×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
حفر تونل زیرزمینی برای فرار از زندان جیرفت

dastgiri ghatelبه گزارش “سیرجان خبر”، به نقل از دقیانوس، احمدعلی انجم ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش تعداد ۵ نفر از زندانیان محکوم به اعدام در زندان جیرفت برای فرار با حضور به موقع‌ مسئولان با شکست مواجه شد.

وی بیان داشت: این زندانیان از جمله محکومان سابقه‌دار بودند که در مجموع حمل بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین را در پرونده داشته و پس از اطلاع از نهایی شدن حکم اعدام و اعلام تاریخ اعدام به بهانه حفظ قرآن کریم در سالن دارالقرآن زندان جمع شده و به حفر تونل برای فرار مبادرت کردند.

انجم‌روز گفت: زندانیان مذکور تا نهایی شدن فرار خود فقط حفر سه متر دیگر را لازم داشتند که با مشکوک شدن و تجسس مسئولان زندان نقشه فرار لو رفته و فرارشان ناکام ماند.

رئیس دادگستری جیرفت بیان داشت: این زندانیان طی مدت پنج روز، ۱۵ متر کانال حفر کرده و خاک آن را در جدار چوبی دیوار یا پلاستیک زباله ریخته و در جاهای مختلف پنهان می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: حکم اعدام این زندانیان طبق اعلام قبلی و در راستای ماه ۳۲ قانون اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی دادستانی کل کشور مورد تأیید و تنفیذ قرار گرفته و با توجه به رد پیشنهاد و تقاضای عفو محکومان از سوی کمیسیون‌های عفو استان و مرکز و موافقت رئیس قوه قضاییه با اجرای آنها، به لحاظ قطعی شدن پس از سیر مراحل قانونی صبح امروز در محوطه زندان جیرفت به اجرا درآمد.

وی خاطرنشان کرد:  معدومان نقشه فرار خود را به صورتی طراحی کرده بودند تا قبل از روز اجرای حکم بتوانند از زندان فرار کنند که با لو رفتن نقشه فرار، دو روز گذشته  را در قرنطینه زندان به سر بردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.