×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024

“سیرجان خبر” هر انقلابی در بطن خود شاهد حوادثی برجسته است که جرقه‌های به وجودامده را به آتشی افروخته تبدیل می ‌کند و نوزدهم بهمن ۱۳۵۷، یکی از این حوادث مهم بود. انتشار خبر بیعت همافران نیروی هواپیمایی ایران با امام(ره)، یکی از اخباری بود که انقلاب را به تثبیت در ایران، نزدیک و معدود حامیان طاغوت را از ادامه فعالیت برای ابقای رژیم سلطنتی ناامید کرد.

تیتر اول روزنامه کیهان ظهر روز ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ توجه مردم و بختیار را به خود جلب کرد؛ “پرسنل نیروی هوایی با امام خمینی بیعت کردند”؛ خبر این دیدار به همراه تصویری از این بیعت در مطبوعات به چاپ رسید؛ در تصویر، جمعی از همافران با لباس رسمی در اقامتگاه امام از پشت سر دیده می‌شدند. پس از انتشار خبر، دولت وقت آن را تکذیب و عکس را مونتاژ اعلام کرد و حکم دستگیری عکاس صادر شد اما با تایید امام (ره) که همگان به صادقتش ایمان داشتند، این موضوع تبدیل به یک اتفاق تاریخی در انقلاب اسلامی شد.

این رسم زیبا و خاطره انگیز، از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، هرساله در ۱۹ بهمن تکرار شده و فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی، ضمن تجدید بیعت با فرمانده معظم کل قوا، مجددا شور و حال آن روز را برای مردم تکرار می کنند.

نظم، نشان همیشگی نیروهای مسلح کشورمان بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و بر این اساس، کنار گذاشتن زمان های انجام این بیعت در سالهای اخیر، تداعی کننده حسی زیبا از دقت و ظرافت بانیان این مراسم در انجام هرچه باشکوه تر تجدید بیعت فرماندهان و پرسنل نهاجا با رهبر معظم انقلاب است.

اینگونه، بهتر یادمان می ماند که هر سال، ۱۹ بهمن، ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه، حسینیه امام روح الله…

حسینیه امام (ره)؛ هر سال راس ساعت 10:30
سال ۱۳۸۹

حسینیه امام (ره)؛ هر سال راس ساعت 10:30
سال ۱۳۹۰

حسینیه امام (ره)؛ هر سال راس ساعت 10:30
سال ۱۳۹۱

حسینیه امام (ره)؛ هر سال راس ساعت 10:30
سال ۱۳۹۲

حسینیه امام (ره)؛ هر سال راس ساعت 10:30
سال ۱۳۹۳

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.