×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
دستگاه پیش سردکن کشتارگاه دام شهرداری بزودی نصب می شود

به گزارش“سیرجان خبر” شهردار سیرجان از خرید دستگاه پیش سردکن و نصب آن بزودی در کشتارگاه صنعتی دام شهرداری خبر داد.

رضا سروش نیا بیان کرد: دستگاه پیش سردکن کشتارگاه صنعتی دام بیشتر با هدف پیشگیری از شیوع برخی بیماری های دامی بویژه تب کریمه کنگو خریداری و طی ماه های آینده نصب و به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: برای خرید و نصب این دستگاه در محل کشتارگاه دام شهرداری، بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از منابع مالی شهرداری هزینه شده است.
شهردار سیرجان با بیان اینکه طبق قرارداد، عملیات نصب و راه اندازی این دستگاه تا پایان آذر ماه سالجاری انجام و به بهره برداری می رسد، گفت: دام هایی که در کشتارگاه صنعتی دام ذبح می شود، قبل از عرضه به بازار مصرف حداقل ۲۴ ساعت در دستگاه پیش سردکن و در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد ( دمای یخچالی) نگهداری می شود.
همچنین حسین افشار معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان در این رابطه اضافه کرد: در کشتارگاه صنعتی دام روزانه به طور میانگین ۱۵۰ دام شامل گوسفند، گاو، شتر و شترمرغ ذبح می شود که ظرفیت این دستگاه ۶۰۰ لاشه دام ذبح شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه لاشه دام یا PH لاشه پس از ذبح به لحاظ فیزیولوژیکی و جمود نعشی، اسیدی می شود، نگهداری آن در دمای یخچالی سبب از بین رفتن همه ویروس ها و میکروب ها می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان با تاکید بر ضرورت استفاده از گوشت قرمز دارای مهر دامپزشکی یا لیبل شهرداری مبنی بر تاریخ کشتار و مصرف لاشه از سوی شهروندان، افزود: گوشت گرم خریداری شده باید قبل از مصرف حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.