×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
دلیل مقاومت اسد حمایت ایران و حزب‌الله است/سیاست آمریکا در قبال سوریه تغییر نکرده

jan keriبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با عبدالرحمن العطیه همتای قطری‌اش در پاریس تصریح کرد که دلیل مقاومت بشار اسد در مقابل مخالفانش حمایت ایران و حزب الله است.

کری در ادامه با اشاره به اینکه در نشست ژنو یک برای تشکیل دولت انتقالی در سوریه توافق شد، گفت: نشست ژنو ۲ هدفش استفاده از توافقات ژنو یک است.

وی مدعی شده که انتخاب دوباره بشار اسد برای ریاست جمهوری سوریه باعث طولانی شدن جنگ در سوریه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد، تاکید کرد که اگر بحران سوریه از طریق سیاسی حل نشود باید منتظر یک بحران انسانی بود.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه تعیین زمان دقیق برای برگزاری نشست ژنو ۲ کار دشواری است، ابراز داشت که تغییری در سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه حاصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا پس از تضمین خلع سلاح شیمیایی سوریه حاضر به دست کشیدن از طرح حمله شد، افزود: ما برای کمک به معارضان میانه رو سوری تمرکز خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت که ایران توافقات درباره ژنو یک(بحث درباره تشیکل دولت انتقالی) را قبول ندارد، و اظهار داشت که پی بردن به اینکه حضور ایران در ژنو۲ چقدر موثر است، دشوار خواهد بود.

جان کری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره مذاکرات سازش هم گفت: دو طرف اسرائیلی و فلسطینی برای از سرگیری مذاکرات صلح شجاعت نشان داده‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.