×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
خانواده هایی که دست خالی به منزل می روند/ عدم نظارت کافی بر قیمت ها

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” هر ساله با فرار رسیدن ایام پایانی سال جنب و جوش خاصی بر بازار های کشور حاکم خواهد شد و مردم به بهانه فرا رسیدن نوروز نیازهای عیدانه خود را تامین خواهند کرد.
اگر چه امسال بازارهای داخلی تحت تاثیر شرایط اقتصادی قرار گرفته است،اما از حضور مردم کاسته نشده و با گذر از بازار سیرجان به خوبی می توان مشاهده کرد که علی رغم حضور انبوه مردم در مراکز فروش برخی ها دست خالی بازار را ترک می کنند.
شاید بتوان گفت مهم ترین عاملی که این اتفاق را رغم زده شرایط اقتصادی و افزایش قیمت ها است که مسئولان و تنظیم کنندگان بازار بارها از کاهش قیمت ها خبر دادند اما این وعده ها رنگ واقعیت به خود نگرفته است، با روند کاهش تورم این افزایش قیمت ها همچنان بر سر بازار سیرجان و کشور سایه انداخته است.


راه اندازی نمایشگاه بهاره در سیرجان با تخفیف همراه بود اما غرفه داران در روزهای پایانی و ازدحام جمعیت برخی قیمت ها را افزایش دادند و از سوی دیگر بی برنامگی مسئولان در امر برگزاری و تعیین زمان نامناسب این نمایشگاه باعث بروز برخی از مشکلات شد.
در گزارش میدانی خبرنگار ما در بازار سیرجان به خوبی مشاهد می شد که برخی از شهروندان با مراجعه به مراکز خرید اول قیمت را سوال می کردند و چون گران بود از خرید آن منصرف می شدند و این افزایش قیمت ها باعث شده تا مردم در آستانه سال نو و هزاران خرید دیگر از جمله آجیل ،مواد غذایی،پوشاک،هزینه مسافرت در یک چالش بزرگی گرفتار شوند.
همچنین در برخی از مغازه ها اجناس خود را بیش از حد انتظار به فروش می رسانند که با قیمت سایر مغازه ها تناقض دارد این دوگانگی قیمت ها به علت عدم نظارت کافی بر واحدهای صنفی است.

یکی از فروشندگان بازار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: حضور گسترده مردم در بازار تنها فقط یک سیاه نمایی است ولی همه این مردم دست خالی به خانه می روند چون افزایش قیمت ها و بالا بودن آن باعث شده تا شهروندان از خرید برخی از اجناس صرف نظر کنند.
یکی از همشهریان که خانمی ۲۸ ساله بود قیمت اجناس را بالا و کیفیت اجناس را خوب توصیف می کند اما قیمت ها را نسبت به سال گذشته بیش از حد معمول می داند و می گوید: اگر برای یک خانواده سه نفره بخواهیم لباس بخریم باید حدود یک میلیون هزینه کنیم و این در حالی است که سایر مایحتاج خانواده را نیز باید در عید تامین کرد.
یکی دیگر از همشهریان سیرجانی در مورد لزوم خرید لباس عید می گوید: چه اجباری است خانواده ها لباس نو بخرند،کسی که پول ندارد لباس نخرد اما باید دو برابر همان پول را صرف خرید موادغذایی و سایر هزینه ها کند و اگر بخواهیم بهینه خرج کنیم باز هم دچار مشکل خواهیم بود.
باید پرسید با این همه گرانی که در بهمن‌ماه رخ‌داده چگونه نرخ تورم صفر درصد اعلام شده و این چه صفر درصدی است که اصلاً خود را در سبد کالاهای پرمصرف مردم نشان نمی‌دهد؟ این ها سوالاتی است که ذهن مردم را مشوش کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.