×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
حفظ ولایت، تلاش در مسیر وحدت است/ اعتدالی که در آن ولایت نباشد افراط است

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی “سیرجان خبر”، آیت‌الله سید احمد خاتمی جمعه شب در آیین عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جمع مردم سیرجان اظهار داشت: حفظ ولایت، تلاش در مسیر وحدت است، کسانی که دل به این نظام دارند با هم کار کنند با محوریت ولایت، محور اعتدال هم ولایت است، در فتنه ۸۸ کسانی که تندرو بودند به پایگاه بسیج حمله کردند مسجد را سوزاندند و تا امروز آمریکایی ها از آن ها حمایت می کردند، کسانی هم که تفریتی بودند سکوت کردند و همراهی مردم با ولایت در ۹ دی سفره فتنه گران را جمع کرد. اعتدالی که در آن ولایت نباشد افراط است. خط ولایت خط خدمتگذاری به مردم است، سرمایه نظام اسلامی مردم هستند و بدنه اداری کشور  بداند، بدنه قضایی کشور بداند که تابلو نظام اسلامی مردم هستند، اگر ادارات کار خود را درست انجام ندهند مردم نسبت به نظام بدبین می شوند.
وی ادامه داد:  تنها شعار ولایت کافی نیست ولایت شعاری تنها، انسان را به جایی نمی رساند،  فاطمه(س) ولایت شعار نبود، فاطمه(س) ولایت مدار بود، مدار زندگی او را ولایت تشکیل می داد، ما ولایت فقیه مان را قطره ای از دریای ولایت معصومین می دانیم، ما ولایت فقیه مان را در آن راستا می دانیم، علم غیب اختصاص معصومین است ولی معتقدیم در عرصه ملک داری و اداره زندگی مردم آن بزرگی که از سوی معصومین اجازه تصرف دارد آن ولایت فقیه است، ولایت مطلقه فقیه است، ولایت مطلقه فقیه این است که اختیار حکومتی که معصومین دارند در عصر غیبت کبری حضرت ولی عصر(عج) متعلق به ولی فقیه است درس امروز ما از مکتب زهرا (س) ولایت مداری است نباید دچار ولایت شعاری شویم.
آیت الله خاتمی حمایت رهبری از روسای جمهوری در هر دولت را برای ادامه کار و تلاش آنان در مسیر نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: خط امام(ره) و خط مقام معظم رهبری حمایت از دولت های بعد از انقلاب بوده است اداره یک کشور ۷۵ میلیونی کار آسانی نیست، در دنیای توطئه ها دولت نیاز به حمایت دارد مقام معظم رهبری چندین بار در زمان تمام دولت ها از این دولت ها حمایت کرد، ولی بارها رهبر معظم انقلاب بر این مسئله تاکید کردند که حمایت من به این معنی نیست که نقدی نباشد، انتقاد کنید اما انتقاد سازنده. از جمله حرکات ضد ولایت که در برخی از روزنامه ها صورت گرفت نا مشروع خواندن دولت احمدی نژاد بود، فتنه گران دولت احمدی نژاد را نامشروع می خواندند، نا مشروع خواندن دولتی که تنفیذ ولایت دارد کار فتنه گران است همان طور که در فتنه ۸۸ گفتند به گونه دیگر بیان می کنند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خط ولایت و ولایتمداری امروز را مرز داشتن با بیگانگان دانست و گفت: امام(ره) فرمودند: اگر روزی دیدید دشمن از شما تعریف می کند در خودتان شک کنید، یعنی کاری کرده اید که دشمن در شما طمع ایجاد کند. راه برای فتنه گران این است که که اعتراف به خطا کنند، از غیر خودی تبدیل به خودی شوند. مقام معظم رهبری بیش از ۲۰۰ بار از فتنه و فتنه گران گفتند و فرمودند: بکار گرفتن فتنه گران در پست ها دور از خط ولایت است، سال ۸۸ کودتای مخملی بود در سال ۸۸ ما مانند اکراین می شدیم مقامات امریکایی و اشتون بارها در تظاهرات اکراین شرکت کردند و پیروز شدند و دولت آمریکا آن ها را به رسمیت شناخت همان طور که در اکراین اتفاق افتاد سر ما هم در می آوردند، فتنه گران تا وقتی که اعتراف به توبه و خطا نکنند لیاقت حضور در هیچ مسئولیتی را ندارند.
امام جمعه موقت تهران با ضمن بیان تفسیر کلمه کوثر گفت: امروز میلیون ها سید شیعه و سنی با افتخار می گویند مادر ما فاطمه زهرا (س) است. یکی از  ابعاد مهم زندگی حضرت زهرا(س) که نیاز امروز ما نیز هست و باید از آن الهام بگیریم بُعد ولایت مداری فاطمه(س) است، بعد از پیامبر ۷۵ یا ۹۵ روز مشهور است که فاطمه زهرا (س) به یک مطلب اشاره دارد و آن هم «ولایت مولا علی(ع)» است. اصلا فاطمه(س) شهیده ولایت شد و اولین شهیده ولایت فاطمه (س) است.

