×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
دانشگاه علوم پزشکی سیرجان در شاخص‌های حیاتی و اصلی حوزه سلامت وضعیت مطلوبی دارد/هیچ نوع کمبود دارویی در کشور نداریم

به گزارش “سیرجان خبر” صبح امروز علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت برای بازدید از فرآیند اقدامات شهرستان سیرجان درحوزه بهداشت، بازدید از پروژه‌های در حال اجرای عمرانی حوزه بهداشتی و بررسی وضعیت دارو و شاخص‌ های درمانی استان کرمان به شهرستان سیرجان سفر کرده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه سفر خود به شهرستان سیرجان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی سیرجان در شاخص‌های حیاتی و اصلی حوزه سلامت وضعیت مطلوبی دارد اظهار داشت: شاخص‌ های حوزه سلامت این دانشگاه علوم پزشکی از میانگین کشوری بالاتراست و در حوزه مرگ و میر نوزادان و کودکان، مرگ و میر مادران باردار، مدیریت بیماری‌ های غیر واگیر و کنترل بیماری‌ های واگیردار روند قابل قبولی در این دانشگاه ارزیابی شده است.

وی در خصوص اجرای طرح هر خانه یک پایگاه بهداشتی عنوان کرد: در حال حاضر سه استان این طرح را به صورت پایلوت در حال اجرا دارند که در این طرح از هر خانوار یک نفر انتخاب و مواردی در حیطه پیشگیری، درمان‌های اولیه و توانبخشی به آن فرد آموزش‌ داده می‌شود تا افراد به عنوان رابطین (سفیران) سلامت پیام رسان سلامت و مراقب سلامت خانواده خودشان باشند.

رئیسی در زمینه وضعیت آنفلوآنزا در کشور گفت: هر ساله با سرد شدن هوا موج آنفلوآنزا در کشور شیوع پیدا می‌کند اما تفاوت ویروس امسال با سال‌های قبل در این است که امسال موج آنفلوانزا حدود سه هفته زودتر آغاز شد و همچنین نوع ویروسی که امسال شایع شده یک ویروس مهاجم‌تر و تغییر ژنتیک یافته‌تر نسبت به سال قبل است لذا فراگیری آن بیشتر شده است.

وی افزود: در حال حاضر بویژه طی دو هفته گذشته این فراگیری بیشتر شده است و پیش‌بینی ما این است که تا دو یا سه هفته آینده این بیماری ادامه پیدا خواهد کرد ضمن آنکه تا کنون بیش از ۴۰۰۰ نفر در سطح بیمارستان‌های کشور به دلیل ابتلاء به این بیماری بستری شده اند و تعدادی نیز متاسفانه جان خود را از دست داده اند البته مرگ و میرهای اتفاق افتاده ناشی از ابتلاء به آنفلوانزا، دارای سابقه بیماری قبلی همچون بیماری های قلبی، کلیوی، سرطان یا ضعف ایمنی داشته‌اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم فردی واکسن آنفلوانزا بزند مگر اینکه جزء گروه های پرخطر(مادران باردار، افراد بالای ۶۵ سال، بیماران ریوی، قلبی، کلیوی، سرطانی و …) باشند، همچنین افراد از خود درمانی نیز پرهیز کنند و نکات بهداشت فردی را و همچنین شستن مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک‌های مناسب را رعایت کنند.

وی اذعان داشت: افرادی که بدن درد خیلی شدید داشته یا سرماخوردگی آنها طولانی مدت بوده، حتما به پزشک مراجعه کنند.

علیرضا رییسی در پایان گفت: ما هیچ نوع کمبود دارویی در کشور نداریم و هر بیمارستان اعم از خصوصی و دولتی اگر بیمار آنفلوآنزایی داشته باشند، دارو به اندازه کافی در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.