×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
حجاب فقط متعلق به اسلام نیست

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجسیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار“سیرجان خبر” گفت: آیین اسلام که برنامه جامع سعادت و کامیابی بشر است به موضوع زیبایی و زیبا دوستی توجه مخصوص دارد و پیروان خود را به  آراستگی و استفاده نعمت ها توصیه می کند.

فاطمه معاذاللهی اذعان کرد: آنچه که دین اسلام نهی فرموده تبرج و آشکار کردن زینت در محافل اجتماعی و برای غیر محارم است که موجب گناه و آلودگی است.
وی گفت: با بررسی اسناد حجاب در طول تاریخ بشریت کاملا واضح است که حجاب فقط متعلق به اسلام نیست بلکه اسلام هر کار خوبی را که قبل از اسلام بوده در هر دین و آیین و رسمی آن کار خوب را تأیید و جهت رشد شخصیت والای انسانی بر آن تأکید نموده است که یکی از آن کارهای خوب و شخصیت ساز و شرفمند مسأله حجاب است.

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجسیه سیرجان بیان کرد: حجاب اسلامی ،مفهومی است از جنس باور واعتقاد که نمی تواند اجباری باشد ؛چون نمی توان کسی را وادار کرد که به چیزی اعتقاد داشته باشد ،اما می توان با مدیریت درحوزه رفتاراجتماعی ،جلوی آسیب زدن به دیگران را گرفت وکارکرد قوانین عفاف وحجاب نیز همین است پس قوانین عفاف وحجاب در مورد اعتقاد به حجاب نیست ،بلکه در مورد رعایت حجاب است.

وی اذعان کرد: حجاب نه به دلیل رابطه انسان با خدا بلکه از آن جهت که رابطه انسان با جامعه است ،قابل قانون گذاری است؛همان طور که برای حفظ اخلاق جنسی در جامعه اسلامی برای هرچیز دیگری که عفت عمومی را جریحه دارکند، قانون می گذارند ؛حتی اگربه خودی خود حلال باشد. مثلاً هم آغوشی زن وشوهر درملأ عام وپوشیدن برخی لباس های بدن نما برای مردان (درحالی که از نظر شرعی حدپوشش مرد ،خیلی کمتراز آن است.)
فاطمه معاذاللهی بیان کرد: وقتی که در تاریخچه حجاب می نگریم می بینیم نقوش کتیبه ها و اسناد تاریخی ، وجود پوشش را در اقوام و ملل صاحب تمدن به اثبات می رساند ونشانگر پیشینه ای به درازای تاریخ حجاب است .یا مثلا : نقش برجسته های معبد کارناسوس در موزه ی بریتانیا ، کتیبه ی معبد زئوس موزه ی برلین و مجسمه کاونارنس در موزه ی ناپل ، همگی نشان دهنده ی پوشش زنان قبل از اسلام است .

وی بیان کرد:ایرانیان مفتخر به محترم شمردن پوشش هستند و به عنوان تمدنی ریشه دار موفق به تأثیر گذاری بر سایر ملل هم بوده اند و اکنون اخلاقی ترین کشور در مسئله ی پوشش زنان است اما اسلامیت و ایران زمین منشأ حجاب و پوشش نیست بلکه فطرت بشری حامل زیبایی های فراوانی است از جمله میل به مستور بودن و  میل به مصون ماندن است.
انتهای پیام/سعید

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.