×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
راستی فیش حقوقی خبرنگاران چقدر است؟

به گزارش “سیرجان خبر” باز هم روزها از پس هم گذشت و هفدهم مرداد فرا رسید روزی که پیام ها و تبریک ها نثار خبرنگارانی می شود که حرفه آن ها در ۳۶۵ روز سال تنها یک روز مقدس می شود از یاداشت ها و خبرهای سال که بگذریم این روز قلم زدن برای خود شیرین است.

تقدیر بر این شد تا یک روز هم بنام خبرنگار در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شود تا از تلاش بی دریغ آن ها تقدیر شود و آنقدر تبریک ها و تقدیر ها پر رنگ می شود که جایی برای بیان دغدغه ها باقی نمی گذارد.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرانی در افغانستان است او که با تمام سختی هایی که در جنگ طالبان در مزار شریف بود در راستای رسالت خطیر خود لحظه ای غفلت نکرد و تا پای جان برای ارزش نهادن به حرفه خبری خود در جنگ ماند تا ملت ایران را از آنچه که در همسایگی خود می گذرد آگاه سازد به راستی ما کجا؟ صارمی کجا؟

در مسیر کار خبری خود هر روز باید کوچه های این شهر را طی کنی تا به آنچه که در ذهن خود داری برسی گاهی در رسیدن به هدف خود انگیزه را از دست می دهی گاهی مشکلات پیش رو تو را می رنجاند گاهی بی توجهی مسئولان همکاران و …. تو را آزار می دهد اما آنچه که مشوق اصلی برای طی مسیر است تنها عشق و علاقه است.

هر روز دغدغه ها را بیان می کنی اما توجهی نمی بینی گاهی سکوت بهترین عکس العمل است و گاهی هم قلم بهانه خالی کردن دل از آنچه که در دنیای بیرون می گذرد می شود خواهی ، نخواهی این همان نستالوژی حرفه ماست.

از دغدغه های همیشگی خود مثل بیمه ، درآمد اندک ، مسکن ، امنیت شغلی بگذریم!! چرا که اگر گوشی برای شنیدن این حرف ها باشد آن هم تنها سر تکان دادن است و در دل بر دغدعه های همیشگی ما خبرنگاران خنده می کند.

راستی فیش حقوقی خبرنگاران چقدر است؟ کسی تا حالا فیش حقوقی خود را منتشر نکرده است؟ بیاییم فیش های حقوقی نجومی خود را منتشر کنیم تا روی مسئولان بانکی کشور سفید بشود!! آن وقت است باید سر صف های حقوق نجومی جلوی ما خبرنگاران تعظیم کنند؟

دیگر فکر نمی کنم سخنی برای گفتن باشد خداحافظتان باد ای صاحبان قلم و پیام آوران حقایق

یادداشت:محمد امین شاهبداغی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.