×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
دولت قفل زندگی مردم را باز کند/ اجازه زیاده خواهی در بحث موشکی نمی‌دهیم

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از  فارس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در برنامه زنده تلویزیونی نگاه دو، با اشاره به حماسه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: مردم ما از نظر سیاسی افرادی هوشمند هستند و شرایط سیاسی کشور خود و جهان را کاملا درک می‌کنند و هوشمندی مردم ما می‌توان گفت که از هوشمندی مردم آمریکا بیشتر است.

وی افزود: مردم ما به نظام سیاسی خود کاملا وفادار هستند و ستون‌های این نظام به روی دوش مردم است یعنی مردم با شور و اشتیاق در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن شرکت می‌کنند و شجاعت و وحدت خود را در این روز به دشمنان خارجی نشان می‌دهند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: حرف‌‌های ابلهانه‌ای که بعضی از مسئولین آمریکایی به زبان آوردند مردم ما را واداشت و حضور پرشور مردم ما در این راهپیمایی باعث تقویت کشورهای دوست ما شد و ناراحتی آمریکا و رژیم صهیونیستی از ثمرات این حضور پرشور بود.

سردار صفوی خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک پیام داخلی نیز داشت و تصور من این است که مردم با این حضور خود گفتند که الان نوبت دولتمردان است که حماسه اقتصادی را بیافرینند و قفل زندگی مردم را با کلید مخصوص باز کنند.

وی افزود: واقعیت این است که مردم ما مشکلات معیشتی دارند و بعضا شاهد بیکاری جوانان هستیم و همانطور که سخنگوی محترم دولت و اعضای هیأت دولت گفتند حال نوبت دولت است که وارد عرصه شده و مشکلات اقتصادی را حل کنند که امیدواریم این پیام داخلی را نیز دولتمردان و مسئولان کشور برای حل قسمتی از مشکلات دریافت کنند.

صفوی در ادامه سخنان خود درباره حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن‌ماه امسال گفت: دشمنان ما ظاهراً اطلاعات کاملی از مؤلفه‌های قدرت ملی ندارند و ملت ایران را به درستی نمی‌شناسند. مردم ما با هوشمندی و شجاعت در صحنه حضور یافتند.

وی به اظهارات مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و چنین اظهاراتی را نشان‌دهنده اوج بصیرت مردم دانست.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، ۲۲ بهمن را پیام روشنی برای تحریم‌ها، اظهارات ابلهانه و گزینه‌های مطرح شده از سوی آمریکا عنوان و تأکید کرد که طرح چنین گزینه‌هایی، شبیه یک شوخی است.

صفوی گام اول در قدرت ملی کشورها را انسجام، وحدت و حمایت مردم از سیاست خارجی و رهبرانشان دانست و بر اهمیت ایدئولوژیک بودن نظام و اتحاد داخلی تأکید کرد.

وی افزود: در این حماسه از سیستان و بلوچستان گرفته تا آذربایجان و کردستان با یک وحدت و انسجام ملی در صحنه حاضر شدند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، با اشاره مجدد به اظهارات مقامات آمریکایی در رابطه با روی میز بودن گزینه نظامی خاطرنشان کرد: کسانی که از گزینه نظامی سخن می‌گویند می‌دانند ایران کشوری قدرتمند است.

صفوی با اشاره به تلاش‌های آمریکایی‌ها در عراق اظهار داشت:‌ آنها در عراق هزینه کرده‌اند اما نتوانستند به اهداف خود در این کشور دست یابند و امروز شاهدیم که یک پارلمان و دولت شیعی در این کشور سر کار آمد، در واقع آنها هزینه کردند و نفع را ما بُردیم.

وی با تأکید بر اینکه غربی‌ها می‌دانند ملت ایران صلح‌طلب است، تصریح کرد: آنها می‌دانند اگر ملت ایران را تهدید کنند، ملت ما به این تهدیدها پاسخ قاطعی خواهد داد که نمونه آن را در راهپیمایی روز گذشته شاهد بودیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا وضعیت جمهوری اسلامی ایران را از نظر دفاعی مطلوب دانست و افزود: آمریکایی‌ها دارای ضعف‌هایی هستند که سیاسیون و نظامیانشان به آن آگاهند؛‌ آمریکایی‌ها امروز در دام و سیبل ایران هستند البته آئین ایرانی‌ها یک آئین صلح‌طلبی است اما آمریکایی‌ها به دنبال جنگند.

