×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
حاج قاسم سلیمانی خود معجزه انقلاب است/شهید سلیمانی زمزمه عاطفه انقلاب اسلامی شد

به گزارش “سیرجان خبر” سردار غلامحسین غیب پرور پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سیرجان گفت: خدا را هزاران بار شکر که توفیق حضور در دیار با غیرتان انقلاب که ششصد شهید تقدیم انقلاب کرده اند را به بهانه تمسک به ذیل عنایات شهیدی که امروز افتخار همه جهانیان است خاصه مسلمین عالم و به ویژه ایران عزیز و نجیب، را به من داد.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ادامه داد: این بانوی گرانقدر، پا به پای حضرت امیر المؤمنین علیه السلام ایستادگی کرد، مجاهدت فرمود و ایشان اولین مدافع ولایت در اسلام بود.

وی ابراز کرد: در طول دوران دفاع مقدس هرگاه گره ای به کار رزمندگان می افتاد یقین این بود که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گره گشایی می کند؛ همان بانویی که حاج قاسم عزیز ما از محبان خاص او بود و زمانی که روضه حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها را می خواندند آرامش نداشت؛ سلام خدا بر صدیقه طاهره که چنین شاگرادانی را تحویل اسلام عزیز داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مجلس به نام انسانی بزرگ، جامع، کامل در زمان ما منعقد است، اظهار کرد: نمی خواهم حاج قاسم را به عنوان یک انسان دست نیافتنی معرفی کنم؛ انسان های دست نیافتنی به عنوان اسطوره هستند و قرآن کریم اسطوره را نمی گوید بلکه اسوه را می گوید.

سردار غیب پرور با تأکید بر اینکه اسلام ترجیح می دهد اسوه را معرفی کند، افزود: اسطوره برای ما نیست چرا که کسانی به دنبال اسطوره می روند که انسان های برتر و اسوه را ندارند؛ قاسم سلیمانی اسوه است اما اسوه ای که واقعا در قرن های گذشته نبوده و در آینده به سختی می توانیم بگوییم که قاسم سلیمانی تکرار خواهد شد.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) با اشاره به آیه آخر سوره فتح و با بیان اینکه در این آیه صحبت از اشدا علی الکفار است، ابراز کرد: توفیق آشنایی با حاج قاسم را از عملیات خیبر داشتم و در عملیات سال بعد، عملیات بدر، حاج قاسم بود و به همه دلداری می داد.

وی بیان کرد: ویژگی خاص اشدا علی الکفار این است که نفوذ ناپذیر است و کسی که در مقابل دشمن اشدا است هیچ تزلزلی در اراده او در مقابل دشمن پیدا نمی کنید؛ حتی در ذهن حاج قاسم سازش حداقلی با دشمن خطور نمی کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی کوه استواری بود که همه رزمنده ها به او تکیه می کردند و او نفوذ ناپذیری بود و در مقابل دشمن هیچ گاه سستی از خود نشان نداد، اظهار کرد: دیگر ویژگی شهید حاج قاسم سلیمانی، دشمن ستیزی بود به گونه ای که غیظ دشمن را در آورده بود؛ دشمن به شدت از قاسم سلیمانی عصبانی بود.

سردار غیب پرور ادامه داد: ترامپ رئیس جمهور قمار باز آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل چشم دیدن حاج قاسم را نداشتند و آنها نمی خواستند یک دقیقه حاج قاسم به حیات نورانی خود ادامه دهد و تنها خدا می داند در این سال ها چه دلار هایی خرج کردند که طرح بریزند تا حاج قاسم را از میان بردارند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) ضمن اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: اینکه چرا حاج قاسم را انتخاب کردند به این دلیل است که شهید سلیمانی دشمن شناس و دشمن ستیز بود و به موقع و به اندازه عمل می کرد و همه کسانی که در جبهه مقابل انقلاب اسلامی صف آرایی کرده بودند، نمی خواستند حاج قاسم باشد و آنها سالیان سال طرح ترور حاج قاسم را داشتند.

