×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تغییر کرد و به وزارت دفاع می‌رود

sazman hadafmandi yaraneبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،حمید عسگری رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که به عنوان دومین رئیس این سازمان بوده است، قرار است، به زودی بنابر درخواست وزیر دفاع برای ادامه خدمت به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انتقال پیدا می‌کند.

هنوز معلوم نیست چه کسی جایگزین حمید عسگری در سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها می‌شود، البته گفته می‌شود با توجه به اینکه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور منتقل شده قرار است، ابتدا تکلیف تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور روشن شود و بعد از آن رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مشخص شود.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که از سال ۱۳۸۹ همزمان با پرداخت یارانه نقدی زیر نظر نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد، وظیفه هماهنگی بین بانک‌های عامل پرداخت یارانه، مرکز آمار ایران، سازمان ثبت احوال کشور و وزارت اقتصاد برای پرداخت یارانه نقدی را برعهده دارد و در این مدت هیچ گونه حاشیه‌ای نداشته و فقط در قالب صدور اطلاعیه زمان پرداخت یارانه عمل کرده است.

بر خلاف آنچه برخی گفته‌اند، سازمان هدفمندی یارانه‌ها هرگز جامعه را دچار التهاب نکرده و سعی در رعایت بهداشت روانی جامعه داشته است، زیرا مخاطبان دریافت یارانه به وسعت کل ایران و حدود ۷۴ میلیون نفر است و اگر قرار است رئیس سازمان تغییر کند،باید کسی در آن جایگاه قرار گیرد که با سخنان نسنجیده جامعه را دچار التهاب فکری نکند، بلکه وظیفه تصمیم‌گیری در مورد یارانه‌ها را به ستاد و کارگروه‌های تخصصی واگذار نماید.

البته دولت برای شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه کافی است، از طریق مبنا قرار دادن حساب یارانه‌ای افراد و اتصال سایر حساب‌های بانکی به این حساب به راحتی به درآمد افراد آگاهی پیدا کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.