×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
خانواده دختر مهابادی:”م.ه” دستگیر شده/صحیح ترین راه پیگیری ماجرا از طریق دستگاه قضا است

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از  دانا، ماجرای مرگ دختر مهابادی و انتشار گسترده اخبار و اطلاعات نادرست در فضای مجازی و رسانه‌های معاند و همچنین تحریک شهروندان مهاباد برای خشم و کینه توسط گروهکهای تروریستی شکست خورده، در روزهای اخیر به تیتر اول رسانه‌های منطقه‌ای تبدیل شده است.

گروهکهای معاند با تحریک و تهییج احساسات پاک مردم مهاباد و سوء استفاده از آن و همچنین فرستادن برخی از عوامل خود به جمع مردم معترض به این قضیه و انجام اقدامات غیرقانونی قصد دارند که کارهای خود را در پوشش مثلا مردمی عملی کنند و با القاء ناامنی به مردم به رشد و شکوفایی مهاباد که در سالهای اخیر با شدت هرچه تمام‌تر ادامه دارد و رضایتمندی مردم از جمهوری اسلامی را موجب شده است، ضربه بزنند.

 

ضرورت حفظ هوشیاری مردم مهاباد
اما مسئله‌ جالب‌تر اینکه عده‌ای از فریب خوردگان تروریستهای مزدور دولتهای غربی که با اقدامات غیرقانونی خویش امنیت عمومی را به مخاطره انداخته و آرامش روانی در جامعه را خدشه دار کرده‌اند، به گفته‌های مقامات مسئول و نمایندگان خودشان باور نداشته و منابع مؤثق را بر منابع غیرمؤثق و معاند ترجیح می‌دهند و حتی کاسه داغ‌تر از آش شده و گفته‌های خانواده مرحومه را نیز قبول ندارند.

از این رو مردم شریف و آگاه مهاباد ضروری است که اطلاعات مربوط به این ماجرا و اصل قضیه را از مسئولان امر پیگیری کرده و در جهت همراهی و همدردی با خانواده فریناز خسروانی آنان را همراهی کنند نه اینکه بر درد و آلام آنان با اقدامات غیرقانونی خویش بیافزایند.

در این بین متضررین نه رسانه‌های معاند بلکه مردم مهاباد و از همه مهم‌تر خانواده مرحومه هستند که خارج نشینان تحریک کننده مردم، اینگونه با آبروی آن‌ها بازی کردند.

 

خانواده خسروانی: قانون اولین و آخرین مرجع رسیدگی است

 

این در حالیست که خانواده بانوی متوفی فریناز خسروانی در گفتگو با خبرنگارانی که در مراسم تعزیه وی شرکت کرده بودند ضمن تشکر از اظهار همدردی گسترده مردم مهاباد در پی حادثه هتل تارا اعلام کردند؛ پیگیری ماجرا از طریق دستگاه قضایی را بهترین و صحیح‌ترین راه برای احقاق حق دانستند.

یکی از بستگان متوفی همچنین با درخواست از مردم برای حفظ آرامش افزود؛ از آنجا که خانواده و مسئولین شهرستان مهاباد به جد پیگیر حادثه هستند لذا از مردم عزیز و جوانان خواهشمندیم ضمن اعتماد به دستگاه قضا تا روشن شدن قضیه آرامش خود را حفظ کنند.

خانواده این متوفی همچنین با اشاره به نا‌آرامی‌های به وجود آمده بر اثر این حادثه اظهار داشتند: ما ضمن تشکر و قدردانی از حمایت و دلسوزی مردم و جوانان راضی به ایجاد ناامنی در شهر به خاطر این موضوع نیستیم.

خانواده متوفی تصریح کردند: ما حتی برای جلوگیری از تحریک جوانان به اقدامات غیرقانونی و ایجاد اشوب و ناامنی از برگزاری مراسم و تجمع خانوادگی برسر مزار فریناز خودداری کردیم لذا می‌خواهیم بدون ایجاد هیچ تنشی در شهر موضوع از طریق دستگاه قضایی پیگیری شود.

