×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
دردسر های انتخاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان

به گزارش“سیرجان خبر” در حالی که ۲۱ اسفند ماه  فرشید فلاح لاله زاری با حکم علیرضا حاجیان زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت مدیرکل کانون را از راضیه باباخانی تحویل گرفت ناگهان در ساعات پایانی روز گذشته خبرگزاری ها از انتصاب وی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان خبر می دهند.

اداره کلی با سه مدیر کل

این درحالی است که هنوز خبری در این باره بر روی سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان قرار نگرفته است و حتی شنیده است که محمد محمودآبادی در سیرجان خود را همچنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان خوانده است.

محمود آبادی در همایش اصلاح طلبان گفته بود: عدم آگاهی فرهنگی یعنی مدیران ما به آن فرهنگ لازم نرسیده اند که وقتی دولتی تغییر می کند باید کسانی که همسو و همفکر آن دولت هستند در جایگاه های مدیریتی قرار گیرند، چون قرار است که یک اتفاق بزرگ به وقوع بپیوندد، قرار است که یک فرهنگ تغییر کند.

این در حالی است که دکتر زاهدی رئیس مجمع نمایندگان استان درباره انتصاب او گفته بود: هم اکنون افرادی که دارای سابقه محکومیت در دادگاه به ویژه دادگاه‌های خاص هستند، به عنوان مدیرکل ارشاد استان انتخاب شدند که قطعا این اقدام وهن مقام و جایگاه و وهن این وزارتخانه است.

و پس از این سخنان و اعتراض اهالی فرهنگ و ادب کرمان به نظر می رسید حکم وی لغو شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هم اکنون افرادی که دارای سابقه محکومیت در دادگاه به ویژه دادگاه‌های خاص هستند، به عنوان مدیرکل ارشاد استان انتخاب شدند که قطعا این اقدام وهن مقام و جایگاه و وهن این وزارتخانه است.

به هر حال انتخاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان بیش از آنچه به دلایل مدیریتی یا فرهنگی به تاخیر افتاده باشد به دلیل ناهماهنگی دستگاه های مسئول دچار اختلال شده است.

  هشدار رهبری را به خود بگیریم
همین چند روز پیش بود که مقام معظم رهبری در سخنانی صریح نسبت به وضعیت فرهنگ هشدار دادند.
رهبر معظم انقلاب در دیدار خبرگان با تاکید بر اینکه بنده نگران مسئله فرهنگ هستم و اساس، باید تقویت جناح فرهنگی مؤمن باشد، فرمودند: امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند که چه می‌کنند؛ چراکه با مسائل فرهنگی نمی‌شود شوخی و بی‌ملاحظگی کرد.

و درست است که فرهنگ را تنها دولت نمی سازد ولی دولت در برابر فرهنگ صد در صد مسئول است و چه بهتر می شد که همگان از سیاسیون تا اقتصادیون  و از رسانه های تا اهل ادب هشدار رهبری را به خود می گرفتند.

فرشید فلاح کیست؟

فرشید فلاح لاله زاری متولد سال ۱۳۵۳ در کرمان و کارشناس ارشد علوم سیاسی با گرایش مسایل ایران است اما بیشتر سوابق خدمتی او طی ۲۱ سال گذشته در اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دو استان کرمان و خراسان رضوی گذشته است.

آخرین مسوولیت وی معاونت  طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی بود و پیشتر مسوولیت‌هایی مانند معاونت اداری و مالی، سرپرستی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و شورای پژوهشی خراسان رضوی، سرپرستی دفتر مدیر کل و روابط عمومی این اداره در کارنامه‌ی کاری وی به‌چشم می‌خورد.

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های کرمان، بافت و بردسیر، سرپرستی روابط عمومی و اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از دیگر مسوولیت‌های وی طی سال‌های گذشته به شمار می‌رود.

سابقه‌ی تدریس در دانشگاه‌های پیام نور و علمی، کاربردی و سوابقی فرهنگی مانند دبیری جشنواره‌های فرهنگی هنری و عضویت در دبیرخانه ۱۱ دوره جشنواره امام رضا‌(ع) از دیگر سوابق مدیرکل  جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان  است.

منبع:بوتیا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.