×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

کشورهای اردن، کویت، امارات متحده عربی و بحرین، مواضع پادشاه عربستان مبنی بر حمایت از اقدامات دولت و ارتش مصر طی درگیری‌های خونین ۳ روز اخیر این کشور را تایید کردند.

ملک عبدالله پادشاه عربستانبه گزارش“سیرجان خبر”به نقل از تسنیم؛کشورهای اردن، کویت، امارات متحده عربی، بحرین، موضع پادشاه عربستان مبنی بر حمایت از اقدامات دولت و ارتش مصر طی درگیری‌های خونین ۳ روز اخیر این کشور را تایید کردند.

 ملک عبدالله، پادشاه عربستان اولین مقام رسمی بود که دیروز در سخنانی از اقدامات ارتش مصر حمایت کرد. ملک عبدالله ضمن اعلام حمایت قاطع خود از اقدامات دولت موقت مصر در مقابله با آنچه که وی”تروریسم” خواند از دخالت‌های خارجی در این کشور در پی درگیری‌های خونین اخیر انتقاد کرد. وی تاکید کرد این حق قانونی مصر است که با هرکسی که به این کشور صدمه می زند مقابله کند.

 از سوی دیگر، عدلی منصور نیز از موضع ملک فهد تشکر کرد و گفت:« مصر هرگز موضع تاریخی عربستان را فراموش نخواهد کرد.»

 در همین رابطه امارت متحده عربی اعلام کرد پادشاه عربستان در لحظه سرنوشت سازی این اظهارات را بیان کرد و ابوظبی پشتیبانی کامل خود را از مواضع ملک فهد اعلام می کند.

 دولت بحرین نیز با انتشار بیانیه‌ای از موضع ملک عبدالله نسبت به مصر حمایت کرده و افزود:«دولت مصر حق دارد نظم را در این کشور مستقرکرده و با تروریسم و خشونت مقابله کند.»

 همچنین دولت کویت با ابراز تاسف از حوادث خونین مصر از اقدامات دولت مصر برای تامین امنیت و ثبات حمایت کرد.

 مقامات اردن نیز دیروز حمایت خود از مواضع عربستان در قبال مصر را تایید کرد.

 در حالی این ۵ کشور عربی از اقدامات اخیر دولت مصر حمایت کردند که اکثر کشورهای جهان به سرکوب خونین مردم مصر توسط  ارتش و دولت این کشور به شدت اعتراض کرده و خواستار واکنش جدی جامعه بین الملل برای توقف خشونت ها در این کشور شدند.

 بر اساس آخرین آمار رسمی طی این درگیری ها بیش از ۷۰۰ نفر کشته و چندین هزار نفر دیگر زخمی شدند. با این حال گروه های اخوانی آمار تلفات را بسیار بالاتر از این رقم اعلام کرده اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.