×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
در امر درمان مداخله نکنید/ شکایت از ۳ موسسه زیبایی برای تزریق بوتاکس و ژل


به گزارش “سیرجان خبر” بازار فعالیت های زیبایی امروزه بسیار داغ هست، برخی از این فعالیت ها کاملاً آرایشی و آرایشگاهی بوده اما یکسری از آن ها جنبه پزشکی و حتی درمانی دارند. یک فرد آرایشگر می‌تواند با مهارت و هنر خود در زمینه هایی که صنف مربوطه به آن ها اجازه فعالیت داده و دوره های مربوطه (میکاپ و رنگ، کوتاه کردن، شنیون و حتی برخی روش های پاکسازی صورت و ماساژ صورت و… ) را با موفقیت گذرانده اند به راحتی و بدون مشکل فعالیت کنند اما متأسفانه برخی اقدامات (تزریق چربی، ژل، بوتاکس، میکرونیدلینگ، برطرف کردن جای جوش و پلاسما بینی یا پلک و زالودرمانی، حجامت و پی آر پی، تزریق مواد مزوتراپی وکاشت نخ و…) به صورت غیرقانونی و بعضاً غیربهداشتی در آرایشگاه ها انجام می شود که علاوه بر نداشتن مهارت و عدم اجازه فعالیت توسط آرایشگر، در محیط هایی که اموری نظیر اصلاح مو صورت می گیرد و بسیار آلوده بوده، به صورت کاملاً غیر بهداشتی انجام می‌گردد.

دکتر سید محمد رضوی نسب در این باره گفت: هرگونه تزریق و هر اقدام زیبایی که منجر به زخمی شدن پوست گردد و به شخص آسیب وارد کند به جز تتو (که آن هم در افراد دارای مجوز رسمی و کتبی تتو ابرو یا چشم هستند مجاز است) در محل آرایشگاه ها و موسسات زیبایی ممنوع بوده و ریسک عفونت بسیار بالایی برای فرد داشته و کاملاً غیرقانونی است.

رییس نظام پزشکی سیرجان افزود: تا امروز به وفور شاهد شکایات قربانیان زیبایی در شهرستان سیرجان که توسط فرد غیرپزشک در محل آرایشگاه، منزل، و…. اغفال گردیده اند هستیم و در مواردی نیز هیچ درمانی برای مشکلات و عوارض به وجود آمده برای قربانیان نیست یا بسیار سخت و همراه با صرف هزینه های هنگفت است.

دکتر رضوی نسب توضیح داد: متأسفانه طی چند روز گذشته، ۳ مورد شکایت از موسسات زیبایی به دست مان رسیده که فردی برای تزریق بوتاکس و فرد دیگری برای تزریق ژل به این موسسات مراجعه کرده و پس از انجام تزریق با عوارض جدّی مواجه شده اند. این پرونده در هیأت بدوی نظام پزشکی در حال بررسی است و احتمال محکوم شدن این دو موسسه زیبایی به پرداخت دیه به قربانی بسیار بالاست.

مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی سیرجان در پایان سخنانش افزود: تزریقات ژل، بوتاکس و چربی، کاشت نخ، خالبرداری، لیزر، میکرونیدلینگ، پلاسما تراپی و… منحصراً باید توسط فرد پزشک اعم از متخصص مربوطه یا پزشک عمومی دارای مجوز فعالیت در حوزه زیبایی، انجام گردد زیرا پزشکان به علت بازدیدهای مکرر معاونت درمان دانشکده، سازمان نظام پزشکی و ارگان های مربوطه، دارای دستگاه های استاندارد و مواد مصرفی دارای مجوز از وزارت بهداشت می‌باشند اما متأسفانه هیچ کنترلی روی استاندارد بودن دستگاه ها و مواد مصرفی افراد غیر پزشک که به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند نمی‌توان داشت حتی مشاهده شده ژل و بوتاکس های نامرغوب، تاریخ گذشته و فاقد مجوز را به قربانیان تزریق کرده و همچنین اغلب این موسسات از دستگاه های فاقد مجوز، ارزان قیمت و پُرعارضه استفاده می‌کنند و برای مثال استفاده از دستگاه بیوتی پن در اغلب آرایشگاه های غیرمجاز به جای دستگاه پلاسما است که منجر به آسیب به پوست و ایجاد لک های جبران ناپذیری برای زیباجویان می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.