×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
دستگیری ۲۶ ‌قاچاقچی حرفه‌ای‌ در سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” مهریار سعیدی با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز رزمایش عملیاتی فجر ۹۲ در‌ سیرجان اظهار داشت: این رزمایش با هدف ارتقای سطح امنیت اجتماعی شهرستان و بر اساس بیش از دو ماه فعالیت‌های اطلاعاتی برای شناسایی افراد مخل امنیت و توزیع کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی طی مدت دو روز انجام شد.

وی افزود‌: مهمترین عملیات این رزمایش انهدام آشیانه عقاب نام گرفت که در آن سه متهم تهیه و توزیع و فروش مواد مخدر صنعتی در دو مخفیگاه ‌دستگیر و یکی از آنان در محل فرودگاه کرمان با همکاری نیروی انتظامی مستقر در این فرودگاه دستگیر و به سیرجان منتقل شد.

سعیدی گفت‌: این باند از استان‌های مرکزی کشور ماده مخدر شیشه را تهیه و در میان خرده فروش‌ها توزیع می‌کردند که از آنان ۹۰۰ گرم شیشه کشف شد.

وی ابراز داشت: در این رزمایش ۲۶ نفر قاچاقچی حرفه‌ای‌، ۲۱۲ نفر متهم تحت تعقیب‌، پنج کلاهبردار‌، ۱۳ ‌سارق، ۱۰ معتاد و ۲۱ مظنون دستگیر شدند.

سعیدی تصریح کرد: در این رزمایش عملیاتی  ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق‌، ۲۹ خودروی متخلف‌، ۴۳۰ قبضه انواع سلاح سرد و ۱۵۶ تجهیزات دریافت از ماهواره نیز به دست آمد و در نهایت ۶۰ محله و روستا که دارای مشکل حضور افراد متخلف بودند، پاکسازی شد.

وی خاطر نشان کرد: ۴ هزار کیلوگرم پسته سرقتی نیز که سارقان آنها را به نی‌ریز استان فارس انتقال داده بودند، کشف و به صاحبش تحویل شد.

عضو شورای تامین سیرجان اظهار داشت: چهار باند تولید و توزیع مشروبات الکلی دست‌ساز نیز منهدم شدند که در این رابطه با کشف یک هزار لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز، ۹ نفر متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی بیان داشت: ‌با متهمان مشروبات الکلی به شدت برخورد می‌شود به طوری که دو متهم اینگونه پرونده‌ها که در ابتدای‌ سال جاری اقدام به تهیه و توزیع مشروبات الکلی خارجی می‌کردند، یکی از آنها به پنج سال زندان و ۱۸۰ میلیون تومان جریمه محکوم شد.

وی افزود: متهم دیگر به هفت ماه حبس تعزیری و ۹۰ میلیون تومان جریمه نقدی و مصادره کامیون حامل مشروبات شد که از این باند هم ۹۲۱ قوطی و بطری مشروبات الکلی کشف شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.