×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
درخشش بانوی سیرجانی در نمایشگاه صنایع دستی غرب آسیا

به گزارش “سیرجان خبر” معاون میراث فرهنگی وهنرهای سنتی کشور با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی صنایع دستی توسط شورای جهانی صنایع دستی، گفت: از منطقه غرب آسیا که شامل ۱۲ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران است، پروین اباذری، هنرمند ۳۶ ساله شهرستان سیرجان از روستای دارستان استان کرمان در رشته گلیم شیریکی‌پیچ موفق به کسب رتبه برتر در این نمایشگاه شد.

محمودیان اظهار کرد: پیش از این سیرجان به‌عنوان شهر جهانی گلیم شیریکی‌ پیچ ثبت شده بود و این موضوع تأثیری بسیار چشم گیر بر توسعه رشته‌های مذکور، اشتغال و هویت‌سازی در این منطقه و سراسر کشور داشته و موجب شده علاقه‌مندی جوانان و زنان به صنایع‌دستی افزایش یابد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ازبکستان تامین کننده جوایز این دوره از نمایشگاه مجازی و مسابقه صنایع‌دستی است، خاطرنشان کرد: جایزه ویژه این نمایشگاه و مسابقه، از سوی این کشور در اختیار سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند قرار خواهد گرفت و به زودی به کشور ارسال می شود.

گفتنی است فاطمه شاکری، هنرمند ۲۳ ساله روستای بحیری استان بوشهر در رشته عبابافی موفق به کسب رتبه برتر در نمایشگاه صنایع دستی غرب آسیا شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.