صفوی درباره اثرات حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن، اظهار داشت: سیاستمداران ما باید از این ظرفیت میلیونی و از موضع عزت و اقتدار بهره ببرند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها ضعیف هستند، یادآور شد: آمریکای ۲۰۱۴ همان کشور ۱۰ سال پیش نیست زیرا آنها پس از حمله به عراق و افغانستان ضعیف شدند و حتی این ضعفشان در داخل نیز مشهود است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها نتوانستند خاورمیانه بزرگ را تشکیل دهند، اظهار داشت: آنها به دنبال تک‌قطبی کردن جهان بودند اما امروز خودشان اذعان می‌کنند که جهان در حال حرکت به سمت چندقطبی شدن است.

صفوی اضافه کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند مقابل ایران نمی‌توانند مثل دیگر کشورها رفتار ‌کنند.

وی درباره دیگر تأثیرات راهپیمایی گسترده مردم در ۲۲ بهمن اظهار داشت: این راهپیمایی بزرگترین پشتوانه برای مذاکرات آینده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ابراز امیدواری کرد که سیاستمداران ایرانی از موضع قدرت با آمریکایی‌ها مذاکره کنند.

صفوی افزود: اینکه امروز آمریکایی‌ها برخی از ثروتمان را به ما می‌دهند و بر سر ما منت می‌گذارند، نشان از پررویی آنهاست.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، درباره رفتار آمریکایی‌ها طی ۳۵ سال پس از انقلاب در مواجه با جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: آمریکایی‌ها از اول انقلاب با ایران قطع رابطه کردند؛ آنها در ۸ سال جنگ تحمیلی بیشترین حمایت سیاسی و اطلاعاتی را از عراق انجام دادند که ما در همان جنگ خسارت‌های بسیاری دیدیم.

وی ادامه داد: صدام در جنگ ایران و عراق چندین هزار جوان ما را با سلاح‌های شیمایی مورد حمله قرار داد و‌ آمریکایی‌ها هیچ موضعی در قبال این اتفاق نگرفتند، حتی زمانی که صدام بر روی مردم کشورش در حلبچه نیز بمب شیمیایی ریخت آنها حتی یک اطلاعیه صادر نکردند.

صفوی، در ادامه به عملکرد آمریکایی‌ها در قبال جمهوری اسلامی ایران و حمایت آنها از فتنه‌گران اشاره کرد و افزود: هر فتنه‌ای در ایران رخ داد، آنها از فتنه‌گران حمایت کردند که چنین عملکردی نشان‌دهنده دشمنی آنها با ایران است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: امروز آنها می‌گویند ما به ایران اعتماد نداریم و برخلاف گفته آنها ما نیز می‌گوییم ملت ایران به آنها اعتماد ندارد.

صفوی افزود: دولت باید سناریو‌ها و احتمالات را در نظر بگیرد که اگر مذاکرات متوقف شد یا به شکست انجامید، برنامه‌ریزی در این زمینه برای اداره کشور و همچنین مسائل دیگر داشته باشیم.

وی تأکید کرد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز در وضعیت کاملاً مقتدری هستند و کشور از این بابت نگرانی ندارد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، در ادامه سخنان خود ایران را باسوادترین کشور منطقه عنوان کرد و این سؤال را پرسید که آیا ایران باسوادتر است یا ترکیه؟

صفوی با طرح این پرسش که آیا سیاست خارجه ترکیه در قبال سوریه صحیح بود، گفت: امروز خودشان اذعان کردند که سیاستشان در قبال سوری‌ها صحیح نبود؛ در واقع سیاست خارجی ایران، روسیه و چین در سوریه برنده شد و سیاست آمریکا، اسرائیل و غربی‌ها در این کشور شکست خورد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال سرنگونی حکومت سوریه بودند و موفق به انجام آن نشدند، خاطرنشان کرد: دولت و مردم سوریه مقابل این اقدامات ایستادند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، با اشاره به جنایات تکفیری‌ها در سوریه گفت: تکفیری‌ها هزاران نفر را کشتند و من گمان نمی‌کنم آنها انسان باشند و رفتارشان بیشتر شبیه حیوانات است.

