×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
دستگیری ۱۰ کارمند رشوه‌بگیر در گمرک سیرجان و بوشهر

به گزارش “سیرجان خبر” یدالله موحد در جمع خبرنگاران حاضر شد تا هم به بیان دستاوردهای دستگاه قضایی استان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بپردازد و هم برنامه‌های هفته قوه قضاییه در دیار کریمان را اعلام کند.

وی با قدردانی از همکاری اصحاب رسانه با دادگستری کل استان کرمان برای تنویر افکار عمومی اظهار کرد: هفتم تیرماه مصادف با سالروز دردناک و تاثربرانگیز دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۶۰ توسط گروهک منافقین است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در نتیجه این اقدام تروریستی ۷۲ تن از یاران صدیق حضرت امام خمینی ره و نیروهای موثر و فعال در حوزه حرکت و انقلاب ملت ایران و مقامات بلندپایه کشوری به درجه شهادت نائل آمدند که شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی در راس این شهدا بود.

موحد تصریح کرد: نام شهید بهشتی با نام قوه قضاییه پیوند خورده است، زیرا بعد از انقلاب اسلامی ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی با حکم امام راحل در چهارم اسفند ۵۸ شهید بهشتی به عنوان رئیس شورای عالی قضایی کشور منصوب شد.

وی افزود: شهید بهشتی با نگاه تحولی، ساختارسازی و محتواسازی در درون قوه قضائیه این مسؤولیت را پذیرفت و در کمتر از ۱۶ ماه پایه‌های محکمی را برای نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران بنا نهاد که استقلال قضایی ویژگی اصلی آن است.

برگزاری دومین جشنواره قلم و عدالت 

رئیس شورای قضایی استان کرمان یادآور شد: دستگاه قضا در هفته قوه قضاییه با سه محور با جامعه و آحاد مردم به گفت‌و‌گو می‌پردازد که شامل تشریح خدمات قضایی، تجلیل از خدمات ارزشمند قضات و کارکنان دستگاه قضایی و چشم‌انداز سیاست‌ها، راهبردها و تبیین و تشریح برنامه‌های دستگاه قضایی در چارچوب برنامه‌های توسعه و رهنمودهای رهبری است.

موحد اضافه کرد: علاوه بر اجرای برنامه‌های کشوری در هفته قوه قضاییه همچنین برنامه‌های استانی تدوین و اجرا می‌شود که دیدار با امام جمعه‌های سراسر استان، مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی، افتتاحیه دومین جشنواره مطبوعات برتر با عنوان «قلم و عدالت»، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، تهیه ویژه‌نامه قوه قضاییه و سخنرانی روسای دادگستری‌ها از جمله این برنامه‌هاست.

از اختلاس در اداره‌ها تا رشوه‌گیری در گمرکات 

این مقام قضایی ادامه داد: یک هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی دولتی از دست متصرفان خارج شد و به دولت برگشت و ۱۵۳ حکم قضایی برای تخریب صادر شد و ۸۱۷ نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

موحد در ادامه سخنان خود به توضیح درباره مفاسد اقتصادی در استان کرمان پرداخت و اظهار داشت: بر اساس گزارش دیوان محاسبات استان کرمان پرونده اختلاس یک تا ۲ میلیارد تومانی توسط کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان مطرح شده که ۸۰ درصد وجوه بازگشت داده شده است و این دو متهم هم اکنون ممنوع‌الخروج هستند.

وی اضافه کرد: مطابق گزارش اداره کل اطلاعات استان کرمان مشخص شد مفاسدی در گمرکات کشور در جریان بوده و این مفساد با ارزیابی کالاهای موضوع اظهارنامه‌های وارداتی مربوط بوده است که کارشناسان و واردکنندگان با هم ارتباط برقرار کرده و کارشناسان گمرک مبلغی به عنوان رشوه دریافت می‌کرده‌اند و این موضوع در استان کرمان کشف شد و ۱۰ کارشناس در گمرک سیرجان و بوشهر دستگیر شدند که چهار نفر کارمند گمرک و بقیه آنها کارشناس ارزیابی کالاها بوده‌اند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان بیان داشت: پرونده اختلاس اداره کل عشایری جنوب استان کرمان هم باز شده و دستگیری کلاهبرداری که از ۲۳ نفر از شهروندان کرمانی کلاهبرداری کرده بود و دستگیری کلاهبرداری یارانه‌ای با اعتراف به ۱۰۰ مورد کلاهبرداری نیز صورت گرفته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.