وی ادامه داد: فاطمه (س) آموخت که می ارزد انسان جانش را فدای نگهداری از ولایت کند بعضی از ایده ها ارزش آن را دارد که آدم حرف بزند، که آدم از پولش بگذرد، اما بعضی از ایده ها مثل اصل دین مثل اصل ولایت است که انسان باید جانش را فدا کند، اگر حادثه ای پیش آمد که جانتان یا دینتان را فدا کنید جانتان را فدای دینتان کنید، غارت زده آن است که دینش را فدا کند. فاطمه(س) به ما آموخت که می ارزد انسان جانش را فدای ولایت کند، فاطمه(س) می توانست در خانه بماند چون دختر پیامبر(ص) بود اما وارد صحنه شد و خطبه خواند و جانش را فدای علی(ع) کرد این ارزش ولایت است.

خاتمی گفت: خط ولایت برخورد عزتمندانه در مسائل خارجی است، صدا وسیما در این عرصه خوب عمل کرد و ما هم تا آنجا نقدمان را ادامه می دهیم تا یکی از مسئولان اعتراف کنند که اشتباه کرده اند، هیئت اروپایی آمد و با فتنه گران دیدار کرد، دولت و مجلس انکار کردند در این یکی پای مجلس در میان نبود، چرا قبل از دیدار با فتنه گران با مسئولان ما دیدار نکرد، این ملاقات استارت بعد از قضیه هسته ای است که می گویند ایران حقوق بشر را  را رعایت نمی کند. بان کی مون هم اعلام کرد دولت روحانی به وعده هایش در خصوص حقوق بشر عمل نکرده است و اصرار داشت تا سران فتنه آزاد شوند،  رئیس قوه قضائیه هم گفت: اگر این کار دوباره تکرار شود قوه قضائیه برخورد خواهد کرد ملت عزیز ایران ۳۵ سال است که نان عزت خود را می خورد.
عضو شورای مدیریت حوزه علمیه قم داشتن دغدغه اصلی مقام معظم رهبری را دغدغه فرهنگی دانست و گفت: رهبری عزیز در دیدار اخیر با مجلس خبرگان گفتند: من دغدغه فرهنگی دارم. در دوران اصلاحات بحث فرهنگی نابود شد، روزنامه بهار ولایت مولا علی(ع) را زیر سوال برد، قصاص، قانون خدا را غیر انسانی خواند. نظام ما نظام قرآن است، ولایت ما ولایت مولا علی (ع) است، امکانات کشور در شرایط تحریم صرف زیر سوال بردن ولایت علی(ع) که جان مردم است می شود.
وی ادامه داد: متاسفانه کتاب های مسئله دار بعضا براحتی به نمایش گذاشته می شود، صادق هدایت، سلمان رشدی مرتد است کتاب هایی در خصوص اهانت به خدا و پیامبراکرم(ص) نوشته است که نمایشگاهی برای نشان دادن آثار او می گذارند این ها دغدغه آقاست، کسانی که فکر می کنند فضای کشور به گونه ای است که می توانند ابتذال فرهنگی داشته باشند کور خوانده اند، آقا اول مطالب را بصورت خصوصی بیان می کنند پس از چندین بار تکرار بصورت علنی بیان خواهند کرد.
وی در پایان افزود: وقتی رهر معظم انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند یعنی مقاومت اقتصادی یعنی مردم و دولتمردان بگونه ای برنامه ریزی کنند که در عرصه جنگ اقتصادی ملت ما سربلند بیرون آید

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم ذاکران اهل بیت به مرثیه سرایی و نوحه خوانی در سوگ شهادت حضرت زهرا(س) پرداختند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.