وی بیان کرد: حاج قاسم چشمه فوران محبت است، زمزم عطوفت انقلاب است که این زمزم همه را رفع عطش می کند، پیرزن روستایی، چوپان، استاد دانشگاه، روحانی، یتیمان شهدا و همگان می گویند حاج قاسم؛ قاسم سلیمانی زمزمه عاطفه انقلاب اسلامی شد؛ محبت حاج قاسم مربوط به دوران فرماندهی او در سپاه قدس نیست، شهید سلیمانی در دوران دبستان غذا را نمی خورد، به مادر خود چیزی نمی گفت تا لقمه اش را با بقیه تقسیم کند.

این مقام مسئول ادامه داد: این روش و سیره در طول حیات او ادامه داشت و چه کسی در جبهه انقلاب حضور داشت که از عاطفه و محبت حاج قاسم بهره نبرده باشد؟ مردم کرمان بیشتر از هر کسی می توانند قضاوت کنند؛ حاج قاسم با همه عظمت روحی که داشت اما خود سربازی است از سربازان مکتب اسلام و اگر می خواهیم از اسلام بگوییم و اسلام را ترویج کنیم، حاج قاسم را ترویج کنیم؛ بزرگداشت حاج قاسم، بزرگداشت یک نفر نیست و بلکه بزرگداشت اسلام است.

سردار غیب پرور با بیان اینکه حاج قاسم خود معجزه انقلاب است، انسانی که در اولین سالگرد شهادتش از ۵۳ کشور برای زیارت مزار او می آیند، عنوان کرد: از مقام معظم رهبری در خصوص مغناطیس سید الشهدا علیه السلام شنیده بودیم اما حاج قاسم به ما آموخت که شاگردان سیدالشهدا علیه السلام هم مغناطیس دارند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در قرارگاه امنیتی امام ع

لی(ع) تأکید کرد: حاج قاسم فخر عالم اسلام شد و اگر بگوییم تبلور ترویج اسلام در ترویج مکتب سلیمانی است حتما درست گفته ایم.

وی با اشاره به اینکه سپهبد شهید قاسم سلیمانی شخصیتی است که تمام سنین مختلف جامعه می توانند او را اسوه قرار دهند، اظهار کرد: قاسم سلیمانی یک حکیم است و کلماتی که او می گوید الهام بخش است و عبارتی می تواند الهام بخش باشد که حکیمانه باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: افق بصیرتی حاج قاسم فوق العاده بلند است و اگر بگوییم نجات مسلمین در کشورهای مختلف حاصل زحمات مجاهدت های این ابر مرد است، خلاف نگفته ایم؛ شهید سلیمانی ترسیم مجاهدت ها را برای مجاهدان اسلام می کرد و امروز در جغرافیای عالم اسلام ما در یمن، سوریه، عراق، افغانستان و پاکسیتان لشکر داریم و هر جا که نگاه می کنید یک لشکر سازمان یافته در دفاع از اسلام حضور دارد.

سردار غیب پرور با تأکید بر اینکه حماسه حضور حاج قاسم در جنگ سی و سه روزه ماند، گفت: سید حسن نصرالله به شهید سلیمانی عشق می ورزید و عماد مغنیه خود را رفیق و شاگرد قاسم می دانست.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) بیان کرد: بگذاریم بزرگی حاج قاسم را فقط مقام معظم رهبری بگوید و ما اگر می خواهیم از حاج قاسم بگوییم، باید از رهبری تأسی بگیریم و رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که حاج قاسم مکتب است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حاج قاسم؛ ما یقین داریم در کنار حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام قرار دارید و شما ستاره ای در آسمان انقلاب اسلامی هستید که طلوع خورشید مهدویت را به ما بشارت دادید و شما از منتظرانی بودید که با رفتار خود، با شیوه زندگی ات، مجاهدت هایت، ایستادگی ات و با شهادت مظلومانه خود به ما پیام دادید که امیدوار باشیم که طلوع خورشید نزدیک است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.