×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
خودکفایی و اشتغالزایی مددجویان از اهدف اصلی کمیته امداد است/۴۰ واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان کمیته امداد شده است

به گزارش “سیرجان خبر” مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با حضور در سیرجان، بهمراه جمعی از مسئولان شهرستان از پروژه در حال احداث منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد بازدید کردند.

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در حاشیه این بازدید با اشاره به اقدام ارزشمند طرح خودکفایی مددجویان سیرجان، گفت: در جهت بر طرف کردن مشکل مسکن ممدجویان در صورتی که مسئولان شهرستان، زمین در اختیار این نهاد قرار دهند ما آمادگی داریم برای کلیه مدجویان فاقد مسکن،مسکن مناسب احداث و در اختیار آن ها قرار دهیم.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان با اکید بر اینکه توانمندسازی افراد تحت حمایت کمیته امداد مهم‌ترین ماموریت این نهاد حمایتی است، گفت: پس از آموزش طرح‌های اشتغال و پرداخت تسهیلات، مددجویانی که به خودکفایی رسیده‌اند باید از چرخه حمایتی خارج شوند.

وی گفت: اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد با هدف ایجاد اشتغال برای مدد جویان و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت بر اساس الگوی مبتنی بر سه راهبرد بهبود کسب و کار، توسعه زنجیره های ارزش و توسعه، همکاری فعالان کسب و کار باید مدنظر قرار گرفته شود.

در ادامه بازدید ازمنازل مسکونی مددجویان شهرستان سیرجان رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) سیرجان گفت: تاکنون ۴۰ واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان شده و تعداد ۶۰ واحد دیگر نیز در حال احداث است.

احمد یزدان خواه اذعان کرد: طی یکسال گذشته تاکنون تعداد ۱۲۵ خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی و اقشار نیازمند از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کردند.

وی با بیان اینکه ایجاد شغل پایدار و دارای درآمد مناسب از جمله اهداف مهم کمیته امداد است، اظهار کرد: از آنجایی که بخشی از افراد تحت حمایت قادر به مدیریت کامل یک کسب و کار نیستند و امکان دارد در صورت اجرای طرح اشتغال در ایجاد درآمد با ثبات دچار مشکل شوند؛ بنابراین کمیته امداد از نظرات و پیشنهادات راهبران شغلی و مشاورین در مرحله راه اندازی، تولید، بازاریابی و فروش استفاده خواهد کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.