×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
دانشگاه بین المللی سیرجان الگوی توسعه آموزش عالی است

به گزارش“سیرجان خبر” سعداله نصیری قیداری در نشست هماهنگی مسوولان دانشگاه های سیرجان که با هدف رفع مشکلات مراکز آموزش عالی در دانشگاه صنعتی سیرجان برگزار شد، افزود: توسعه مراکز آموزش عالی بر اساس آمایش استان ها انجام می شود.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم سندی مبتنی بر واقعیات داشته باشیم، باید توسعه مراکز و رشته های دانشگاهی بر اساس امکانات و نیاز شهرستان ها باشد به طور مثال سیرجان که سنگ آهن گل گهر را دارد، رشته های معدنی در این جا باشد یا در جایی که کشاورزی است رشته های کشاورزی پذیرش و تجهیز شوند و به دانشگاهها به شکل رقابتی نگاه نشود و هر حوزه ای ضعیف تر است در جای دیگر کمک شود.

نصیری قیداری یکی از ویژگی های استان کرمان و شهر سیرجان را همکاری مردم و خیران در ساخت مراکز دانشگاهی عنوان کرد و ادامه داد: رشد و توسعه شهر و استان از مسیر توسعه دانشگاه ها می گذرد و تربیت دانشجویان و نیروها هم بر اساس نیاز منطقه صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: نباید ازدیاد دانشگاه ها یک رقابت برای منطقه شود و دانشگاه های کوچک و نزدیک به هم که فاقد استاندارد سرانه فضای دانشجویی و یا آزمایشگاهی و حتی آموزشی هستند، باید تجمیع شوند تا منابع مالی هم امکانات بیشتری را فراهم کند و به رشد بالای مراکز دانشگاهی داشته باشند.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت علوم بر توسعه علوم پایه تاکید کرد و گفت: هر چقدر امکانات دانشگاهی شما فراهم شود ما رشته های بیشتری را بر اساس امکانات آن رشته به شما می دهیم و امروز در تهران، دانشگاه تاسیس کردن فاجعه است و باید امکانات را به مناطق با آب و هوای سالم با مشارکت مردم بدهیم تا مخارج دانشگاه ها هم برای جوانان کمتر شود و امروز بحث هدایت تحصیلی و بورسیه های تحصیلی به طور جدی در نظر گرفته می شود که در حال تدوین است.

در این جلسه ˈمحمد باقر رهنماˈ رییس دانشگاه صنعتی سیرجان گفت: تاکنون هفت هزار مترمربع فضای آموزشی، اداری و فرهنگی در این دانشگاه ساخته شده است که پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع آن را خیران و نیکو کاران ساخته اند و بنیاد دانشگاهی سیرجان پشتوانه خوبی برای هشت مرکز آموزش عالی سیرجان با ۲۰ هزار نفر جمعیت دانشجویی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.