×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
دستگیری مدیر شرکت وارد کننده غیرقانونی خودرو در سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” مرداد ماه امسال بود که وزیر صنعت معدن و تجارت اسامی وارد کنندگان غیر قانونی خودرو به کشور را در برنامه حالا خورشید اعلام کرد که در بین اسامی نام یک مدیر شرکت وارد کننده سیرجانی خودرو در این لیست به چشم می خورد.
این وارد کننده با استفاده از رانت خود قصد داشت ۲۰ دستگاه خودرو لکسوس با ارز دولتی به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال به قیمت روز بازار را وارد کشور کند و در بازار بفروش برساند و این شخص کسی است که واردات خودرو در سیرجان را بر عهده دارد.
پس از درج این خبر در پایگاه اطلاع رسانی سیرجان خبر این مدیر با تماس با تحریریه سایت اقدام به تهدید و شکایت می کند و اعضای تحریریه را مجبور به درج تکذیبیه در این خصوص می کند و حتی قول پرداخت رپورتاژ را هم می دهد و این در حالی است که هیچ گونه تکذیبیه ای از سوی وزیر منتشر نشده است.
پس از امتناع تحریریه سیرجان خبر از درج تکذیبیه این مدیر وارد کننده یک تکذیبیه به دفتر یکی از نشریات قلم فروش و یکی از کانال های مجهول الهویه که خود را خبری می داند که در ازای پول و رپورتاژ اقدام به درج تکذیبیه عدم واردات خودرو کنند و خود را تبرئه کند.
حال جای سوال اینجاست که چنین رسانه هایی بدون اطلاع از اعلام اسامی توسط وزیر اقدام به پخش چنین تکذیبیه ای می کنند و چنین اشخاص متخلفی را بی گناه جلوه می دهند که باعث برهم زدن آرامش بازار می شوند و فقط در مقابل مقدار ناچیزی پول قلم خود را می فروشند.
طبق خبری که گمرک ایران به گمرکات اجرایی اعلام کرد بر اساس دستور مقام محترم قضائی تا اطلاع ثانوی از ترخیص خودروهای موضوع ثبت سفارش‌های مورد اشاره در دستور مقام قضایی ممانعت به عمل آورده و با ابطال اظهارنامه‌های مربوطه و همچنین اعاده آنها به خارج از کشور، خودداری شود.
در این بخشنامه به گمرکات اجرایی آمده است: پیرو بخشنامه محرمانه شماره ۳۰۲۵۴/ ۱۹۸۶/ ۲۰۱۸/ ۲۷۲۱۰/ ۷۳/ م مورخ ۲۶/ ۱۲/ ۹۶ به پیوست تصویرنامه شماره ۱۳۹۷۱۶۸۰۰۱۲۶۳۵۷۲ مورخ ۲۲/ ۰۵/ ۹۷ بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۱۲۸ (کارکنان دولت‌) تهران منظم بر ۱۰ برگ شامل فهرست مشخصات ۲۵۸ ردیف شماره ثبت سفارش خودرو ارسال می‌شود که نام این مدیر متخلف سیرجانی نیز به چشم می خورد و از ورود خودروهای این شخص به کشور جلوگیری شده است.
معاون دادستان سیرجان از دستگیری مدیر این بازرگانی بر اساس نیابت دادسرای کارکنان دولت تهران خبر داد.

قاضی قدیمی گفت: متهم ۳۱ ساله بازداشت و توسط پلیس آگاهی به تهران منتقل و قرار وثیقه ۵۰۰ میلیارد ریالی نیز برای او صادر شده است.
امیدواریم که مسئولان با هوشیاری کامل نسبت به شناسایی چنین افرادی که قصد اختلال در بازار را دارند،همت خود را به کار ببرند تا شاهد چنین رخدادهایی در سیرجان نباشیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.