صفوی مجدداً به شرایط مطلوب دفاعی کشورمان اشاره کرد و گفت: وزن ژئوپولیتیک ایران از خلیج فارس تا دریای مدیترانه کشیده شده است، در واقع قدرت ایران یک قدرت نرم و سیاسی و فرهنگی است.

سرلشکر صفوی گفت:‌ عراق، لبنان و سوریه هم‌اکنون تحت نفوذ ایران هستند. اینها (آمریکایی‌ها) نمی‌توانند با این قدرت نفوذ بجنگند چرا که این قدرت نفوذ یک قدرت نفوذ نرم و یک قدرت سیاسی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: ما لشکری را به آنجا اعزام نکرده‌ایم و رهبری سیاسی ما نیز مواضعش روشن بوده و از محور مقاومت و حزب‌الله لبنان و فلسطین حمایت می‌کند که نمونه آن، جنگ ۲۲ روزه و ۳۳ روزه بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: این وزن آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد و به نظر من، اینکه آمریکایی‌ها حاضر شدند پای میز مذاکره بیایند، قدرت و وزن ما را در مقابل آنها نشان می‌دهد.

سرلشکر صفوی ادامه داد:‌ ما قدرت آمریکایی‌ها را نفی نمی‌کنیم اما بالاخره ما یک کشور در حد خودمان هستیم و رجزخوانی‌های آمریکا نیز به دلیل ضعف آنها است.

وی خاطرنشان کرد: من دیروز نشست خبری رئیس‌جمهور آمریکا را با رئیس‌جمهور فرانسه دیدم. واقعا بر خلاف آن ژست مقتدرانه که می‌گرفت، صحبت‌هایش از موضع ضعف بود. این موضع‌گیری‌ها در قبال ایران ناشی از ضعف آمریکاست. وضعیت ما وضعیت خوبی است و ما می‌توانیم مشکلات کشور خودمان را حل کنیم البته اگر به آن بیشتر اضافه نکنیم. در این صورت ما هم ابزارهای خودمان را برای مقابله با آمریکایی‌ها خواهیم داشت.

سرلشکر صفوی درباره آخرین دستاوردهای دفاعی و نظامی ایران، گفت: ما از نظر نظامی، قدرتمندترین کشور غرب آسیا هستیم. نیروهای مسلح، ارتش و سپاه پاسداران ما به تسلیحات خارجی نیاز ندارد و خودمان تولیدات داخلی داریم.

وی با بیان اینکه ما امنیت خلیج فارس و امنیت ترانزیت نفت را تضمین می‌کنیم، افزود: ایران باثبات‌ترین و قدرتمندترین کشور منطقه خلیج فارس است و در حالی که روزی ۱۷ تا ۱۸ میلیون بشکه نفت از خلیج فارس عبور می‌کند، ایران تضمین‌کننده امنیت انرژی است و جمهوری اسلامی به فضل الهی با رهبری مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا، یک قدرت بازدارنده موثر است.

وی افزود‌: امنیت کشور ما یک امنیت پایدار است مرزهای کشور ما به بیش از ۸هزار کیلومتر بالغ می‌شود اما مرزهای ما مرزهای امن است. حال باید دید آیا امنیت در ایران بیشتر است یا آمریکا؟

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: ۸ سال دفاع مقدس تضمین‌کننده ۸۰ سال امنیت ایران است و آمریکایی‌ها نیز نیروهای نظامی ما، ارتش ما، سپاه پاسداران و نیروی قدس ما را می‌شناسند و نیروی قدس ما را رصد می‌کنند همانطور که ما هم آمریکایی‌ها را رصد می‌کنیم و بعضا جاسوس‌هایی هم دارند و هر چند یک بار ما جاسوس‌های آمریکایی را می‌گیریم.

سرلشکر صفوی، ادامه داد: آنها هم از طریق جاسوس‌ها و هم از طریق ماهواره‌‌های خود، ما را رصد می‌کنند. البته ما هم از آنها بی‌خبر نیستیم و سیستم اطلاعاتی و قدرت نفوذی قوی داریم.

وی تصریح کرد: امروز هم ما و هم دشمن پیچیده شده‌ایم من با اطمینان می‌گویم قدرت بازدارندگی ونظامی ما برای هرگونه تهدیدی که بخواهند علیه ما به کار بگیرند، بالاست.

