک رقمی می‌شود، این چه فایده‌ای در زندگی مردم دارد وقتی کسی نتواند یک سفره افطاری برای خانواده اش مهیا کند .

بودجه کم مساجد نتیجه ضعف مدیریت برنامه ریزی شهرستان

وی با اشاره به عدم توجه مسئولان شهرستان به مساجد گفت: ۵۰ درصد مساجد جیرفت مشکل دارند و این‌ها را باید کی رفع کند؟

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۴ فقط ۵۰ میلیون تومان برای مساجد دیده شده است که ضعف مدیریت برنامه‌ریزی شهرستان را می‌رساند.

با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که ذات آمریکا تغییر‌ناپذیر است و این را تجربه ثابت کرده است و در ارتباط با این کشور باید هوشیار باشیم، اظهار داشت: مسئله اصلی آمریکا موجودیت ایران اسلامی است و آن‌ها دنبال از بین بردن کشورمان هستند.

وی با بیان اینکه مصالحه با آمریکا تنزل از ارزش‌ها است، افزود: اگر مسؤولان کوتاه بیایند مردم کوتاه نمی‌آیند و در مسیر ولایت حرکت می‌کنند و دو یا سه سال قبل گفتند شعار «مرگ بر آمریکا» نگویید، اما مردم ما گوش نکردند و شعار «مرگ بر آمریکا» را بسیار محکم‌تر فریاد زدند.

وی با اشاره گرامیداشت شهادت شهید بهشتی و جمعی از یاران انقلاب و هفته قوه قضائیه ضمن تبریک این هفته گفت: وظیفه قوه قضائیه برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی است‌ و نباید در این مسئله کوتاه بیاید و شرط موفقیت اقتصاد مقاومتی مبارزه با مفاسد اقتصادی است، لذا در این زمینه باید بیشتری تلاش شود.

وی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و اهمیت این مجموعه برای کشور اظهار داشت: تداوم تبلیغ، تقوی‌، شهامت و توکل بر خدا از ویژگی‌های تبلیغ موفق است که باید به این موارد توجه شود.

خطیب نمازجمعه جیرفت با بیان اینکه مبلغ وظیفه تبلیغ مردم به طرف پروردگار را دارد، اظهار داشت: مسؤولان در کنار مبلغان وظیفه برطرف کردن مشکلات مردم را دارند زیرا تا زمانی که فقر و بیکاری باشد، حرف‌های مبلغ در جوانان اثر نمی‌گذارد.

وی افزود: روز به روز فقر در جامعه بیشتر می‌شود و وظیفه مسؤولان رفع فقر و بیکاری است.

کرمی‌پور با اشاره به جنایت‌های رژیم آل‌خلیفه در کشور بحرین و ظلم‌هایی که انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: این رژیم فشارهای زیادی بر شیعیان و ائمه جمعه و جماعات این کشور وارد کرده است تا در ماه رمضان اتحاد مردم در مساجد کم‌رنگ شود.

کرمی‌پور گفت: رژیم آل‌خلیفه بزرگترین زندان سیاسی را در کشورهای عرب به وجود آورده است و باید دعا کنیم تا این مردمان مظلوم از چنگال ظالمین آزاد شوند.

وی با اشاره به ۲۸ خرداد روز جهانی  بیابان‌زایی و اهمیت این بحث بیان داشت: تخریب جنگل‌ها، استفاده بی‌رویه از سفره‌های  زیرزمینی، توسعه شهرها بدون جایگزینی درختان از جمله موارد افزایش بیابان‌زایی هستند که باید مورد توجه همه مردم و مسؤولان قرار گیرند.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب تأکید کردند، ایمان اسلامی، جمعیت جوان،  پیشرفت علمی، اقتصادی و دفاعی از جمله توانمندی‌های کشور ما ا‌ست و در این زمینه‌ها باید توجه و تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.