با اعتماد به دستگاه قضایی رویه قانونی را پیگیری می‌کنیم

یکی دیگر از بستگان متوفی در این رابطه گفت: از روز اول با شکایت به مراجع قانونی و اعتماد به دستگاه قضایی رویه معمولی و قانونی را در پی گرفتیم.

وی اظهار کرد: یک نفر در این رابطه با هویت م. ه، و دستگیر شده است، اما پروسه دادرسی، پروسه‌ای زمان بر است و ما منتظر اعلام نتیجه تحقیقات از طرف مراجع قضایی هستیم.

وی افزود: از همدردی و احساس مسئولیت مردم تشکر می‌کنیم اما مادر مرحوم از ما خواسته که فقط سکوت کنیم و در این باره چیزی منتشر نشود و ما در شرایط فعلی سکوت را بهترین راهکار می‌دانیم.

 

در همین رابطه فرماندار شهرستان مهاباد هم گفته که متهم پرونده حادثه هتل تارا شهرستان مهاباد که منجر به مرگ یکی از کارمندان بانو این هتل شد ساکن مهاباد نیست و به هیچ یک از نهادهای امنیتی و انتظامی کشور وابستگی ندارد.
وی افزود: این متهم که در بازداشت به سر می برد با نام مخفف «س.م.ه» کارمند شرکت تلاشگران اندیشه در تهران است.
کتانی در ادامه تصریح کرد: این متهم در خصوص ارزیابی عملکرد و افزایش سطح استاندارد به مدیران هتل ها مشورت می داد و با تعدادی از هتل های سطح شهرستان مهاباد نیز همکاری داشته است.

 

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:تحقیقات وابستگی متهم به دستگاههای دولتی را رد می‌کند

 

همچنین توکل حیدری، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر بازداشت متهم و آغاز رسیدگی دقیق، مستقل و سریع این پرونده، شرح ماجرا را اینگونه بیان می‌کند:

 

متهم مهندس و متخصص طراحی داخلی ساختمان است و فعالیت وی در زمینه ارتقاء استاندارد هتلداری بوده است. وی برای همین منظور در هتل تارا مهاباد حضور داشته و تحقیقات ما هرگونه وابستگی وی به دستگاههای دولتی را رد می‌کند؛ چه برسد به اینکه وی بازرس یا مامور امنیتی باشد. بررسی ۲۵ پیامک رد و بدل شده بین متهم و متوفی نشان می‌دهد که متهم ،متوفی را به اتاقش دعوت کرده است. متهم می‌گوید: چند دقیقه پس از حضور متوفی در اتاق و گفت‌وگوی آن دو با یکدیگر، رییس هتل که متوجه عدم حضور متوفی شده، تلفنی ماجرا را به مادر متوفی اطلاع می‌دهد و مادر متوفی نیز به دخترش زنگ می‌زند که رییس هتل دنبال تو میگردد. پس از این تماس متوفی با یکی از همکارانش تماس میگیرد تا سر و گوشی آب دهد و ماجرا را به وی اطلاع دهد. همکار متوفی پس از بررسی به وی اطلاع میدهد که رییس هتل مشغول کنترل دوربینهای مدار بسته است. متهم دستپاچه شده و تصمیم میگیرد اتاق را ترک کند و این کار را از طریق بالکنها انجام دهد. وی چند بالکن  کناری را که هر یک حدود  ۸۰ سانتیمتر با یکدیگر فاصله داشته‌اند، طی میکند و پس از آن تصمیم میگیرد که از طریق بالکن به طبقه پایین تر بپرد که پس از آویزان شدن از بالکن موفق به این کار نشده و به پایین پرت میشود.

 

رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی توضیح میدهد که معاینات پزشکی قانونی هرگونه شایعه در مورد تجاوز به متوفی را رد میکند و نشان میدهد که رابطه‌ای در این حد بین متوفی و متهم وجود نداشته است.

 

توکل حیدری توضیح میدهد که دادگستری آذربایجان غربی ماجرای هتل تارا را از حیث ایمنی ساختمان و فقدان موانع لازم در بالکنها نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.