×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
رزمایش پیامبر اعظم اقتدار و توانمندی ایران به نمایش گذاشت

به گزارش “سیرجان خبر” حجه الاسلام‌والمسلمین سید محمود حسینی در خطبه های نمازجمعه با اعلام این مطلب افزود: رزمایش پیامبر اعظم که اقتدار و توانمندی ایران را در حفظ نظام و مردم در برابر تهدیدات قهرآمیز دشمنان به نمایش گذاشت، رژیم صهیونیستی را در زمینه هرگونه اقدام تجاوزگرانه علیه ایران به تعلل واداشت.

سید محمود حسینی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در بازه زمانی کنونی که به ویژه در مذاکرات قرار داریم، به دنبال تهدید جمهوری اسلامی است که این رزمایش در نوع خود پاسخی کوبنده به اقدامات این رژیم قرار گرفت.

وی آمریکا را عاجز و ناتوان از هر قدرتی در منطقه عنوان کرد و گفت: امیدواریم آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از گذشته به توان و قدرت نظام اسلامی و حتی پاسخ کوبنده ما در صورت نیاز پی برده باشند و این رزمایش ضامن استقلال، تمامیت ارضی و امنیت ملی کشورو نظام اسلامی خواهد بود.

خطیب جمعه سیرجان با تسلیت شهادت آقای حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء گفت: این شهید که به علت تعلل کشورهای ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا در صدور اجازه پرواز وی از فرودگاه صنعاء منجر به شهادتش شد در دفاع از آرمان مقاومت تلاش های بی وقفه داشت.

حجه الاسلام والمسلمین حسینی افزود: شهید ایرلو سفیری وفادار به کار خود و دیپلماتی که هدفش تحکیم روابط بین دو کشور و ملت برادر بود که بر توسعه روابط دو دولت و ملت یمن و ایران، خطرات و مشکلات ناشی از تجاوزات و محاصره یمن را متحمل شد تا این‌که به فیض شهادت رسید.

امام جمعه سیرجان به مناسبت ۹ دی پرداخت و گفت: در نهم دی سال ۸۸ دشمنان به دنبال ایجاد فتنه‌های بودند و از این‌که نتوانستند به هدف اصلی خود یعنی ساقط کردن نظام اسلامی از طرق مختلف اعم ازمنافقان، جنگ‌های روانی و جنگ‌های نظامی برسند در صدد انجام کودتای مخملی بوده و از ابتدا این هدف را در ذهن خود می‌ پروراندند اما نتوانستند به هدف خود برسند.

وی بر برگزاری پرشور مراسم نهم دی، روز بصیرت تاکید کرد و افزود: در این روز برخی فریب‌خوردگان به خیابان‌ها ریخته و به توطئه‌های دشمنان کشور دامن زدند که ملت ایران هوشیار، بیدار، با بصیرت و پشتیبان ولی‌فقیه با حضورشان در صحنه عقبه جریان فتنه نابود کردند وبصیرت و پاسداری از ارزش‌های‌ انقلاب را بار دیگر به اثبات رساندند.

امام جمعه سیرجان به مناسبت پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: نام‌گذاری این روز از وجوه گوناگونی دارای اهمیت بوده و ضروری است با گرامیداشت این مناسبت، بیش از پیش راه‌کارهای کاهش اثرات آسیب‌ها و بلایای طبیعی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی به هفتم دی ماه روز سواد آموزی هم پرداخت و عنوان کرد: دردین مبین اسلام علم و سواد آموزی از جایگاه بسیار والایی برخوردار هست و در هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ سازمان نهضت سواد آموزی با فرمان امام خمینی تشکیل شد و جزو میراث ماندگار امام خمینی(ره) رهبر انقلاب است، میراثی همچنان پابرجا مانده است موفق شد ریشه بی سوادی را از کشور برکند و هنوزهم با جدیت درتلاش و فعالیت هست.

خطیب جمعه سیرجان در خطبه اول هم با توصیه به تقوای الهی به مبحث تحقق وعده های خداوند بر اساس آیات قرآنی پرداخت و گفت: خداوند همان‌گونه که به انسان وعده بهشت داده است، به آن‌ها وعده عذاب نیز داده تا بدانند که همه اعمال آن‌ها ثبت و محاسبه شده و بدانند که مجاز به انجام هر کاری نیستند و اگر در مصادیق آیات زمان ظهوررا داده است تا برای نااهلان عذاب و سختی و برای اهل حق نصرت و یاوری باشد.

امام جمعه سیرجان نیز ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (علیه السلام) گفت: این روز باید پیام آور صلح، دوستی و احترام به ادیان و عقاید یکدیگر باشد و میلاد این پیامبرکه در روایات دینی ما از یاران حضرت مهدی (عج) خواهد بود روزی است که پیام همبستگی‌، برادری و محبت را به تمام بشریت مخابره می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.