×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
آموزش مهارت زندگی از بروز آسیب های احتمالی در خانواده جلوگیری می کند

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” نشست خبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان سیرجان که به مناسبت هفته بهزیستی روز یکشنبه برگزار شد و محور اصلی سخنان مهتاب حسینی طلب کمک از خیران بود.

گویا کمبود بودجه در همه نهاد های کشور به یک توجیه قانع کننده تبدیل شده است و هرگاه صحبت از عملکرد به میان می آید نبود امکانات مالی بهانه ای می شود تا مردم را در امور خدماتی و رفاهی سهیم کنند.

رئیس اداره بهزیستی سیرجان در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش زنان خیابانی در مرکز شهر سیرجان گفت: شهر باید برای این افراد نا امن باشد اما ما درصدد احداث مرکز کاهش آسیب هستیم تا این افراد در پروسه درمان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه منابع مالی و انسانی در خصوص زنان خیابانی در اختیار ما قرار نگرفته است، افزود:با تاسیس این مرکز می توان خدمات آموزشی و بهداشتی را ارائه داد و فرد را به مرحله درمان سوق داد و همچنین از بروز آسیب های دیگری همچون بارداری ناخواسته و ایدز نیز جلوگیری می شود.

و با اشاره به اینکه نباید هدف گیری بر روی افراد سالم فراموش شود گفت: ما توانستیم آموزش های مهارت زندگی را در دانشگاها ، مداس و مراکز نظامی به خوبی انجام دهیم و انتظار می رود با مشارکت اجتماعی مردم، آموزش ها را در محلات شروع کنیم تا از بروز آسیب های احتمالی درخانواده جلوگیری شود.

مهتاب حسینی عنوان کرد: در هر هفته یک نوزاد به شیرخوارگاه در مرکز استان منتقل می شود ،در سیرجان ۱۸۰ نفر از کودکان امداد ماهیانه می گیرند و ما سعی کردیم هدف بر این باشد کودک در خانواده رشد کند پس از آنکه دادستانی حکم بر عدم صلاحیت والدین می دهد در ابتدا اقوام درجه یک را تشویق به نگهدای می کنیم و بهزیستی امداد ماهیانه می دهد.

وی تصریح کرد: اما اگر امکان نگهداری توسط خانواده نباشد آن زمان در مراکز نگهداری در مراکز استان منتقل می شوند و در سیرجان تاکنون ۱۵۰ نفر بچه در این مراکز نگهداری می شوند.

رئیس اداره بهزیستی سیرجان در خصوص متکدیان در سطح شهر اظهار داشت: گرمخانه برای فصل زمستان نیاز شهر است و اگر یک مرکز سرپناه شبانه تاسیس شود شب ها معتادان و متدکدیان در این مراکز اقامت می کنند و می توان با آموزش افراد آن ها را به سمت درمان سوق داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.