وی با تاکید بر اینکه آسیب‌پذیری آمریکایی‌ها بالا است، تصریح کرد: من نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم اما آنها بسیار آسیب‌پذیر هستند و این چیزی است که آنها باید آن پیام را درک کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پاسخ به سوالی درباره برخی مطالبات درخصوص توان دفاعی موشک‌های بالستیک ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای از سوی مقامات آمریکایی، گفت: رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و دارای موشک‌های با بُرد بالایی است و ناوگان آمریکایی‌ها نیز در خلیج فارس، اقیانوس هند و دریای مدیترانه مستقر است.

وی افزود: توان موشکی ما برای دفاع از ملت‌ و منافع‌مان و برای دفاع از آرمان‌‌های ماست و آنچه که لازمه دفاع باشد در اختیار داریم. البته بُرد موشکی ما بُرد محدودی است زیرا سیاست‌های ما یک سیاست هجومی نیست، سیاست ما بر مبنای دفاع است اما آنها نمی‌توانند زیاده‌خواهی کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: البته من از متن کامل و دقیق توافقنامه مطلع نیستم اما به آمریکایی‌ها اجازه نخواهیم داد زیاده‌خواهی کنند و پا را از محدوده خود فراتر نهند. ما قدرت دفاعی را برای خود محفوظ نگه خواهیم داشت.

سردار صفوی در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سؤال که چرا ملت ایران به آمریکا بی‌اعتماد است، اظهار داشت: آمریکا در موضوع سوریه عملا نشان داد که از تروریست‌ها حمایت کرده و به آنها تسلیحات می‌دهد و این خود یکی از دلایل بی‌اعتمادی ماست.

وی تصریح کرد:‌ آمریکایی‌ها برای ضد انقلاب ایران بودجه تصویب می‌کنند یا از فتنه‌گران داخلی حمایت می‌کنند و رسانه‌های آنها نیز دائماً علیه انقلاب اسلامی فعالیت دارند؛ یکی از سناتورهای نادان آنها نیز ایران را تهدید به بمب اتمی کرد که این نشان‌دهنده حماقت آنها است چرا که ایران مثل سایر کشورها نیست.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: آنها قطعاً در عراق و افغانستان همچون ویتنام شکست خوردند و به اهداف خود نرسیدند؛ از این‌رو مردم ما می‌بینند که آمریکایی‌ها چطور در رابطه با کشورهای منطقه مثل مصر رفتار می‌کنند و این خود دلیل دیگری برای بی‌اعتمادی است.

وی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز یادآور شد: اگر به صورت خلاصه بگوییم، ما استقلال سیاسی خود را توانستیم حفظ کنیم و در واقع قدرت علمی بزرگی بدست آوردیم.

سردار صفوی تأکید کرد: البته در مسائل اقتصادی نسبت به برخی از کشورهای همسایه مقداری عقب‌ماندگی داریم که یکی از دلایل آن جنگ ۸ ساله بود و اینکه هر دولتی آمد، سیاست خاص خود را دنبال کرده است اما در مجموع بعد از ۳۵ سال در وضعیت نسبتاً خوبی قرار داریم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: امیدواریم دولت جدید به قول‌هایی که داده، عمل کند و آینده روشن و مطمئنی در رابطه با مسائل اقتصادی، کنترل تورم، افزایش تولیدات و کنترل گرانی و ایجاد اشتغال داشته باشیم؛ هم مقام معظم رهبری و هم مردم از این دولت حمایت می‌کنند و هیچ بهانه‌ای نیست. البته فشار خارجی وجود دارد و آمریکایی‌ها فشارهایی را ایجاد می‌کنند اما دولتمردان می‌توانند راههایی را پیش‌بینی کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آینده را چطور می‌بینید، اظهار داشت: از نظر اعتقادی، صاحب این انقلاب را خداوند و حضرت بقیه‌الله (عج) می‌دانیم؛ مقام معظم رهبری نیز رهبری دلسوز، مهربان، عادل، شجاع و قاطع هستند و دولتمردان خوبی نیز داریم و امیدواریم با این خردمندی رهبران سیاسی، وضعیت بهتر شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.