×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

بانک ملت نماددولت انگلیس محکوم به پرداخت غرامت ۵۰۰ میلیون پوندی به بانک ملت ایران به دلیل تحریم‌های تحمیلی شده است.

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از باشگاه خبرنگاران و به نقل از دیلی تلگراف، وکلای بانک ملت ایران اعلام کردند با توجه از دست دادن بازار کسب و کار بین المللی در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۹ تا۲۰۱۳ و به دلیل تحریم‌های تحمیلی و نادرست کشور انگلیس خواهان غرامت ۵۰۰ میلیون پوندی از این کشور شده‌اند.

به گفته وکلا، طرح مجموع پرونده‌های مربوط به تحریم‌های یک جانبه علیه ایران در حوزه‌های مختلف از جمله بانکی، نفتی و سایر شرکت‌ها می تواند مجموعا منجر به محکومیت دولت انگلیس به پرداخت یک میلیارد پوند جریمه یا حتی بیش از آن شود.

گفتنی است، در ابتدای سال ۲۰۱۲، آمریکا و اتحادیه اروپا با تحمیل تحریم علیه بخش‌های مالی و نفت ایران قصد داشتند از خرید نفت ایران و انجام معاملات با بانک مرکزی ایران نسبت به سایرکشورها جلوگیری کنند.

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی انگلیس پس از اینکه به اشتباه در تحریم‌های تحمیلی بانک ملت پی برد، حکم به رفع تحریم علیه بانک ملت داد و انتظار می‌رود وزارت خزانه داری انگلیس در اواخر این ماه به پرداخت خسارت بانک ملت که به گفته خودشان حدود ۳۵۰ میلیون پوند است، اقدام کند.

لازم به ذکر است کشورهای غربی، ایران را به ساخت سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کنند درحالی که مقامات ایرانی بارها بر صلح آمیز بودن مقاصد هسته‌ای تاکید کرده‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.