×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

به گزارش “سیرجان خبر” گروه تروریستی داعش روز چهارشنبه اعلام کرد یک نروژی و یک چینی را گروگان گرفته است و برای آزاد کردن آن‌ها باج می‌خواهد.

این گروه تکفیری در آخرین شماره از نشریه‌ای موسوم به «دابق» که آن را در مناطق تحت اشغال خود منتشر می‌کند، تصاویری از دو گروگان خود منتشر و با دادن یک شماره تلفن که مربوط به عراق است، اعلام کرد هر شخصی که خواستار آزادی این دو گروگان است می‌تواند با تماس با شماره تلفن مزبور، مبلغ درخواستی این گروه را پرداخت کند.

تصاویری از «اوله یوهان گریمسگارد اوفستاد» ۴۸ ساله از نروژ و یک شهروند ۵۰ ساله چینی به نام «فن جینگوی» روز چهارشنبه در جدید‌ترین شماره از دابِق، نشریه تبلیغاتی آنلاین و انگلیسی‌زبان این گروه تروریستی در توئیتر منتشر شده است.

در این تصاویر به جزئیات بیشتری در مورد اینکه این زندانیان کِی و کجا به اسارت گرفته شده‌اند و هم اکنون در کجا به سر می‌برند، اشاره‌ای نشده است.

در پیام زیر تصویر هر یک از این زندانیان آمده است: برای هر کسی که ممکن است نگران صلیبیون، کافران و متحدان آن‌ها باشد و همچنین آنچه به آن عنوان سازمان‌های «حقوق» بشر داده شده است؛ این زندانی از سوی دولت خود‌‌ رها شده است، دولتی که تلاش لازم برای خرید و آزادی وی نکرد.

در زیر این تصاویر همچنین آمده است: هر کس که خواهان پرداخت خونب‌ها برای آزادی و انتقال اوست، می‌تواند با شماره تلگرام زیر تماس حاصل کند. این پیام محدودیت زمانی دارد.

در این پیام‌ها به مقدار پول مورد نیاز برای مبادله اشاره‌ای نشده است.

«ارنا سولبرگ» Erna Solberg نخست وزیر نروژ در بیانیه‌ای تائید کرد که یک تبعه این کشور توسط گروه‌های تروریستی به اسارت گرفته شده و یک کار گروه ویژه برای رسیدگی به این مسأله تشکیل شده است.

وی گفت: این امری جدی و پیچیده است. هدف ما این است که شهروندمان را به صورت امن به نروژ بیاوریم.

سولبرگ نخست وزیر نروژ در یک کنفرانس خبری در همین رابطه گفت: هدف ما این است که شهروند خود را به خانه بازگردانیم ولی به خواسته داعش درمورد پرداخت باج برای آزادی این گروگان عمل نخواهیم کرد.

وی گفت: ما نمی‌توانیم به فشارهای تروریست‌ها و جنایتکاران تن بدهیم، نروژ به هیچ گروهی باج پرداخت نمی‌کند، این یک اصل است که نمی‌توانیم از آن تخطی کنیم؛ پرداخت باج، این خطر را که تعداد بیشتری از نروژی‌ها در آینده ربوده شوند افزایش خواهد داد.

گروگان داعش

گروگان داعش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.